1.063.444

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar ifjúság

A társadalmi nevelés és a társas-lélek akarati működése második kötete/Tettrendszer és etika

Szerző
Budapest
Kiadó: Exodus
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 328 oldal
Sorozatcím: A neveléstudomány társas-lélektani alapjai
Kötetszám: 3/2
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Első kiadás! Sylvester Nyomdai Rt. nyomása, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ebben a kötetben azokat az írásaimat találja egybegyűjtve a szíves olvasó, amelyeket mint misszionárius írtam 1919 december 8. óta. Több, mint huszonöt esztendő telt él közben, s ennek a huszonöt... Tovább

Előszó

Ebben a kötetben azokat az írásaimat találja egybegyűjtve a szíves olvasó, amelyeket mint misszionárius írtam 1919 december 8. óta. Több, mint huszonöt esztendő telt él közben, s ennek a huszonöt esztendőnek szinte minden napjára esnék egy-két olyan óra, amelyet a Keresztyén Ifjúsági Egyesület, a Keresztyén Leányegyesület, a Magyar Evangéliumi Keresztyén Diákok Pro Christo Szövetsége, a Magyar Cserkészszövetség Ichthüsz testvéri közössége, a Bethánia, a Magyar Református Diákok Soli Deo Glória Szövetsége, a Középfokú Iskolák Református Missziói Bizottsága, a Református és az Evangélikus Egyház, a Keresztyén Ifjúsági Egyesületek Világbizottsága, a Keresztyén Leányegyesületek Világszövetsége, a Skót Misszió, a Magyar Evangéliumi Szövetség szolgálatában, meghívására, vagy szervezési munkálatai közben evangélizáló munkában töltöttem, ha arányosan lett volna ilyen természetű tevékenységem egyéb tennivalóim között széjjelosztva. Nem, hivalkodásból emlegetem ezt a tényt, csak mintegy magyarázataképpen annak, hogy gyülemlett össze az evangélizátor tulajdonképpeni bizonyságtevö magvetése nyomán egy egész kötetre menő másodlagos természetű és értékű melléktermék. Óhatatlan volt ugyanis időnkint számára a részben oktató-jellegü, részben vitatkozó-kedvű alkalmak ki nem kerülése, vagy fel nem használása. Működési területén még jórészt tisztázatlanok voltak (sőt ma is azok) a fogalmak, egymásnak szaladók a módszeres eljárások, hiányzott úgyszólván minden szervezet (belső értelemben legalább is hiányzott, csak szervetlenül összeeszkábált keretek szerencsétlenkedtek itt is, ott is) és mindenütt keservesen mutatkoztak az elvi alapok hamari elnagyolását megbosszuló következmények elrémítő első nyomai. Esdrás és Nehémiás eljárására volt tehát szüksége igen gyakran. Egyik kezében malteros kanál volt a lelki építés, másikban kard eszmeváltásainak hol ideológia után tapogatózása, hol meg parázs vitatkozó készsége. A fogságból hazatért ifjúság templomépítésének a körülményei - úgy látszik - ugyanazt a gesztiót követelik meg mindenütt és minden időben. Vissza

Tartalom

Előszó - - - - - - - - - - 5
MAGYAR TETT, MAGYAR ERKÖLCS.
I. Egy magyar tudós: Fehér Gábor - - _ _ _ 12
II. Egy magyar művész: Árokháty Béla - - - - 26
III. A magyar tettrendszer - - - - - - - - 31
IV. A magyar társadalom etikája - - - - - - 36
A MAGYAR DIÁK ÉS A DIÁKSZÖVETSÉG.
I. A középiskolás diákmunka elvei.
Egy magyar diák: Kis Gábor - - - - - - 42
Egy magyar tanár: S. Szabó József - - - - _ 44
Egy magyar iskola: a református kollégium _ - - - 48
Egy magyar autonóm iskolafenntartó: a református egyház 54
Egy magyar középiskolás diákújság: Az Erő.
A tulajdonjog vitája - - - _ _____ 59
A nyolcadik év végén - - - - - - - - 66
A XII. esztendő indulóján - - 67
Egy belső ünnep - - - _______ 68
Egy helyreigazító nyilatkozat -_ - _ - - 68
Fordulat __ _ _________ 69
Bonyodalom - - - - - - - - - - 72
Megakasztó jelenet ______ - - - 73
Végkifejlet _____-___ - - - 74
Búcsú Az Erő-től _____ - _ - - 76
II. A főiskolás diákmunka elvei.
Az elvi alap - - - - - - - _____ 77
A szervezkedés és a propaganda - - - _ _ _ __80
Az egyetemi humanista képzés és a „sváda" veszedelme - 81
A világnézeti alap és a mindennap realizmusa _ _ _ _83
A társadalmi szolgálat és a missziós küldetéstudat kettőssége 87
Hivatásszerűség és küldetésszerűség - - - ____ 91
Kongresszus és szeminárium-e, vagy valami egyéb, sőt több? 93
A módszerkérdés megvitatása - - - - - ___ 97
A jubileum lehetősége diákmozgalmakban - - _ _ 100
A tudomány és a lelki feszültség áhítatos foka - - _103
Volt diákok találkozói _ _________106
Tanár a diákkonferencián - - - - - ____ 108
Tanár és a diákok pályaválasztási problémája _ - - - 109
Tanár és a diákok mozgalmi élete - _111
Főiskolás diákok felelőssége középiskolásokkal szemben - 113
Egy főiskolás diákújság: a Diákvilág - - - - - 115
Közösség és közösségi felelősség - - - _ - ___119
A MAGYAR INAS ÉS A CSERKÉSZET.
I. Cserkészelvek.
Világnézet és cserkészet - - - - - - - - - - 127
Cserkészvilágnézet - - - - - - - - - - - 131
Világnézeti cserkészet __ _ - ______ 134
Cserkészet és pedagógia -- - - - ___ - __ 137
Cserkészet és felekezetek - ______ - __ 138
Cserkészet és kultúra - _ - _ - __ - ___ 139
Cserkészet és cserkész „tanmenet" - - - - - - - 142
Cserkészet és fegyelem __________ 144
Cserkészet és kegyelet _____ - - _ - - 146
Cserkészet és társadalmi szokások __ - ___- 147
Egységes magyar cserkészszellem - - - - - - - 148
Búcsú a cserkészettől ___ - _ - - - - - - 150
II. A cserkészet mint mozgalom.
A világnézeti cserkészet mint mozgalom - - - - - 151
Cserkészzászló-avatás mint mozgalmi problémák tisztázása 152
Tanonc-cserkészet ___ - _ - - - - - - 154
Falusi cserkészet.
Tábor után. A BKIE cserkészek nyárt vidéki munkája 1922-ben 155
Beszámolók - - - - - 156
Őszi tábor - - - - - 161
Leánycserkészet - - - - - - - - -162
III. A cserkészet mint magyar munkatér, munkaalkalom,
és munkamódszer.
A cserkészet és a néplélek - - -165
Öregcserkészet és magyar lélek - - - _ _ _172
A regős-mozgalom - - - - - 194
Cserkészet és zene - - -196
Cserkészet és színpad. __ 197
Egy cserkészszindarab szerzői utasításai 197
Magyar népi jelenetek rendezésének gyakorlati
problémái - - - -199
Cserkészet és költészet.
Petőfi tábortűz - - - - - - - 201
Cserkész megemlékezés Jókairól - - _ _ _ 205
Toldi mint cserkész - - - - - - - - 212
A MAGYAR LEGÉNY ÉS AZ IFJÚSÁGI EGYESÜLET.
1. Az ifjúsági egyesülés.
Az ifjúsági egyesülés alapelvei - - - - - - - - 218
Az ifjúsági egyesülés „négyes" programmja - - - - 228
Szabadművelődési munka lehetőségei az ifjúsági egyesülés
keretében - - - - - - - - - - - - 233
Az ifjúsági egyesülés kezdetei világszerte - - - - _ 238
Az ifjúsági egyesülés kezdetei Magyarországon - - - 240
Az ifjúsági egyesülés magyar nemzeti keretei - - - - 241
Az ifjúsági egyesülés a vádlottak padján - - - - - 243
Búcsú az Ifjúsági Egyesülettől - - - - - - __ 249
II. A szabadmisszió és az egyház.
Ecclesia semper reformari debet - - - - - - - - 250
Az ifjúsági egyesülés és a reform - - - - - - - 251
Az ifjúsági egyesülés gondolatának jubileuma - - - - 257
Az ifjúsági egyesülés és tagjainak felelőssége - - - - 258
Az ifjúsági egyesülés és az egyházak - - - - - - 260
Emlékirat a református egyetemes konventhez - - - - 261
A református egyház és a szabadmisszió - - - - - 266
III. Az ifjúsági egyesülés elvi kérdései.
A test problémái.
Ifjúságunk időszerű kérdései - - - - - - - - 268
Az ifjúság nyitott sebei - - - - - - - - - - 271
Táncoljon-e vagy sem az ifjú? - - - - - - - - 272
A tiszta élet ellenzéke - - - - - - - - - - 275
A tiszta élet lehetősége - - - - __ - - - - 276
A fonóba szól a nóta - - - - - - - - - - - 276
Férfi sorsa a nő? - - - - - - - - - - - - 277
Törvény és szabadság - - - - - - - - - - 278
„Nem jó az embernek egyedül lenni" - - - - - - 280
„Kit vegyek el?" - - - - - - - - - - - - 281
A társadalom problémái.
Eredményesebb szolgálat - - - - - - - - - - 290
Kétféle sor, kétféle sors - - - - - - - - - __292
Mester és kontár mai modern világunkban - - - 293
Az elvtársak és őméltóságáék - - - - - - - __294
Úri foglalkozás - - - - - - - - - - - __296
Úrgyűlölet - - - - - - - - - _ - __ 296
Úrhatnámság - - - - - - - - - - - - - 299
Leszek-uraság - - - - - - - - - - - - - 301
Úri mivoltunk - - - - - - -. - - - - - 303
IV. Az ifjúsági egyesülés munkamódszere Magyarországon.
A serdülő-munka problémái - - - - - - - - - 306
Anyag és módszer - - - - - - - - - - - 309
Egy magyar ifjúsági vezető: Megyercsy Béla - - - - 3I6
Egy magyar ifjúsági egyesületi centrum: Debrecen.
Miért szerette Megyercsy Béla Debrecent? - - 317
Új debreceni lúnátikusok - - - - - - - 319
A debreceni konferencia mérlegen - - - - 322
Nemzeti konferencia száz év múlva Debrecenben - 324

Karácsony Sándor

Karácsony Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Karácsony Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem