1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar nyelv 5-8. osztály

Tanári kézikönyv a magyar nyelv tanításához az általános iskola felső tagozatában

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 333 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-8681-1
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 83095.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A magyar nyelv tantárgyához most megjelenő Kézikönyvünk kettős céllal, kétféle tartalommal készült. Fejezeteinek egy része a tantárgypedagógiának a gyakorlatot közvetlenül érintő témáival... Tovább

Előszó

A magyar nyelv tantárgyához most megjelenő Kézikönyvünk kettős céllal, kétféle tartalommal készült. Fejezeteinek egy része a tantárgypedagógiának a gyakorlatot közvetlenül érintő témáival foglalkozik. Ezek a fejezetek ismertetik a magyar nyelv tantervét és taneszközeit az 5-8. osztályban; végighaladnak a tanár tervező munkájának szakaszain a tanmenettől az óravázlatig; módszertani kérdéseket vetnek fel, és javaslatként közlik a módszeres eljárások néhány változatát. A további fejezetek átvették a Kézikönyv előzményének, az 1980 óta évfolyamonként megjelenő Útmutatóknak a tartalmát: részletesen foglalkoznak az 5-8. osztály tananyagának feldolgozásával. A korábbi négy kiadvány átvétele, tartalmuk nagyobb részének ismételt közlése azért indokolt, mert egyesek közülük évek óta nem kaphatók, a pályakezdő tanárok számára pedig - az Útmutatók kiadásának megszűnésével - a sorozat semelyik kötete sem lesz hozzáférhető. Kézikönyvünk tehát a magyar nyelv tanárainak munkájában napról napra megoldandó feladatokhoz kapcsolódik. A megoldásoknak biztosan beváló „receptjeit" nem közölhetjük, hiszen az anyanyelv tanítása és tanulása - a többi tantárgynál is jobban - a tanár és a tanulók személyes kapcsolatához kötődik. Hatástalan, sőt káros hatású volna olyan programoknak a kidolgozása, amelyeknek a végrehajtását várjuk, tekintet nélkül a körülményekre, a tanár egyéniségére, a tanulók felkészültségére és érdeklődésük irányaira. Az utóbbi években egyre határozottabban, egyéni és társadalmi követelményként fogalmazódnak meg az anyanyelv tanításának-tanulásának eredményességét kívánó igények. Az anyanyelvi nevelés eredményességének számos feltétele és többféle útja-módja van. Kézikönyvünk azzal a szándékkal készült, hogy a tájékoztatás és a tájékozódás eszközeként járuljon hozzá a magyar nyelv tanárainak célravezető utakat, kedvező hatású, eredményes megoldásokat kereső munkájához. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Anyanyelvünk mint tantárgy 7
A magyar nyelv tanterve és taneszközei 15
A tanítás-tanulás tervezése 23
Módszertani szempontok, javaslatok 37
Nyelvi ismeretek 39
Helyesírási 44
Olvasás és felolvasás 53
Beszéd és írás 60
Tájékoztatás az 5-8. osztály anyagáról 67
Az 5. osztály anyagának áttekintése 69
Tájékoztató tananyagbeosztás (5. osztály) 72
Útmutató a tanév anyagának feldolgozásához 76
A 6. osztály anyagának áttekintése 123
Tájékoztató tananyagbeosztás (6. osztály) 129
Útmutató a tanév anyagának feldolgozásához 135
A 7. osztály anyagának áttekintése 195
Tájékoztató tananyagbeosztás (7. osztály) 202
Útmutató a tanév anyagának feldolgozásához 206
A 8. osztály anyagának áttekintése 257
Tájékoztató tananyagbeosztás (8. osztály) 260
Útmutató a tanév anyagának feldolgozásához 266
Tematikus bibliográfia 321
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem