1.067.104

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar irodalom 8. osztály

Tankönyv

Szerző
Lektor
Szeged
Kiadó: Mozaik Oktatási Stúdió
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 286 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-8024-48-8
Megjegyzés: Tankönyvi szám: MS-2107.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Nyolcadik osztályos tankönyvünk a hetedikes, poétikai elrendezésű irodalmi olvasókönyv folytatása. Ezúttal négy nagy részre tagoltuk a 16 fejezetből álló könyvet, az első három részben a műfaji... Tovább

Előszó

Nyolcadik osztályos tankönyvünk a hetedikes, poétikai elrendezésű irodalmi olvasókönyv folytatása. Ezúttal négy nagy részre tagoltuk a 16 fejezetből álló könyvet, az első három részben a műfaji jellemzők megismerését folytatjuk. Az egyes művek elemzését, értelmezését összekötjük - mint a hetedikes könyvben - az irodalomelméleti fogalmak meghatározásával, felismerésének gyakorlásával. Ennek a három résznek a 11 fejezetéből kettő tulajdonképp a múlt évben tanultak ismétlése, bővítése, elmélyítése - úgy gondoltuk, a XX. századi magyar kisregény és regény van olyan fontos, hogy egy-két kiemelkedő példáját megismerjük a tanórán is. Jókai, Gárdonyi és Mikszáth után ebben a tanévben Móricz, Tamási, Nádas Péter és Déry Tibor regényeiből lehet majd kiválasztani a két házi olvasmányt.
Az első három részben új műfajokkal is megismerkedhetünk: a tankönyv első részében a dokumentum, a "tényirodalom" különböző formái, s az ezzel kapcsolatos tudnivalók állnak a középpontban, a második rész a már említett regények mellett az értekező próza világába vezet be, annak fontosságára igyekszik rávilágítani. A harmadik rész a harmadik alapvető műnemre, a drámára vonatkozó ismereteket szeretné közvetíteni.
Az egyes fejezetek sorrendjét nem csak a műnemek, műfajok logikai sorrendje diktálja. A tényirodalmat kezdhettük volna a szubjektív, fiktív szépirodalomtól legtávolabb eső szociográfiával, de Sütő András könyve ajánlott olvasmány is, ezért nem tanítjuk a tanév legelején. Az epika műnem műfajainak kettéosztása a hetedik és nyolcadik osztályos anyagba is pedagógiai okokkal indokolható. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
Tényirodalom7
A valóság és a fikció határán: a karcolat és a rajz11
Az életrajzi műfajok: az önéletírás, a memoár és a napló20
Publicisztika - riport, interjú, glossza36
Dokumentum az irodalomban: az utirajz és a szociográfia45
A XX. századi regény és az értekező próza61
A XX. századi kisregény62
A XX. századi regény108
A kritika és az esszé119
A tanulmány és a monográfia128
A dráma143
Mit kell tudni a drámáról és a színházról?144
A tragédia152
A vígjáték166
Összefoglalás helyett183
Összefüggések185
Az "alkalmazott irodalom" - néhány szó a "testvérmúzsákról"187
Motívumok az irodalomban202
Klasszikusok, lektűrök, giccsek - az irodalmi művek értéke 216
Magyar irodalom - világirodalom. A műfordítás kérdései238
Irodalom az irodalomról (könyvtári ismeretek)258
A tankönyv irodalmi szemelvényeinek szerzői270
A szakirodalmi szemelvények szerzői281
Irodalomjegyzék283
Házi és ajánlott olvasmányok284
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem