kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 237 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-179-330-3 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 83080/I. Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Bevezetés (Végh Edit) | 5 |
Olvasás- és írástanítás az első osztályban | 9 |
Az anyanyelvi nevelés néhány időszerű kérdése (Ligeti Róber) | 9 |
A szóképes előprogramra épülő analitikus-szintetikus eljárás (Romankovics András) | 22 |
Az iskolába lépő gyermek olvasás- és íráselsajátítási neézségei | 24 |
Az olvasáselsajátítás folyamata | 26 |
Az íráselsajátítás folyamata | 50 |
A tankönyv és a tanulásszervezés szerepe | 58 |
A globális program (Ligeti Róbert) | 62 |
A program elméleti alapjai | 65 |
A betűtanulás | 77 |
Szövegek önálló feldolgozása | 78 |
Az írástanulás | 85 |
Az elválasztás tanulása | 86 |
Szubjektív tényezők a tanításban | 87 |
Beszédművelés (Laczkóné dr. Riba Magdolna) | 89 |
A beszédképzés | 90 |
A hangképzés | 94 |
A magánhangzók képzése | 95 |
A mássalhangzók képzése | 96 |
Artikulációs gyakorlatok a hangkapcsolatok választékos, pontos ejtésének gyakorlására | 100 |
A mondat- és szövegfonetikai eszközök | 103 |
A beszéddallam | 104 |
A hangsúly | 106 |
A beszédtempó és a ritmus | 108 |
A szünet | 111 |
A hangerő | 111 |
Szövegértés - szövegalkotás (dr. Hegedűs Ferencné) | 115 |
Az irodalmi nevelés folyamata | 115 |
Irodalmi tükrözés - iskolai elemzés | 119 |
A szövegértés és a szövegalkotás alapozása | 135 |
Olvasóvá nevelődés | 166 |
A fogalmazás elsajátítása | 170 |
A nyelvtani ismeretek és a nyelvhasználat tudatosítása (dr. Nagy J. József) | 186 |
A nyelvtantanítás helye, szerepe a nyelvi nevelésben | 186 |
A nyelvtantanítás rendszere és anyaga az 1-4. osztályban | 192 |
A nyelvtani ismeretek tudatosítása a munkáltató tankönyvek segítségével | 201 |
A tankönyvi felaatok és a tanulók munkáltatása | 210 |
A helyesírás-tanítás főbb metodikai kérdései (dr. Nagy J. József) | 217 |
A helyesírás-tanítás megítélése | 217 |
A helyesírás tudatosítása | 222 |
A helyesírás gyakoroltatása | 228 |
A helyesírási hibák javítása és javíttatása | 233 |