A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Zongoraszonáták II.

Klaviersonaten II.

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Editio Musica
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 224 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 31 cm x 23 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kotta. Német és angol nyelvű előszóval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


ELŐSZÓ
Beethoven kéziratainak tanulmányozása során szükségszerűen arra a felismerésre jutunk, hogy az általa rögzített kottakép egyszeri módon szolgálja a mű megértését, a vizuális megjelenési... Tovább

Előszó


ELŐSZÓ
Beethoven kéziratainak tanulmányozása során szükségszerűen arra a felismerésre jutunk, hogy az általa rögzített kottakép egyszeri módon szolgálja a mű megértését, a vizuális megjelenési forma a tartalommal szoros egységben van. Ez a felismerés az újabb Urtext-kiadá-sokban a korábbi kiadásokkal szemben mindinkább érvényre jut. Jelen közreadásban engem is az eredeti lejegyzés tiszteletben tartása vezetett. Vonatkozik mindez a kottaszövegnek a vonalrendszerek között történő elosztására, amely a szem számára is érzékelteti a zenei történés hullámzását; a kottafejek fel- illetve lefelé való szárazásának érzékeny és gyakran nem a kiadói gyakorlathoz alkalmazkodó differenciálására; a gerendáknak az összetartozást hangsúlyozni kívánó rendeltetésére; a szünetek kiírásával való takarékosságra a szabadon kezelt polifónia szellemében, valamint az ívek beszédes, szuggesztív szerepére.
A kéziratokból sajnálatos módon nem derül ki egyértelműen a staccato-jelzések értelme. A kutatásnak mindmáig nem sikerült döntenie abban, hogy mikor van pont-, mikor ék-staccato-ról szó. Ezért a jelen kiadás más, újabb Urtext-kiadásokkal összhangban, az egyértelmű állásfoglalás lehetőségének hiányában minden staccatót egységesen ponttal jelöl.
Problematikus Beethovennél, hogy a trillák indítása a főhangon vagy a felső váltóhangon legyen-e. Mindkét megoldásra bőven van példa a szonátákban, de számos a határeset is. Javaslataimat az ujjrendek tartalmazzák.
A szonáták közreadásának egyik nehézsége abban áll, hogyan értékeljük a kézirat és az első kiadás között mutatkozó eltéréseket: szerzői korrektúráról, kiadói tévedésről, esetleg önkényességről volt-e szó. Fokozott nehézséget jelent, ha a kézirat elveszett. Vitatott kérdés például, hogy az Op. 106 Hammerklavier-szonáta első tételében a reprízt előkészítő 230— 232. ütemekben „aisz" vagy „a" olvasandó-e. A konvencionálisabbnak tűnő „a" helyett a merészebb, egyszeribb, beethovenibbnek érzett „aisz" mellett döntöttem.
Beethoven ujjrendjeit minden esetben kurzív szedéssel jeleztem. A közreadói hozzátételeket részben zárójellel, részben — ívek esetében — szaggatott vonallal különböztettem meg.
Solymos Péter Vissza

Tartalom


INDEX
13. Sonate Op. 27 Nr. 1, Es-dur 5
14. Sonate Op. 27 Nr. 2, cis-moll 20
15. Sonate Op. 28, D-dur 34
16. Sonate Op. 31 Nr. 1, G-dur 56
17. Sonate Op. 31 Nr. 2, d-moll - 82
18. Sonate Op. 31 Nr. 3, Es-dur 103
19. Leichte Sonate Op. 49 Nr. 1, g-moll 126
20. Leichte Sonate Op. 49 Nr. 2, G-dur 134
21. Sonate Op. 53, C-dur 141
22. Sonate Op. 54, F-dur 173
23. Sonate Op. 57, f-moll (Appassionata) 185
24. Sonate Op. 78, Fis-dur 215

Ludwig van Beethoven

Ludwig van Beethoven műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Ludwig van Beethoven könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem