Fülszöveg
A legkülönbözőbb iskolatípusokban - általános- és középiskolákban, majd egyetemi kutatóként - volt alkalmam számos nevelési módszert megismerni és jó néhányat a mindennapi tanítás gyakorlatában, valamint szülőként, nagyszülőként is kipróbálni.
Mondhatom, hogy a Kentenich-féle pedagógia Tilmann Beller atya közvetítésével a megvilágosodás erejével hatott, korábbi nézeteim mérlegelésére ösztönzött.
Hogyan is egyeztethető össze az én általam öt évtizeden át képviselt „Jó emberek nevelése", Tilmann atya „Farkasokat kell nevelnünk, nem jó kutyákat." vallott nézetével?
A könyv olvasása fokozatosan meggyőzött arról, hogy ma a szeretetnek, a keresztény erkölcsiségnek vagy a tekintélytiszteletnek valóban egészen más arca van, mint azt mi korábban megtapasztattuk.
Mindazok, akik hozzám hasonlóan eddig egészen más irányból közelítették meg a nevelést, kérem, hogy lapozgassák bizalommal a könyvet, mert benne rátalálhatnak Tilmann atya megfontolt tanácsaira, amelyek mindennapi nevelési...
Tovább
Fülszöveg
A legkülönbözőbb iskolatípusokban - általános- és középiskolákban, majd egyetemi kutatóként - volt alkalmam számos nevelési módszert megismerni és jó néhányat a mindennapi tanítás gyakorlatában, valamint szülőként, nagyszülőként is kipróbálni.
Mondhatom, hogy a Kentenich-féle pedagógia Tilmann Beller atya közvetítésével a megvilágosodás erejével hatott, korábbi nézeteim mérlegelésére ösztönzött.
Hogyan is egyeztethető össze az én általam öt évtizeden át képviselt „Jó emberek nevelése", Tilmann atya „Farkasokat kell nevelnünk, nem jó kutyákat." vallott nézetével?
A könyv olvasása fokozatosan meggyőzött arról, hogy ma a szeretetnek, a keresztény erkölcsiségnek vagy a tekintélytiszteletnek valóban egészen más arca van, mint azt mi korábban megtapasztattuk.
Mindazok, akik hozzám hasonlóan eddig egészen más irányból közelítették meg a nevelést, kérem, hogy lapozgassák bizalommal a könyvet, mert benne rátalálhatnak Tilmann atya megfontolt tanácsaira, amelyek mindennapi nevelési gondjaikban örömre forduló segítséget nyújthatnak.
Pécsi Géza
TILMANN BELLER
Teológiát és filozófiát tanult Innsbruckban és Tübingenben. Katolikus pappá szentelték, Schönstatt-szerzetes lett, személyesen ismerte a Schönstatt családi és nevelési mozgalom alapítóját, JOSEF KENTENICHET. Széles körű ifjúsági és lelkipásztori munkát végzett. Több évig vezette a német Schönstatt-mozgalmat, majd irányításával fölépült Ausztriában és Magyarországon is. Számos könyve és publikációja jelent meg. 2007-től visszavonult, személyes tanácsadóként folytatja küldetését.
Miért éppen Őt kérdeztük? - avagy ami igazán fontos
Hiteles, sugárzó, karizmatikus egyéniség. Mélyen ismeri azok nyelvét, akikhez szól. (Igen jól megtanult magyarul is.) Szép, amikor úgy indítja gondolatait: mi magyarok, mi nők, mi férjek, apák Életünk, kapcsolataink feszítő kérdései foglalkoztatják, amelyekre néha meghökkentő, rendkívül újszerű, eredeti válaszokat kínál.
Hatalmas tapasztalata, letisztult megfogalmazásai, kedves szigorúsággal, finom humorral és megtisztelő szeretettel társulva - követhetővé teszik tanácsait a hívő és a nem hívő nevelők körében.
A NEVELÉS AZ ÉLET SZOLGÁLATA - vallja és éli Kentenich atya tanítványaként és a Szűzanya embereként.
Vissza