1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar nyelv és irodalomtanítás korszerűsítése

Általános iskola 1-2. osztály/Útmutató a tanári felkészüléshez

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 78 oldal
Sorozatcím: Pedagógus továbbképzés könyvtára
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az oktató, nevelő munkának új tantervek szerinti szervezése jelentős esemény a pedagógusok, a tanulók, az egész társadalom számára. A nevelők átértékelik gyakorlati tevékenységüket: a tanítási... Tovább

Előszó

Az oktató, nevelő munkának új tantervek szerinti szervezése jelentős esemény a pedagógusok, a tanulók, az egész társadalom számára. A nevelők átértékelik gyakorlati tevékenységüket: a tanítási célokat és feladatokat összevetik az újakkal, keresik a tanítási anyagokban az eltéréseket, vizsgálják a követelmény szinteket, felmérik a megvalósítási lehetőségeket. A tanulók érdeklődnek szülőktől, testvérektől, és rendszerint azt hallják, hogy érdekesebb az új anyag, változatosabb és mozgalmasabb a feldolgozási mód, szebbek a tankönyvek. A társadalom már a tanterv készítésének szakaszában - a sajtó és a tömegkommunikációs eszközök jóvoltából - értesül a legalapvetőbb szervezési, tartalmi és megoldási javaslatokról. A vélekedések és állásfoglalások természetesen megoszlanak. Akadnak, akik vitatják a tantervi változtatások szükségességét, mások a haladás, a fejlődés velejárójának tekintik a tantervek nagyobb időszakokban bekövetkező módosulását. Azt azonban mindenki joggal elvárja, hogy az új dokumentumokra alapozott oktató-nevelő munka hatékonyabb legyen: a gyerekek nagyobb tudással, kifinomultabb képességekkel és technikákkal, szilárdabb világnézettel és erkölcsi tulajdonságokkal, edzettebb fizikummal hagyják el a nevelőintézményeket.
A várakozások kielégítése számos feltételtől függ a jó és korszerű tanterveken túl. A szükséges segédeszközök, a felszerelt tantermek, az elfogadható tanulólétszám mellett előtérbe került a pedagógusok felkészültsége. A sikert ugyanis azok biztosíthatják, akik megvalósítják a tantervi előírásokat, akik képesek és kívánnak is abban a szellemben dolgozni, amelyet az új dokumentumok előírnak. Elengedhetetlen tehát a tantervek alapos és elmélyült tanulmányozása, a gondolatok és nézetek megvitatása, a megvalósítási lehetőségek felmérése.
A tantervek bevezetésének megkezdésére 1978 szeptemberében kerül sor. Ekkor azok a pedagógusok szervezik oktató-nevelő munkájukat az új dokumentumok szerint, akik az 1. osztályban dolgoznak. Az ő jó osztálymunkájuk és propagandájuk a szülők és a pedagógus társak között adja az első mérhető eredményt, amelynek alapján elfogadják majd az új tanterveket. Vissza

Tartalom

Előszó3
A tantárgy nevéről4
A cél és feladatok5
Magyar nyelv és irodalom az 1. osztályban12
A tanítás időtartama12
Feladatok13
A tanítás anyaga15
A gyermek megfigyelése az iskolakezdéskor15
A beszéd, a beszéd megértése, az olvasás és az írás tanítása19
A beszéd, a beszéd megértése19
Az olvasás és írás tanulása25
Az olvasás és írás tanulásának előkészítése26
Az olvasás és az írás jelrendszerének tanulása29
Az írott nagybetűk tanítása. Az olvasás és írás gyakorlása41
Az olvasás, a beszéd és az írás témakörei42
Követelmények46
Magyar nyelv és irodalom a 2. osztályban49
Feladatok50
A tanítás időtartama52
A tanítás anyaga53
A tanulók megfigyelése a tanév elején53
A nyelvhasználat fejlesztése56
A beszéd , a beszéd megértése, az olvasás és az írás témakörei57
A beszédművelés és beszédfejlesztés gyakorlatai58
Az olvasást, a szövegértést és elemzést fejlesztő gyakorlatok60
Az írást, az írás használatát fejlesztő gyakorlatok63
A nyelvtan és helyesírás67
A mondatok a beszédben és az írásban68
A szó jelentése és szerkezete69
A hang és a betű71
A szótagolás és a szóelválasztás72
Követelmények74
Irodalom75
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem