1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar nyelv és irodalom 5. - Munkafüzet

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 126 oldal
Sorozatcím: Karakter
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 26 cm x 20 cm
ISBN: 978-963-19-7040-1
Megjegyzés: 1. kiadás, tankönyvi száma: 00552/M. Színes ábrákkal és fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A KARAKTER sorozat kötetei a Magyar nyelv és irodalom műveltségterület tananyagát tartalmazzák. Közös kötetekben kerülnek a diákok elé az irodalmi és a nyelvi-kommunikációs ismeretek, így a két terület kulcskompetenciáit is együttesen fejlesztik.
A munkafüzetek fejezetei - miközben témáról témára követik a tankönyvek beosztását - minden esetben négy fő fejlesztési célra összpontosítanak.
Az első oldalon egy ismeretközlő szöveget találnak a diákok, amely a tankönyvi olvasmány témájához kapcsolódik. A szöveg megismerése és megértése után grafikus rendező következik: fürtábra, táblázat, folyamatábra vagy T-chart. Ezek kitöltésekor, megoldásakor a szövegértés folyamata összekapcsolódik a vizualitással, így könnyebben jutnak sikerélményhez a diákok, mint a hagyományos feladatok megoldásával.
A második részben többnyire hétköznapi szövegtípusokkal találkoznak a diákok, űrlappal, kérdőívvel, használati utasítással, recepttel. Ezek témája szorosabban vagy lazábban, de valami módon... Tovább

Fülszöveg

A KARAKTER sorozat kötetei a Magyar nyelv és irodalom műveltségterület tananyagát tartalmazzák. Közös kötetekben kerülnek a diákok elé az irodalmi és a nyelvi-kommunikációs ismeretek, így a két terület kulcskompetenciáit is együttesen fejlesztik.
A munkafüzetek fejezetei - miközben témáról témára követik a tankönyvek beosztását - minden esetben négy fő fejlesztési célra összpontosítanak.
Az első oldalon egy ismeretközlő szöveget találnak a diákok, amely a tankönyvi olvasmány témájához kapcsolódik. A szöveg megismerése és megértése után grafikus rendező következik: fürtábra, táblázat, folyamatábra vagy T-chart. Ezek kitöltésekor, megoldásakor a szövegértés folyamata összekapcsolódik a vizualitással, így könnyebben jutnak sikerélményhez a diákok, mint a hagyományos feladatok megoldásával.
A második részben többnyire hétköznapi szövegtípusokkal találkoznak a diákok, űrlappal, kérdőívvel, használati utasítással, recepttel. Ezek témája szorosabban vagy lazábban, de valami módon mindenképpen összefügg a tankönyvi szöveggel - ugyanakkor elmozdulást jelent a szépirodalomtól, és segít a mindennapi eligazodás képességének fejlesztésében. Fontos, hogy már előzetesen is kérdéseket kapnak a gyerekek, így fokozatosan kialakul bennük az a képesség, hogy a különböző szövegekhez különböző olvasási stratégiákkal közelítsenek.
A harmadik részben a nyelvtani anyaghoz kapcsolódó feladatsorok következnek, amelyek a gyakoroltatás, elmélyítés célját szolgálják. Végül Olvasósarok címmel könyvet vagy internetes olvasnivalót ajánlunk az érdeklődőknek. Vissza

Tartalom

MESÉK 4
Tündérmesék 4
Csalimese, láncmese, állatmese 8
Műmese 12
A szegény ember meséje 16
Táltosmese 20
NÉPDALOK 22
Szerelmi dalok, vőfélyversek, mulatónóták 22
Keservesek, siratok, búcsúztatók 26
Bujdosódalok, rabénekek 30
PETŐFI SÁNDOR: JÁNOS VITÉZ 34
1-4. fejezet 34
5-6. fejezet 38
7-10. fejezet 42
11-13. fejezet 46
14-15. fejezet 50
16-18. fejezet 54
19-21. fejezet 56
22-27. fejezet 60
IRODALOM ÖSSZEFOGLALÁS 61
VERSEK 64
Arany János: Családi kör 64
Arany János: Rege a csodaszarvasról 68
Petőfi Sándor: Az alföld 72
Petőfi Sándor: A négyökrös szekér 76
Petőfi Sándor: Szülőföldemen 80
GÖRÖG MÍTOSZOK 84
Prométheusz 84
Odüsszeusz hazatérése 88
TÖRTÉNETEK A BIBLIÁBÓL 92
Noé bárkája 92
A bábeli torony, Az első pünkösd 96
REGÉNYRÉSZLETEK 100
Mark Twain:Tom Sawyer 100
Lewis Carroll: Alice Csodaországban 104
J. R. R.Tolkien: A Gyűrűk Ura 108
MOLNÁR FERENC: A PÁL UTCAI FIÚK 112
Mindennapok az iskolában és azon kívül 112
Konfliktusok 116
Harcok és áldozatok 120
Végkifejlet 124
IRODALOM ÖSSZEFOGLALÁS 125
HANGOK ÉS BETŰK 6
A hang és a beszédhang 6
A magánhangzók 10
A magánhangzótörvények 14
A mássalhangzók 18
Mássalhangzótörvények: a részleges hasonulás 21
Mássalhangzótörvények: a teljes hasonulás 24
Mássalhangzótörvények: az összeolvadás,
a mássalhangzó-rövidülés és -kiesés 28
A hang és a betű 32
Az írás, az ábécé kialakulása 36
A magyar ábécé, a betűrendbe sorolás 40
NYELVTAN ÖSSZEFOGLALÁS 41
A SZAVAK JELENTÉSE ÉS SZERKEZETE 44
Hangalak és jelentés 44
Egyjelentésű és többjelentésű szavak 48
Az azonos alakú szavak 52
A hasonló alakú szavak 55
A rokon értelmű szavak 58
Az ellentétes jelentésű szavak 62
Hangutánzó és hangulatfestő szavak 66
A jelentésmező 1. 70
A jelentésmező 2. 74
A nyelvi szintek 78
Az állandósult szókapcsolatok 82
A szavak szerkezete 86
A toldalékok: a képzők 90
A toldalékok: a jelek és a ragok 94
NYELVTAN ÖSSZEFOGLALÁS 95
A MAGYAR HELYESÍRÁS 98
A magyar helyesírás jellemzői 98
A szótagolás és az elválasztás 102
A keltezés 106
A kiejtés szerinti írásmód 110
A szóelemző írásmód 1. 114
A szóelemző írásmód 2. 118
A hagyomány szerinti és az egyszerűsítő írásmód 122
NYELVTAN ÖSSZEFOGLALÁS 126
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem