kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Animula Egyesület |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 111 oldal |
Sorozatcím: | Családterápiás olvasókönyv |
Kötetszám: | 3 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Bevezető | 7 |
Három történet - a testtől a környezettel 'kommunikáló' testig | 15 |
Az asztmás kislány története (avagy a kislány, aki a konfliktustól való félelmében nem kap levegőt) | 15 |
Az ágybavizelő kisfiú története (avagy: a kisfiú, aki nem nőhetett fel) | 19 |
A cukorbeteg kislányok története (avagy a háromszög csapdája) | 23 |
Egy másfajta megközelítés: a pszichoszomatikus tünettől a 'teetnyelvig' | 31 |
Freud hipotézisei és eszméinek továbbfejlődése | 32 |
Az anya-gyerek párosra irányuló kutatások | 38 |
A vizsgálat kiterjesztése a családra: a "patogén" család fogalma | 41 |
A család és a pszichoszomatikus beteg: interperszonális rendszer | 45 |
A kövér Maurizio családja: 'Család határok nélkül' | 45 |
Luisa, az anorexiás kamaszlány családja: 'A család, ahol elvész az ember hangja' | 51 |
A háromszög-játék és a konfliktustól való félelem | 57 |
S. Minuchin és M. Selvini Palazzoli kutatásai | 62 |
A pszichoszomatikus tünet mint családmetafora | 65 |
A rendszerszemlélet 'hozománya' | 67 |
Bateson favágója | 67 |
A nyílt rendszer: kontinuum a biológiaitól a társadalmi környezetig | 72 |
Változás a terápiás tervben | 79 |
A rendszer kibővül: a szakember és a terápiás beavatkozás hatása | 81 |
A három részből álló rendszer | 81 |
A beteg igénye és a szakember válaszai: a szisztémás interakció | 83 |
A kezelés hatása a helyzet fejlődése | 87 |
A kezelhetetlenség mítosza: egy vizsgálat tanulságai | 91 |
A kezelhetetlenség és a krónikussá válás problémája | 91 |
Egy vizsgálat eredményei | 93 |
Gyógyíthatatlanság vagy gyógyítatlanság? | 98 |
A pszichoszomatikus szakemberképzés problémái | 101 |
Az "intézmények kultúrája" | 101 |
Újfajta képzés mint megelőzési metodológia | 103 |
Beszélhetünk-e "pszichoszomatikus képzésről"? | 104 |
Egy rendszerszemléletű képzés haszna | 106 |
Összegzés | 109 |