1.062.160

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magtár

Ötlettár intézményvezetők számára/Megelőzés-Alkalmazkodás-Gondoskodás

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 56 oldal
Sorozatcím: Gyakorlatközelben
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-568-8
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, színes ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Az Országos Közoktatási Intézetben 2004-ben indult el egy holland-magyar együttműködésben megvalósuló iskolafejlesztés: a MAG-program. A MAG olyan betűszó, amelynek jelentése: Megelőzés -... Tovább

Előszó

Részlet:
Az Országos Közoktatási Intézetben 2004-ben indult el egy holland-magyar együttműködésben megvalósuló iskolafejlesztés: a MAG-program. A MAG olyan betűszó, amelynek jelentése: Megelőzés - Alkalmazkodás - Gondoskodás. Ez arra utal, hogy az iskolai kudarcok, a leszakadás és a marginalizálódás problémája nagy hatékonysággal megelőzhető, ha az iskola tevékenységeinek kialakítása során gondoskodik arról, hogy a lehető legnagyobb mértékben alkalmazkodjék az egyes gyermek igényeihez. A mag elnevezés azonban szimbólum is: jelképezi a fejlődést, a változást, az élet és a pedagógia azon a csodáját, ahogy a kicsiny, jelentéktelen magból megfelelő körülmények között, értő gondozás hatására idővel palánta, majd növény fejlődik, amely nemcsak szárban szökken, de kivirágzik és gazdája nagy örömére termést hoz, új magvakat érlel. A program célja ugyanis azon diákok számának a csökkentése, akik számára az iskola már az első években kudarcot okoz és emiatt nemcsak az iskolában maradnak le, hanem felnőve is nagy a veszélynek annak, hogy kiszorulnak a munkaerőpiacról és a társadalom peremére sodródnak.
A MAG-projekt azokra a nemzetközi tapasztalatokra épít, amelyek azt bizonyítják, hogy az iskolában történő változások alapvetően az osztályteremben zajlanak, megvalósításuk elsősorban a tanítókon, tanárokon múlik. Mivel azonban az iskola egy sokszereplős, összetett rendszer, a változás véghezviteléhez és fennmaradásához nem elegendőek a pedagógusok. Az éveket igénybe vevő innováció megvalósulásához támogató környezetre, és gyakran a szervezet kultúrájának a megváltozására is szükség van. Ezek alakítása a vezetés feladata. Mivel azonban az intézmények a környezetükkel kölcsönhatásban működnek, a megújuláshoz az iskola szűkebb és tágabb környezetének a támogatására is szükség van. Ezért a programban a tanítók mellett az intézmények vezetői és a fenntartók képviselői is részt vesznek. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
AZ ADAPTIVITÁS 8
Adaptivitás a pedagógiában 9
Az adaptív iskola 11
Az adaptív vezető 12
A hatalom(gyakorlás) vezetői eszköze 13
A kapcsolat(tartás) vezetői eszköze 13
A feladat(adás) vezetői eszköze 14
A változás folyamata és az egyének szerepe 16
AZ ADAPTÍV VEZETÉS MEGVALÓSÍTÁSA 19
Helyzetelemzés 20
SWOT-analízis 21
Erőforrásleltár 26
Erőtérelemzés 28
Tantestületi erőtérelemzés 29
Időmenedzsment 30
Tervezés 35
Az "okos" terv 35
A terv és megvalósításának értékelése 38
Kommunikáció 39
Együttműködés 44
A bevonás 44
A teammunka 46
A visszajelzés (feedback) 50
ZÁRÓ GONDOLATOK 53
AJÁNLOTT IRODALOM 54
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Magtár Magtár Magtár
Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba