1.060.346

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mába nyúló történelem: a harmincas évek pedagógiai irányai

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 343 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai Közlemények
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-1183-2
Megjegyzés: Angol, német és orosz nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Századunk harmincas éveinek főbb pedagógiai irányai - különös tekintettel az oktatástani felfogásokra - s ezek mai olvasatának hozzánk szóló "üzenete" a tárgya a könyvnek. A szerző a témát az egykorú művek egész sorának, Fináczy poszthumusz didaktikájának. Imre Sándor neveléstanba ágyazott oktatástanának, Weszely komparatív pedagógiai tevékenységének, Prohászka filozófiai oktatáselméletének, a magyar reformpedagógiai irányzatok főbb vonulatainak részletes elemzésével tényfeltáró módon fejti ki. Figyelembe véve még Kornis Gyula és Pauler Ákos didaktikai koncepciójának körvonalait, végül is indokoltnak látja azt a következtetést, hogy a harmincas évek fő irányai európai mintákhoz viszonyítva is originálisak, s mának szóló tanulságokat rejtenek magukban.

Tartalom

Előszó ....................... 7
I. fejezet. Pedagógiai helyzetkép a harmincas évek első felében .................... 15
1. A hagyományos didaktika bírálata és a cselekvő iskola didaktikája............... 24
2. Az első világháború utáni új irányok hazai elemzése a harmincas évek kezdetén......... 38
3. Didaktikai körkép a harmincas évek Magyar Paedagogiájában ................ 50
II. fejezet. Fináczy Ernő elméleti didaktikája ..... 79
III. fejezet. Imre Sándor neveléstanba ágyazott oktatástana ...................... 119
IV. fejezet. Prohászka Lajos művelődéselméleti jellegű
didaktikája............. 159
V. fejezet. Széljegyzetek a reformpedagógiai irányzatok didaktikai koncepcióihoz........225
1. Nagy László didaktikai öröksége........ 234
2. Domokos Lászlóné: az alkotó munka didaktikája ........ 246
3. Nemesné Müller Márta: életegységekben folyó tanítás a Családi Iskolában.............265
4. A Cselekvő Iskola - a reformpedagógia peremén........ 276
VI. fejezet. A harmincas évek további didaktikai felfogásai (Weszely).................. 289
1. Két filozófus didaktikai nézetei (Kornis, Pauler)........ 292
Utószó........ 307
Jegyzetek..........319
Rezümék (angol, német, orosz) ......... 338
Eddig megjelent köteteink........ 344
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem