kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 381 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 20152. Kihajtható melléklettel. |
Az irodalom hivatása | 3 |
Petőfi Sándor: A XIX. század költői | 3 |
Magyar népköltészet | 6 |
Rózsakirályfi | 6 |
A mese gyűjtőjének feljegyzéseiből | 9 |
A népmese | 10 |
A népköltészeti alkotások gyűsjtése | 12 |
Kőmíves Kelemen | 13 |
A próza és a vers. A ritmus | 16 |
A népballada | 16 |
Sej, a fekete hattyú | 17 |
A természeti kép | 18 |
Most szép lenni katonának | 18 |
Érik a szőlő | 19 |
Az irodalom és a történelmi körülmények | 20 |
Kiszáradt a tóból | 21 |
Hervad az a rózsa | 23 |
Megyen már a hajnalcsillag lefelé | 23 |
Az irodalom: a teljes emberi élet ábrázolása | 23 |
A líra és az epika | 24 |
A népdal | 24 |
A népköltészet és a műköltészet | 24 |
A hangsúlyos nemzeti verselés | 26 |
A verssor | 27 |
A versszak | 28 |
A rím. A páros rím és a félrím | 29 |
Szemelvények a klasszikus magyar irodalomból | 30 |
Petőfi Sándor: | 30 |
A kunyhók mécsvilága | 30 |
A szerelem, a szerelem | 31 |
Fija vagyok az apámnak | 32 |
Ez a világ amilyen nagy | 33 |
Falu végén kurta kocsma | 34 |
A jó öreg kocsmáros | 35 |
A Tisza | 37 |
A helység kalapácsa | 41 |
A helység kalapácsa | 43 |
Okatootáia | 64 |
Pató Pál úr | 64 |
Részlet az Úti levelekből | 66 |
Okatootáia | 71 |
Szabadság és szerelem | 73 |
szabadság, szerelem | 73 |
Száll a felhő | 73 |
Szeretlek, kedvesem! | 74 |
Forradalom | 76 |
Magyar vagyok | 76 |
Az ítélet | 79 |
Lapok Petőfi Sándor naplójából | 83 |
Respublika | 89 |
Forradalom | 91 |
Arany János: | 96 |
Toldi estéje | 97 |
A mű eszmei mondanivalója és témája | 142 |
Az eszmei mondanivaló sokrétűsége | 145 |
A jellemek | 147 |
A típusalkotás | 149 |
A jellemek rendszere | 151 |
A cselekmény | 152 |
A mű nyelve | 153 |
A Toldi estéje szóképei. A megszemélyesítés | 155 |
A mű versformája. Az elbeszélő költemény | 156 |
A tartalom és a forma egysége | 157 |
V. László | 159 |
A ballada | 160 |
A megszakított mondat | 161 |
A költemény versformája. A betűrím (alliteráció) | 162 |
Pázmán lovag | 162 |
A tiszta rím. A belső rím. Az asszonánc | 166 |
A kanásztánc | 167 |
Jókai Mór: | 168 |
Eppur si muove. És mégis mozog a föld | 168 |
Részletek a regényből | 171 |
Előszó | 171 |
A csittvári krónika | 172 |
A Rákóczi harangja | 177 |
A furcsa patronus | 182 |
Az édes otthon | 187 |
A persiettető | 193 |
A nádornál | 200 |
A cenzor | 206 |
Apelles csizmadiái és az igazi csizmadia | 209 |
Az árvaság kezdete | 217 |
A jég hátán | 219 |
Alkonysugarak | 221 |
Mikszáth Kálmán: | 235 |
Az elfelejtett rab | 235 |
A mű eszmei mondanivalója, jellemzése és szerkezete | 239 |
A pénzügyminiszter reggelije | 241 |
A mű megírásának kora | 243 |
Az eszmei mondanivaló és a művészi eszközök | 243 |
A karcolat | 244 |
Mikszáth művészete | 244 |
Ady Endre: | 246 |
Önéletrajz | 246 |
Az írói életrajz és önéletrajz | 248 |
Földindulás | 249 |
A publicista Ady | 251 |
A publicisztika | 252 |
Havasok és Riviéra | 252 |
A szimbólikus kifejezésmód | 253 |
Fölszállott a páva | 254 |
Bujdosó kuruc rigmusa | 255 |
A csillagok csillaga | 256 |
Az író a nyelv fejlesztője | 257 |
Az író világnézete és osztályhelyzete | 257 |
Móricz Zsigmond: | 259 |
Kismadár | 259 |
A mű keletkezésének története | 259 |
A cselekmény | 260 |
III. felvonás (Részlet a drámából) | 261 |
A szereplők jellemzése | 277 |
Móricz nyelve | 278 |
A dráma | 279 |
A drámai feszültség | 279 |
A színpadszerűség | 280 |
A dráma műfajai | 281 |
A színi előadás | 281 |
Magyarországon nem hal éhen senki | 282 |
Móricz Zsigmond 1918-19-ben | 284 |
A fiatal proletárállam gondjai | 285 |
A riport | 285 |
Móra Ferenc: | 287 |
Szeptemberi emlék | 287 |
Az elbeszélés témája | 294 |
A cselekmény szerkezete | 294 |
A kor jellemzése | 295 |
A nyelv a jellemzés eszköze | 296 |
Az elbeszélés (novella) | 296 |
Az epika | 297 |
József Attila: | 299 |
Nincsen apám, se anyám | 299 |
Az életrajzi regény | 302 |
Anyám | 302 |
Aki szegény, az a legszegényebb | 303 |
Szemelvények a szovjet irodalomból | 305 |
Makszim Gorkij: | 305 |
A viharmadár dala | 305 |
A költemény keletkezésének körülményei | 306 |
Eszmei mondanivalója és művészi eszközei | 306 |
Az allegória | 307 |
A jövő ábrázolása | 308 |
Emberek között (Részlet) | 309 |
Felolvasás a műhelyben | 309 |
Hogyan tanultam írni? (Részlet) | 315 |
Az alkotási folyamat. Az anyaggyűjtés | 318 |
Az alkotó képzelet szerepe | 319 |
Az ihlet és a kidolgozás | 319 |
Az irodalmi kritika | 320 |
V. V. Majakovszkij: | 322 |
Vlagyimir Iljics Lenin (Részletek) | 322 |
A költemény eszmei mondanivalója és szerkezete | 328 |
A kommunista pártosság | 330 |
A költemény műfaja | 331 |
Majakovszkij verselése | 331 |
Szemelvények a mai magyar irodalomból | 332 |
Veres Péter: | 332 |
Pályamunkások (Részlet) | 332 |
A mű élményanyaga | 339 |
A mű témája és cselekménye | 339 |
Az ellenforradalmi korszak ábrázolása | 340 |
A mű stílusa. Műfaja | 341 |
Az elbeszélő közlés formái | 341 |
Illés Béla: | 343 |
Válaszúton | 343 |
Leonidász | 343 |
A szabadság jezsuitái | 344 |
Irodalomelméleti összefoglaló | 351 |
Az irodalom fogalma | 351 |
Az irodalom az élet tipikus ábrázolása | 353 |
Az irodalmi mű | 355 |
A tartalom és a forma egysége. Az irodalmi mű tartalma | 355 |
Az írói ábrázolás hangneme | 363 |
Az irodalmi mű nyelve | 364 |
Szóképek | 364 |
A költői szókincs | 367 |
A költői mondattan. Az alakzatok | 368 |
Verstani alapismeretek | 371 |
A műfajcsoportok | 373 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.