1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar Ikarosz

Zsélyi Aladár élete és munkássága

Szerző
Szerkesztő
Róla szól
Fotózta

Kiadó: AB-ART Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 96 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 16 cm
ISBN: 80-88763-66-5
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


Rákosmező. A mai Fehér út, Kerepesi út által határolt hajdani lovassági gyakorlótér. 1909-től az I. világháborúig az első magyar repülőemberek kísérletezőhelye, és olykor végzete. 1910-től itt találunk egy szerény, halk szavú, fiatal gépészmérnököt, aki később munkásságával a magyar repülés- és tudománytörténet kiemelkedő alakjává válik. Zsélyi Aladárnak hívják.
1883. december 12-én született a Nógrád megyei Bussán.
Gyermekéveit Csaláron töltötte édesanyjával, bátyjával és két nővérével. Középiskoláit Losoncon végezte, majd 1901. szeptember 2-től a budapesti Műegyetem hallgatója lett. A Wright fivérek első repülésének híre 1903-ban őt is lázba hozta, és már ekkortól foglalkozott az aviatika kérdéseivel, bár az egyetem elvégzése után hajócsavarokat és motorokat tervezett. 1910-re megépítette első repülőgépét, amit később még
I Ft MAGYARORSZÁG
j lifti iiiiÜÉiáiilÉI IIIII Iiéií 1 «i 11
kettő követett. Repült, többször lezuhant. Egy zuhanás következményeképp fellépő... Tovább

Fülszöveg


Rákosmező. A mai Fehér út, Kerepesi út által határolt hajdani lovassági gyakorlótér. 1909-től az I. világháborúig az első magyar repülőemberek kísérletezőhelye, és olykor végzete. 1910-től itt találunk egy szerény, halk szavú, fiatal gépészmérnököt, aki később munkásságával a magyar repülés- és tudománytörténet kiemelkedő alakjává válik. Zsélyi Aladárnak hívják.
1883. december 12-én született a Nógrád megyei Bussán.
Gyermekéveit Csaláron töltötte édesanyjával, bátyjával és két nővérével. Középiskoláit Losoncon végezte, majd 1901. szeptember 2-től a budapesti Műegyetem hallgatója lett. A Wright fivérek első repülésének híre 1903-ban őt is lázba hozta, és már ekkortól foglalkozott az aviatika kérdéseivel, bár az egyetem elvégzése után hajócsavarokat és motorokat tervezett. 1910-re megépítette első repülőgépét, amit később még
I Ft MAGYARORSZÁG
j lifti iiiiÜÉiáiilÉI IIIII Iiéií 1 «i 11
kettő követett. Repült, többször lezuhant. Egy zuhanás következményeképp fellépő tetanuszmérgezésben halt meg.
Elsőként foglalkozott mérnöki alapossággal a repülőgépek építésének és működésének elméletével, akárcsak egy nagy utasszállító repülőgép tervével. A könnyű repülőgép-hajtóművet keresve elsőként alkotott működő gázturbinás hajtóművet. Kidolgozta a repülőgépek három tengely körüli irányításához szükséges megbízható kormányrendszert, és gépein sikerrel alkalmazta. Megépítette korának legnagyobb sebességű repülőgépét. Csupán 31 évet élt, de teljes életművet hagyott hátra. Vissza
Fülszöveg Kép

Winkler László

Winkler László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Winkler László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem