Bevezető | 1 |
Mit kell tudnod, hogy elkezdd | 1 |
Támogatás: gyors, ingyenes, és barátságos | 2 |
Letölthető FLA-k | 2 |
Esettanulmány: stun design | 2 |
A könyvben használt jelölések | 5 |
PC-k és Mac-ek | 6 |
Interaktív Flash | 9 |
Adjunk utasításokat az animációknak | 10 |
Az Actions paletta használata | 11 |
A kódírás módjának kiválasztása | 13 |
A fő idősík irányítása utasításokkal | 15 |
Kinek beszélsz? | 18 |
Moziklipek irányítása | 19 |
Idősíkok megszólítása | 21 |
Argumentumok | 24 |
Interaktivitás, események | 24 |
Események a Flash-ben | 25 |
A callback | 26 |
Utasítások indítása gomb lenyomásakor | 26 |
Moziklipek animálása ActionScripttel | 29 |
Összegzés | 31 |
Mozik, amelyek "emlékeznek" | 33 |
Változók bemutatása | 34 |
Értékek és típusok | 35 |
Hogyan adjunk értékeket a változóknak | 35 |
A változó típusának megállapítása | 37 |
Bevitel és kiírás | 39 |
Beviteli mező készítése | 39 |
Megjelenítő mező készítése | 40 |
Sztring kifejezések használata | 42 |
Munka a sztringekkel | 42 |
Munka a számokkal | 43 |
Egyszerű számítások | 44 |
Munka a logikai (Boolean) értékekkel | 45 |
Teszteljük, hogy igazak-e az állítások | 45 |
Logikai operátorok | 45 |
Több feltétel vizsgálata egyszerre | 46 |
Tömbök | 47 |
Miért használjunk tömböket? | 48 |
Új tömb létrehozása | 49 |
Változók használata tömbindexként | 49 |
Tömbelem kiválasztása változó segítségével | 50 |
Összegzés | 51 |
"Döntéshozó" mozik | 53 |
Döntéshozás | 54 |
Döntéshozás ActionScriptben - az if utasítás | 54 |
A döntés meghatározása | 55 |
Jelszóellenőrzés 1. rész - a színpad előkészítése | 57 |
Jelszóval védett oldal 2. rész - az ActionScript kód összeállítása | 59 |
Jelszóval védett oldal 3. rész - a kód beágyazása | 60 |
Különben mi legyen? - Alternatív utasítások | 61 |
Az else utasítás | 62 |
Access denied - Belépés megtagadva | 62 |
Többszörös elágazás - az else if utasítás | 64 |
VIP belépő - az 'else if' használata | 66 |
Sok lehetőség kezelése - a switch utasítás | 67 |
Switch használata break nélkül | 69 |
Egyetemi információs oldal | 70 |
Nagyobb hatékonyság kevesebb kóddal | 79 |
Ciklusok az idősíkon | 80 |
ActionScript ciklusok | 81 |
while ciklusok | 81 |
Hasznos műveletek a while ciklusokkal | 82 |
Utasítások többszöri végrehajtása | 82 |
A színpad tartalmának irányítása ciklusokkal | 85 |
for ciklusok | 91 |
Hasznos példák a ciklusokra | 92 |
Tömbelemek kezelése ciklusokkal | 93 |
Akasztófa játék (Hangman) | 96 |
A 'hangingman' moziklip | 99 |
Az 'interface' moziklip | 101 |
A mozi fő idősíkja | 102 |
ActionScript hozzáadása | 103 |
Összegzés | 107 |
Mozik, amelyek "emlékeznek arra, hogyan hajtanak végre feladatokat" | 111 |
A feladat leegyszerűsítése | 112 |
Utasítások felépítése és indítása | 112 |
Függvények használata | 113 |
Függvények használata ismétlődő feladatokra | 115 |
Utasítások rendezése függvényekbe | 116 |
Egy függvény viselkedésének befolyásolása paraméterekkel | 117 |
Értékek visszaadása függvényből | 118 |
Függvények meghívása több paraméterrel | 120 |
Körmozgás | 120 |
A kör alakjának módosítása | 123 |
Függvények egymásba ágyazása | 125 |
Beágyazott függvények használata | 126 |
A szkript rendezése függvények beágyazásával | 128 |
Összegzés | 130 |
Objektumok | 133 |
Objektumok bemutatása | 134 |
Tömbök más szemszögből | 135 |
Általános meghatározások kontra konkrét objektumok | 137 |
Egyedi objektum létrehozása | 139 |
Objektumok és objektumok mindenütt | 141 |
Egy sztring hosszának kitalálása | 142 |
Megválasztjuk, hogyan tároljuk az információt | 143 |
Egy sztring tartalmának vizsgálata | 145 |
Objektumok megfigyelése | 147 |
Egy kiállítás elkészítése | 149 |
A színpad beállítása a kiállítás (showreel) mozihoz | 150 |
A showreel mozi kódolása | 154 |
Objektumok a képinformációk tárolására | 160 |
Összegzés | 164 |
Objektumok a színpadon | 167 |
A moziklipek és nyomógombok mint objektumok | 168 |
Az objektumtulajdonságok használata | 169 |
Viselkedések (behaviors) | 170 |
Az objektumok két arca | 171 |
A Library-elemek használata | 172 |
Nyüzsgő fénypontok | 172 |
Az idősíkok kezelése | 177 |
Más hely, más változó | 177 |
Különböző változók, azonos néven | 181 |
Több objektum, egy utasítás | 183 |
Az alapértelmezésű útvonal megváltoztatása | 184 |
A függvények helyének meghatározása elérési útvonal segítségével | 185 |
Függvény használata objektumként | 186 |
A globális változók | 187 |
Összegzés | 189 |
Tervezés | 191 |
A feladat meghatározása | 192 |
Tartsd az ötleteidet a fejednél biztonságosabb helyen | 193 |
Storyboard (képes forgatókönyv) készítése | 194 |
Az ActionScript kódod felépítése | 197 |
A top-down szemlélet | 197 |
1. szakasz - A stunidesign bemutatása | 206 |
A feladat részekre osztása | 207 |
Problémamegoldás # 1 | 212 |
Problémamegoldás # 2 | 213 |
Problémamegoldás # 3 és x 4; trükkök | 216 |
Részekre osztás | 218 |
2. szakasz - Statikus grafikák előkészítése a stun: design site-hoz | 218 |
Mit fogunk csinálni | 218 |
Az FLA beállítása | 219 |
Rétegek hozzáadása | 220 |
Segédvonalak hozzáadása | 221 |
Szövegpozíciók hozzáadása | 222 |
A stun logó hozzáadása | 223 |
A vissza gomb sávjának elkészítése | 224 |
A frame kivágás hozzáadása | 227 |
3. szakasz - Dinamikus grafikák előkészítése a stun: design site-hoz | 229 |
A sáv moziklipek elkészítése | 230 |
Először egy kis rendrakás | 230 |
A page nevű háromszínű moziklip létrehozása | 232 |
A sávok feliratainak elhelyezése | 233 |
Mielőtt továbbmennénk | 234 |
Az ikon elkészítése | 234 |
4. szakasz - Előkészületek a kódoláshoz | 235 |
Helyezzük kényelembe magunkat | 235 |
A site változóinak inicializálása | 237 |
A felhasználói felületet működtető kód megadása | 239 |
Kódírás: az események és a függvény-hierarchia beállítása | 240 |
Az eseménykezelő callback-ek beállítása | 244 |
A színváltoztató függvény meghívása | 245 |
Az FLA futtatása | 246 |
Mielőtt tovább mennénk | 247 |
Moduláris ActionScript programozás | 249 |
Moduláris ActionScript programozás | 250 |
Fekete doboz programozás | 251 |
Komponenskészítés | 253 |
A moduláris moziklip többszöri felhasználása | 260 |
Moziklipek moduláris vezérlése | 262 |
Hogyan modellezzünk valósághű mozgást? | 263 |
Az egérmutató követése | 267 |
Moziklipek beágyazása | 272 |
Raj(zó) behavior | 273 |
Raj készítése | 274 |
Függvény használata objektumként | 277 |
További lehetőségek | 280 |
Összegzés | 281 |
Hangkezelés | 283 |
Hangok hozzáadása a Flash mozikhoz | 284 |
Hangok hozzáadása az idősíkhoz | 284 |
Hangok hozzáadása gombok keyframe-eihez | 286 |
Hangobjektum használata | 288 |
Hanglejátszás ActionScripttel | 288 |
Hangok hozzáadása a hangobjektumhoz | 289 |
Hangvezérlés a hangobjektumon keresztül | 291 |
Dinamius hangsávok készítése | 293 |
Hangvezérlés ActionScripttel | 300 |
Hangvezérlők készítése | 300 |
Munka nagy hangfájlokkal: tömörítés és hangfolyamkészítés | 307 |
Tömörítés | 307 |
Adatfolyamok | 308 |
A stun:design site | 309 |
Hangvezérlők készítése | 312 |
Láthatatlan gombok készítése | 313 |
A gombok kódolása | 316 |
A vezérlő csúszkák elkészítése | 318 |
Összegzés | 323 |
Sprite-ok | 325 |
Mi a sprite? | 326 |
Vezérlés | 328 |
Globális és lokális adatok | 328 |
Mozgás | 331 |
Ütközés | 331 |
Egy ütközés érzékelése | 332 |
A stun:zapper játék terv ezése | 337 |
A játékvilág (a root szint) | 339 |
A játékos (az űrhajó objektum és interfészei) | 343 |
Összegzés | 356 |
Rajzoló API | 359 |
Teknősgrafika | 360 |
Vonalak | 361 |
Vonalak rajzolása | 361 |
Görbék | 365 |
Egy egyszerű eszköz vonalak és görbék rajzolására | 367 |
Hogyan működik? | 369 |
Kitöltések | 370 |
Alakzatok kitöltése | 370 |
Kaleidoszkóp | 373 |
A kaleidoszkóp matematikája | 374 |
A kaleidoszkóp "motorjának" elkészítése | 374 |
Összegzés | 384 |
A stun:design site kódolása | 387 |
5. szakasz - Az alap felhasználói interfész animációjának hozzáadása | |
navigate és posTransition függvények | 390 |
6. szakasz - Az előre haladó navigáció befejezése | 398 |
A játék tervezése | 399 |
A színátmenet kódolása | 400 |
A szövegátmenet befejezése | 402 |
A kód áttekintése | 403 |
A navigáció átgondolása | 405 |
Mielőtt továbbmennénk | 411 |
7. szakasz: Navigáció és adatok | 411 |
Mit fogunk csinálni | 412 |
Az adatszerkezet létrehoz ása | 412 |
Adatok megadása | 413 |
Adatok feltöltése alapértelmezett értékekkel | 416 |
Adatértékek feltöltése | 417 |
Megadjuk a Flash-nek, hogy használja az adatokat | 421 |
Címek kiolvasása | 421 |
Események megadása | 425 |
Tartalomoldalak beolvasása | 426 |
8. szakasz: navigálás visszafelé | 427 |
A vissza útvonal hozzáadása | 427 |
9. szakasz: Tartalom és hangok | 438 |
Hang hozzáadása | 439 |
Tartalom hozzáadása és a letöltések kezelése | 442 |
A site felhasználó felületének előtöltése | 444 |
A site végső állományai | 445 |
Búcsúzóul... | 445 |