1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar nyelv és irodalom 6. - Munkafüzet

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím: Karakter
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 26 cm x 20 cm
ISBN: 978-963-19-7042-5
Megjegyzés: 1. kiadás, tankönyvi száma: 00652/M. Színes ábrákkal és fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A KARAKTER sorozat kötetei a Magyar nyelv és irodalom műveltségterület tananyagát tartalmazzák. Közös kötetekben kerülnek a diákok elé az irodalmi és a nyelvi-kommunikációs ismeretek, így a két terület kulcskompetenciáit is együttesen fejlesztik.
A munkafüzetek fejezetei - miközben témáról témára követik a tankönyvek beosztását - minden esetben négy fő fejlesztési célra összpontosítanak.
Az első oldalon egy ismeretközlő szöveget találnak a diákok, amely a tankönyvi olvasmány témájához kapcsolódik. A szöveg megismerése és megértése után grafikus rendező következik: fürtábra, táblázat, folyamatábra vagy T-chart. Ezek kitöltésekor, megoldásakor a szövegértés folyamata összekapcsolódik a vizualitással, így könnyebben jutnak sikerélményhez a diákok, mint a hagyományos feladatok megoldásával.
A második részben többnyire hétköznapi szövegtípusokkal találkoznak a diákok, űrlappal, kérdőívvel, használati utasítással, recepttel. Ezek témája szorosabban vagy lazábban, de valami módon... Tovább

Fülszöveg

A KARAKTER sorozat kötetei a Magyar nyelv és irodalom műveltségterület tananyagát tartalmazzák. Közös kötetekben kerülnek a diákok elé az irodalmi és a nyelvi-kommunikációs ismeretek, így a két terület kulcskompetenciáit is együttesen fejlesztik.
A munkafüzetek fejezetei - miközben témáról témára követik a tankönyvek beosztását - minden esetben négy fő fejlesztési célra összpontosítanak.
Az első oldalon egy ismeretközlő szöveget találnak a diákok, amely a tankönyvi olvasmány témájához kapcsolódik. A szöveg megismerése és megértése után grafikus rendező következik: fürtábra, táblázat, folyamatábra vagy T-chart. Ezek kitöltésekor, megoldásakor a szövegértés folyamata összekapcsolódik a vizualitással, így könnyebben jutnak sikerélményhez a diákok, mint a hagyományos feladatok megoldásával.
A második részben többnyire hétköznapi szövegtípusokkal találkoznak a diákok, űrlappal, kérdőívvel, használati utasítással, recepttel. Ezek témája szorosabban vagy lazábban, de valami módon mindenképpen összefügg a tankönyvi szöveggel - ugyanakkor elmozdulást jelent a szépirodalomtól, és segít a mindennapi eligazodás képességének fejlesztésében. Fontos, hogy már előzetesen is kérdéseket kapnak a gyerekek, így fokozatosan kialakul bennük az a képesség, hogy a különböző szövegekhez különböző olvasási stratégiákkal közelítsenek.
A harmadik részben a nyelvtani anyaghoz kapcsolódó feladatsorok következnek, amelyek a gyakoroltatás, elmélyítés célját szolgálják. Végül Olvasósarok címmel könyvet vagy internetes olvasnivalót ajánlunk az érdeklődőknek. Vissza

Tartalom

MONDÁK 4
Mikszáth Kálmán: Beckó vagy Bolondóc 4
Jókai Mór: A nagyenyedi két fűzfa 8
Jókai Mór: Zrínyi Ilona 10
Jókai Mór: Rodostó 14
BALLADÁK 18
Népballadák 18
Arany János balladáiból 20
IRODALOM ÖSSZEFOGLALÁS 21
ELBESZÉLŐ KÖLTEMÉNYEK 24
Fazekas Mihály: Lúdas Matyi 24
Vörösmarty Mihály: Szép Ilonka 28
IRODALOM ÖSSZEFOGLALÁS 29
ARANY JÁNOS: TOLDI 32
Első ének 32
Második ének 36
Harmadik ének 40
Negyedik ének 44
Ötödik ének 48
Hatodik ének 52
Hetedik ének 56
Nyolcadik ének 60
Kilencedik ének 64
Tizedik ének 68
Tizenegyedik ének 70
Tizenkettedik ének 74
IRODALOM ÖSSZEFOGLALÁS 75
GÁRDONYI GÉZA: EGRI CSILLAGOK 78
Első rész: Hol terem a magyar vitéz? 78
Második rész: Oda Buda! 82
Harmadik rész: A rab oroszlán 86
Negyedik rész: Eger veszedelme 90
Ötödik rész: Holdfogyatkozás 94
VERSEK 98
A humanizmus korának verseiből 98
Csokonai Vitéz Mihály verseiből 102
Ady Endre verseiből 106
Kosztolányi Dezső verseiből 110
József Attila verseiből 112
IRODALOM ÖSSZEFOGLALÁS 113
REGÉNYRÉSZLETEK 116
Dániel Defoe: Robinson Crusoe 116
Alexander Milne: Micimackó kuckója 120
Erich Kastner: A repülő osztály I24
IRODALOM ÖSSZEFOGLALÁS 125
A SZÓFAJOKRÓL ÁLTALÁBAN 6
A szavak csoportosítása 6
A főnév, a névelő és az ige 9
A melléknév és a számnév 12
A névmások 16
A szófajok csoportjai 19
ASZÓFAJOK 22
A főnév 22
A tulajdonnevek fajtái 26
A tulajdonnevek helyesírása 30
A tulajdonnevekből képzett melléknevek
helyesírása 34
A viszonyszók 38
A melléknév 42
A melléknevek helyesírása 46
A számnév 50
A számnevek helyesírása 54
NYELVTAN ÖSSZEFOGLALÁS 55
A határozószók 58
A névmások csoportosítása, a személyes névmás 62
A visszaható névmás 66
A kölcsönös névmás 69
A birtokos névmás 72
A kérdő névmás 76
A mutató névmás 80
A határozatlan, az általános és a vonatkozó névmás 84
A névmások helyesírása 88
NYELVTAN ÖSSZEFOGLALÁS 89
Az ige 92
Az ige ragozása 96
Az igemódok és az igeidők 100
Az ige helyesírása 104
Az igekötő 108
Az igenevek, a főnévi igenév 111
A melléknévi és a határozói igenév 114
A mondatszók 118
ASZÓKÉPZÉS 122
Szóképzés névszóból 122
Szóképzés igéből 126
NYELVTAN ÖSSZEFOGLALÁS 127
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem