A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magatartásminták - azonosulás

Szerző
Budapest
Kiadó: Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 236 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-280-342-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kötetünk tanulmányai azt vizsgálják, miképp jönnek létre és miképp terjednek el meghatározott magatartási módok. Közelebbről a magatartástanulásnak egyik alapvető formájával foglalkoznak: a magatartási minták kialakulásával és követésével. A neveléstudomány mindig is legfőbb eljárásai között tartotta számon a helyes magatartás megtanítását példák közvetítésével, ez azonban jórészt csak tapasztalatokon alapult, s hiányzott a beható válasz egy sor fontos kérdésre. Mi váltja ki a példák követésére való törekvést? Hogyan meg végbe az utánzás és az azonosulás? Milyen szerepet játszanak az utánzásos folyamatok a személyiség kialakulásában? Mi az élő és mi a fogalmi minták szerepe? Mik a feltételei annak, hogy egy csoportban a pozitív magatartásmódok váljanak követett mintákká? Milyen viszonyban áll az utánzás a tanulással?
A közölt tanulmányok alapján Zrinszky László bevezetője összefoglalja azokat a neveléstudományi ismereteket és gyakorlati módszereket, amelyek segítséget adnak... Tovább

Fülszöveg

Kötetünk tanulmányai azt vizsgálják, miképp jönnek létre és miképp terjednek el meghatározott magatartási módok. Közelebbről a magatartástanulásnak egyik alapvető formájával foglalkoznak: a magatartási minták kialakulásával és követésével. A neveléstudomány mindig is legfőbb eljárásai között tartotta számon a helyes magatartás megtanítását példák közvetítésével, ez azonban jórészt csak tapasztalatokon alapult, s hiányzott a beható válasz egy sor fontos kérdésre. Mi váltja ki a példák követésére való törekvést? Hogyan meg végbe az utánzás és az azonosulás? Milyen szerepet játszanak az utánzásos folyamatok a személyiség kialakulásában? Mi az élő és mi a fogalmi minták szerepe? Mik a feltételei annak, hogy egy csoportban a pozitív magatartásmódok váljanak követett mintákká? Milyen viszonyban áll az utánzás a tanulással?
A közölt tanulmányok alapján Zrinszky László bevezetője összefoglalja azokat a neveléstudományi ismereteket és gyakorlati módszereket, amelyek segítséget adnak pedagógusainknak az eszményképek alakításához, a követendő magatartásminták közvetítéséhez. Vissza

Tartalom

Zrinszky László: Bevezető5
A magatartás mintái33
Jean Maisonneuve: A kedvelt egyének megismerése és a hasonlóság felfedezése35
Helen Merrel Lynd: Az előírt szerepeken túlmenő azonosulás52
Erich Fromm: Menekülés a szabadságból63
A kommunista eszmény és a személyiség erkölcsi fejlődése76
Gyermekkori utánzás - személyiségfejlődés95
Karl Groos: utánzó játékok97
Jean Piaget: Elméletek az utánzásról132
Paul Césari: Az utánzástól a reprezentatív tevékenységig146
Anna Freud: Azonosulás a támadóval166
Miller Neal E - Dollard John: utánzás és önálló tanulás176
Bandura Albert- Walters - Richard haig: Az utánzás szerepe a személyiség fejlődésében185
Lidija Iljicsma Bozsovics: A személyiség és fejlődése a gyermekkorban199
N. I. Szudakov: A mai szovjet tanulók és a forradalom előtti oroszországi diákok eszményképei214
Frank Rupprecht: A társadalmi eszmények ideológiai funkciói227
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Magatartásminták - azonosulás Magatartásminták - azonosulás Magatartásminták - azonosulás

A borító elszíneződött, néhány lapon ceruzás aláhúzás, jelölés, bejegyzés látható.

Védőborító nélküli példány.

Állapot:
2.740,-Ft
41 pont kapható
Kosárba
3 antikvár könyvből 1 INGYEN!