Fülszöveg
Dolák-Saly Róbert legújabb kötetét tartja kezében az Olvasó. A világszerte ismert Wurlitzer-díjas írónak halhatatlan remekműve egész sorát köszönheti az emberiség. Fényes karrierje az Egyesült Államokban megjelent, és pillanatok alatt a bestsellerlisták élére került Dandárkugli című regényével kezdődött, amelynek sikerét hamarosan túlszárnyalta a Koreában kiadott Csendes tepertők hattyúnásza. Ezután szinte minden műve páratlan nemzetközi elismerést hozott. Pipec című regényére három Nobel-díjat kapott. Több mint hatvan országban húsz könyve lett kötelező olvasmány, köztük a hazánkban is megjelent Bence, orrodon a kence.
Jelen írásának a címe - Madáretető - az író elmondása szerint akkor jutott eszébe, amikor madarat etetett.
A szerző
Dolák-Saly Róbertnek ez nem a másik oldala, hanem az egyik, ahogy Boborján nevű alteregója mondaná. Az egyik a sok közül. Nem a zenész, nem a dalszerző, nem a tanár, nem a színész, hanem az író, akit a nyolcvanas években a L' art pour l' art...
Tovább
Fülszöveg
Dolák-Saly Róbert legújabb kötetét tartja kezében az Olvasó. A világszerte ismert Wurlitzer-díjas írónak halhatatlan remekműve egész sorát köszönheti az emberiség. Fényes karrierje az Egyesült Államokban megjelent, és pillanatok alatt a bestsellerlisták élére került Dandárkugli című regényével kezdődött, amelynek sikerét hamarosan túlszárnyalta a Koreában kiadott Csendes tepertők hattyúnásza. Ezután szinte minden műve páratlan nemzetközi elismerést hozott. Pipec című regényére három Nobel-díjat kapott. Több mint hatvan országban húsz könyve lett kötelező olvasmány, köztük a hazánkban is megjelent Bence, orrodon a kence.
Jelen írásának a címe - Madáretető - az író elmondása szerint akkor jutott eszébe, amikor madarat etetett.
A szerző
Dolák-Saly Róbertnek ez nem a másik oldala, hanem az egyik, ahogy Boborján nevű alteregója mondaná. Az egyik a sok közül. Nem a zenész, nem a dalszerző, nem a tanár, nem a színész, hanem az író, akit a nyolcvanas években a L' art pour l' art tagjaként ismert meg a nagyközönség. A társulattal új műfaj tört be a szórakoztató műsorok világába: megszületett a magyar abszurd humor, az egyetemisták kabaréja. A futuristák meglepetéselvével rokon, szójátékokra épülő, politikamentes, öncélú (?) nevettetés - olykor a halandzsa Karinthy által szentesített rangján. Példa rá a Winnetou, A három testőr és a jeti avagy a legutóbbi Rigoletto avagy a rotterdami toronyőr című színházi est.
A Madáretető Dolák-Saly Róbert koholmány- és kacsagyűjteménye.
Újságírói stílusparódia, ötletakrobatika, többszörös nyelvi bravúr. Abból indul ki, hogy egy elsüllyedt kontinens - az Agyatlantisz - kutatása során a régészek a távoli jövőben felbecsülhetetlen dokumentumok birtokába jutnak: három épen maradt napilapszám kerül a kezükbe i. e. 2002-ből. A lapszámok belföldi és külföldi tudósításokat, riportokat, kultúrrovatot, ételrecepteket, rendőrségi és sporthíreket, divatot, mesét, képregényt, apróhirdetést, horoszkópot tartalmaznak - az agyatlanság végső határáig.
A "lelet" fergeteges szórakozást ígér mindenkinek, aki tud és szeret magán, magunkon nagyokat röhögni.
A szerkesztő
Vissza