Miért Mab? | 5 |
Álom Shakespeare-ről | |
Sziget az egész világ (William Shakespeare: A vihar) | 9 |
Idillikus kifestőkönyv (William Shakespeare: Ahogy tetszik) | 11 |
Etűdök Shakespeare-témára (William Shakespeare: Szentivánéji álom) | 14 |
Időtlen mese (William Shakespeare: A velencei kalmár) | 16 |
Lépcsőházi gondolatok (William Shakespeare: III. Richárd) | 18 |
Shakespeare & Company (William Shakespeare: Tévedések vígjátéka) | 21 |
A pohos lovag leckéje (William Shakespeare: A windsori víg nők) | 23 |
Shakespeare pongyolában (William Shakespeare: Sok hűhó semmiért) | 25 |
Play Hamlet (William Shakespeare: Hamlet) | 28 |
Hogyan viselkedjünk az összeomlás előtt? (William Shakespeare: Athéni Timon) | 30 |
A Balkanizált Róma (William Shakespeare: Julius Caesar) | 32 |
Az idegen ifjú (William Shakespeare: Othello) | 34 |
Extra companiam (William Shakespeare: Szentivánéji álom) | 37 |
Álom a múltról | |
Még nem reneszánsz (Ruzante megtér a hadból, Niccoló Machiavelli: Mandragora) | 43 |
Rusztowski (Calderón: Az állhatatos herceg) | 45 |
Ma este improvizálunk (Moliére: Scapin furfangjai) | 46 |
Tudós nők (meg egy tudatlan) (Moliére: Tudós nők) | 49 |
A kétszer kettő hite (Moliére: Don Juan) | 51 |
Tartuffe doktor (Moliére: Tartuffe) | 55 |
Essential Theatre, lesson no. 1. (Carlo Goldoni: Chioggiai csetepaté) | 58 |
A királynő is csak nő (Friedrich Schiller: Stuart Mária) | 60 |
A pákosztos Erzsébet királynő (Friedrich Schiller: Stuart Mária) | 64 |
A szabadság perspektívái (Friedrich Schiller: Don Carlos) | 66 |
Akinek Kerub a barátja (Heinrich von Kleist: A heilbronni Katica) | 68 |
Beállni a sorba (Heinrich von Kleist: Homburg hercege) | 71 |
Börtönnapló sormintákkal (Nyikolaj Gogol: Egy őrült naplója) | 74 |
Vasziljev-tonett (Fjodor Dosztojevszkij: A nagybácsi álma) | 76 |
Fin de Siécle (Oscas Wilde: Bunbury, Salome) | 81 |
Álom a századról | |
Copyright by Wajda (Stanislaw Wyspianski: Menyegző) | 87 |
Kiért szól a kolomp? (Makszim Gorkij: Éjjeli menedékhely) | 89 |
A lehetséges lehetetlen (Luigi Pirandello: Ma este improvizálunk) | 92 |
Hétköznapi Johanna (George Bernard Shaw: Szent Johanna) | 95 |
Széllel szemben (George Bernard Shaw: Szent Johanna) | 98 |
Ideológia a fülbe (Nyikolaj Erdman: A mandátum) | 101 |
Szellent a halál (Roger Virtac: Victor, avagy a gyerekuralom) | 104 |
Egy fő az hány fő? (Bertolt Brecht: A szecsuáni jólélek, Egy fő az egy fő) | 106 |
Civil kurázsi (Bertolt Brecht: Kurázsi mama) | 109 |
Jó (üzlet)embert keresünk (Bertolt Brecht: Jó ember keresünk) | 113 |
Mamusz a cáron (Mihail Bulgakov: Iván, a Rettentő) | 116 |
Belehalni a játékba (Mihail Bulgakov: Képmutatók cselszövése) | 118 |
Ben bácsi bement a dzsungelbe (Arthur Miller: Az ügynök halála) | 121 |
Nem boszorkányság (Arthur Miller: Istenítélet) | 123 |
A villamossín sem egyenes (Tennesse Williams: A vágy villamosa) | 125 |
Ad libitum (Samuel Beckett: Godot-ra várva) | 128 |
Hess, halál! (Eugéne Ionesco: Haldoklik a király) | 131 |
Szerepzavar (Jean Genet: A Balkon) | 133 |
Háromgarasos színdarab (Friedrich Dürrenmatt: Az öreg hölgy látogatása) | 136 |
Helyzet van (John Arden: Élnek, mint a disznók) | 139 |
Szerelmem, Sztálin (Stawomir Mrozek: Az arckép) | 142 |
Paradigma: David Mamet: Oleanna) | 144 |
Álom a magyar drámáról | |
Él még Bánk? (Katona József: Bánk bán) | 151 |
Létünk elvadult kertje (Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde) | 153 |
A krampusz (Molnár Ferenc: Az ördög) | 156 |
A paradoxon igazsága (Molnár Ferenc: A hattyú) | 159 |
Eredeti nagyság (Szomory Dezső: Hermelin) | 160 |
Miért nem boldog az élet? (Szép Ernő: Patika) | 163 |
Odi et amo (Füst Milán: Catullus) | 165 |
Így mulat egy magyar úr (Móricz Zsigmond: Úri muri) | 168 |
Jól gondolkodni (Fejes Endre: Rozsdatemető) | 171 |
Alternatív (Nádas Péter: Találkozó, Temetés) | 173 |
To shobble (Békés Pál: A női partőrség szeme láttára) | 176 |
Századvég (Kornis Mihály: Körmagyar) | 179 |
Összmagyar (Békés Pál: Össztánc) | 182 |
Magyar csapdák (Sütő András: Az ugató madár, Darvasi László: Vizsgálat a rózsák ügyében) | 184 |
Szív küldi (Darvasi László: Szív Ernő estéje) | 186 |
Tántrisz és Oldaiz (Trisztán és Izolda) | 189 |
Élni mennyi? (Esterházy Péter: Daisy) | 191 |
Sültrealizmus (Parti Nagy Lajos: Mauzóleum) | 194 |
Magyar amphytrion (Schwajda György: Miatyánk) | 197 |
Álom a nemzetiről | |
Nemzeti játszma | 203 |
Isten szeme mindent lát | 211 |
Nemzeti értéklerakat | 213 |
Nemzeti illúziók | 219 |
Álom a fórumról | |
Hogyan játsszunk színházat Peter Brook látogatása után? | 233 |
Körbe-körbe | 237 |
Recseg a rendszer | 254 |
A színész színháza? | 256 |
"Szerezz pénzt!..." | 258 |
Hétmillió jagóért | 261 |
Álom a határtalanról | |
Amilyennek én szeretném | 267 |
Szűrt fényben | 269 |
Szeretett, drága professzorunk | 271 |
Eksztázis a zongorán | 273 |
Doktor Brook | 275 |
Színházi lecke, fiúknak | 277 |
Coriolanus a lovardában | 279 |
Derék, becsületes férfiak | 282 |
Szerelem a világ egyharmadán | 284 |
Van, aki másképp csinálja | 287 |
Don Chéreau és a fej | 288 |
A politbüro operai működése | 291 |
Messze néző szép könyöklőm | 294 |
Az egyik nő kérdez, a másik nem | 297 |
Tépjétek szét a rendezőket! | 299 |
Csoda Milánóban | 301 |
Műkabóca | 306 |
Bukarest, Oedipus, Serban | 309 |
Őfelsége színészei | 313 |
Lebeg a kert | 315 |
A költészet tragédiája, avagy az óriások köztünk vannak | 318 |