A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magtár

Ötlettár iskolafenntartók számára/Megelőzés-Alkalmazkodás-Gondoskodás

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 55 oldal
Sorozatcím: Gyakorlatközelben
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-583-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Országos Közoktatási Intézet (OKI) és az utrechti székhelyű holland Országos Iskolafejlesztési Intézet (APS) együttműködésében 2004-2006 között nyolc intézményfenntartó és a hozzájuk tartozó... Tovább

Előszó

Az Országos Közoktatási Intézet (OKI) és az utrechti székhelyű holland Országos Iskolafejlesztési Intézet (APS) együttműködésében 2004-2006 között nyolc intézményfenntartó és a hozzájuk tartozó tizenhárom iskola részvételével megvalósult innováció azt a célt tűzte ki maga elé, hogy segíti a résztvevőket olyan változtatások végrehajtásában, amelyek az oktatás területén jelentkező legégetőbb problémáikat megoldhatják. A Megelőzés - Alkalmazkodás - Gondoskodás (MAG) projekt az adaptív tanulásszervezést ajánlja a tanulási kudarcnak kitett gyermekeket tanító pedagógusok, az iskolák és azok fenntartói számára azt a gondolatot követve, hogy ha a gyermekek nem tudnak alkalmazkodni az iskolához, akkor az iskolának kell megpróbálnia igazodni hozzájuk. Az adaptív pedagógia lényege ugyanis az alkalmazkodás - az iskola alkalmazkodása a gyermekekhez. Az adaptív tanulásszervezés megvalósításához az szükséges, hogy ez a szemlélet áthassa az iskola teljes szervezetét. Ezen projekt - mint minden innováció - megvalósítása szükségszerűen iskolafejlesztéssel jár együtt az intézményben, melynek sikeréhez elengedhetetlen feltétel, hogy az oktatásban, oktatásszervezésben, oktatásirányításban érintett valamennyi szereplő részese legyen az innovációnak. Minél több szint érintett a változás megvalósításában, annál mélyrehatóbb és maradandóbb lesz. A Borsod-Abaúj-Zemplén, Somogy és Tolna megye hátrányos helyzetű régióiból érkező iskolafenntartók oktatással kapcsolatos gondjait jól jelzi az alábbi felsorolás, mely azt veszi számba, miben remél segítséget a projekttől a fenntartó. Vissza

Tartalom

Előszó7
Az iskola előtt álló kihívásokról, válaszokról9
A differenciálás lehetőségei10
Adaptivitás az iskolában11
Kapcsolat11
Kompetencia12
Autonómia12
Fenntartói irányítás14
A fenntartói irányítás eszközrendszere14
Oktatáspolitika14
Finanszírozás15
Humánerőforrás15
Adaptivitás a fenntartói munkában16
Fenntartói kompetenciák19
A fenntartó sikeres munkavégzéséhez szükséges kompetenciákról20
Hatékony időgazdálkodás21
Kommunikáció22
A beszélgetés irányításának technikái24
Visszajelzés (feedback)28
A fenntartó kommunikációja mint az iskola támogatásának eszköze29
A fenntartó és az iskolafejlesztés30
Eszközök az adaptív tanulásszervezés intézményi elterjesztéséhez30
Az eredményes oktatásfejlesztés nemzetközi jellemzői32
Célok33
Nyomásgyakorlás34
Támogatás35
A célok kijelölése és a tervezés37
Nyomásgyakorlás39
Az iskola elszámoltathatósága39
Fenntartói értékelés42
Az országos kompetenciamérések eredményeinek fenntartói hasznosítása44
Támogatás46
Disszemináció (az eredmények terjesztése)46
Fenntarthatóság48
A nyolc összetevő48
Záró gondolatok51
A holland kontextus51
A magyar kontextus52
Felhasznált irodalom54

Szabó Rózsa

Szabó Rózsa műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szabó Rózsa könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem