1.062.618

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Projektoktatás

Elmélet és gyakorlat

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Gondolat Kiadói Kör-ELTE BTK Neveléstudományi Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 92 oldal
Sorozatcím: Oktatás-módszertani Kiskönyvtár
Kötetszám: 5
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 963-9500-63-1
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kötet célja a projektoktatással kapcsolatos elméleti ismeretek és gyakorlati tudnivalók vázlatos összefoglalása, rendezése - mai tudásunk alapján. Erre aktuálisan azért van szükség, mert egyre... Tovább

Előszó

A kötet célja a projektoktatással kapcsolatos elméleti ismeretek és gyakorlati tudnivalók vázlatos összefoglalása, rendezése - mai tudásunk alapján. Erre aktuálisan azért van szükség, mert egyre inkább növekszik a témával kapcsolatos publikációk száma, s egyre több gyakorlati próbálkozásról lehet híradást olvasni. De a téma elég új nálunk ahhoz, hogy szakmai bizonytalanság, bizalmatlanság övezze. Ez annak ellenére így van, hogy a projektoktatás nemzetközi története szűken számolva is több mint százéves.
Az első fejezetben röviden szó lesz a projektoktatás történetéről, a téma fogalmi kereteiről, a projektpedagógia mint modellelmélet fő témaköreiről. Erre az elméleti jellegű bevezető részre azért van szükség, mert a témával kapcsolatos irodalom elég sokféle, egyre több mindent neveznek a pedagógiai gyakorlatban - sokszor indokolatlanul is - projektnek, projektoktatásnak. Az elméleti háttér biztonsága nélkül mindebben eligazodni, szakmailag megalapozottan állást foglalni, gyakorlatot teremteni meglehetősen kockázatos.
A projektpedagógia praxisára vonatkozóan az ismeretek három rétegben jelennek meg a könyvben. Először a gyakorlat általánosítható elemeinek leírására kerül sor. Ebben az áttekintésben a megvalósítás folyamatára, a pedagógiai tevékenységek egymásutánjára fűztük fel a szakirodalom megállapításait. Ezután olvashatók valós, konkrét megoldásmódok különböző iskolaszintekhez kapcsolódóan. A példákhoz, az esetismertetésekhez kapcsolódó egyénileg és/vagy kooperatívan megoldandó feladatokkal részben az addig leírtak rögzítését, alkalmazását, részben továbbgondolását kívánjuk segíteni. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
A projektoktatás történeti előzményei és helye a mai pedagógiában 9
A téma fogalmi keretei 15
A projektpedagógia fő problémakörei 20
A projektpedagógia gyakorlata 39
Példák a gyakorlatból 49
Összefoglalás 88
Irodalom 90

M. Nádasi Mária

M. Nádasi Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: M. Nádasi Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem