1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az örömteli szervezet

Vállalati egészségről, betegségekről és gyógymódokról vezetőknek és tanácsadóknak

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: HVG Kiadó Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 286 oldal
Sorozatcím: HVG Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9686-40-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A munka öröm forrása is lehet, legalább annyira, mint a kiégésé - állítják a szervezeti tanácsadó szakértők, Lövey Imre és Manohar S. Nadkarni. Akkor mégis miért van az, hogy tömegek panaszkodnak túlhajszoltságról, kizsákmányoltságról, a motiváció hiányáról? Miért érzik magukat oly sokan boldogtalannak a munkahelyükön? A szerzők szerint a szervezetek élő organizmusok, amelyek ugyanúgy lehetnek egészségesek vagy betegek, mint a bennük dolgozó emberek. Egyes cégek a Munkamánia, mások a Pénzmánia, a Rövidlátás vagy éppen az Énközpontú vezetés betegségében szenvednek, vagy esetleg halmozott tüneteket produkálnak. A gyengélkedő vállalatoknál pedig az ott dolgozók sem érzik jól magukat. Az ördögi kör végül bezárul: a rosszkedvű, alulmotivált alkalmazottak nem tudják győzelemre vinni cégüket a felfokozott piaci versenyben, ami további ragályok megjelenéséhez vezethet a szervezeten belül.

Az örömteli szervezet második, bővített, javított kiadása már huszonkét "vállalati betegségről" ad... Tovább

Fülszöveg

A munka öröm forrása is lehet, legalább annyira, mint a kiégésé - állítják a szervezeti tanácsadó szakértők, Lövey Imre és Manohar S. Nadkarni. Akkor mégis miért van az, hogy tömegek panaszkodnak túlhajszoltságról, kizsákmányoltságról, a motiváció hiányáról? Miért érzik magukat oly sokan boldogtalannak a munkahelyükön? A szerzők szerint a szervezetek élő organizmusok, amelyek ugyanúgy lehetnek egészségesek vagy betegek, mint a bennük dolgozó emberek. Egyes cégek a Munkamánia, mások a Pénzmánia, a Rövidlátás vagy éppen az Énközpontú vezetés betegségében szenvednek, vagy esetleg halmozott tüneteket produkálnak. A gyengélkedő vállalatoknál pedig az ott dolgozók sem érzik jól magukat. Az ördögi kör végül bezárul: a rosszkedvű, alulmotivált alkalmazottak nem tudják győzelemre vinni cégüket a felfokozott piaci versenyben, ami további ragályok megjelenéséhez vezethet a szervezeten belül.

Az örömteli szervezet második, bővített, javított kiadása már huszonkét "vállalati betegségről" ad részletes leírást és új, könnyen átlátható táblázatokkal segíti a diagnózisok felállítását, a tünetek kúrálását. A kézikönyv praktikus receptúrát ad a vezetők kezébe, főként az olyan felelősen gondolkodók számára, akik szeretnék vállalatuknál az örömteli munka kultúráját meghonosítani, s ezzel elérni, hogy munkatársaik szívesen járjanak dolgozni. Ugyanakkor bárki "átvilágíthatja" vele saját munkahelyét, hogy megértse a nap mint nap tapasztalt fagyos, érdektelen, túlhajszolt vagy éppen túlságosan laza vállalati légkör okait és következményeit. A munkavállalók, munkavégzők és a munka irányítói közül különösen ajánljuk ezt a könyvet azoknak, akik a fenti problémák miatt mára már úgy érzik, hogy végérvényesen kiábrándultak a munka intézményéből. Vissza

Tartalom

Előszó9
Bevezetés11
Az örömteli és egészséges szervezet15
Az örömteli szervezet17
Sikeres, egészséges vagy örömteli?31
A szervezeti egészség alapjai39
A szervezetek három alapvető céljának egyensúlya41
A Vevő kihasználása46
Szolgalelkűség48
Elidegenedés56
Elkényeztetés62
Nemtörődömség pénzügyekben67
Pénzmánia72
A szervezethez való kötődés érzése81
Szervezeti paranoia97
Egyensúly a szakmai és magánélet között103
Munkamánia113
Az entrópia minimálisra csökkentése119
Problémák iránti érzéketlenség123
Bürokrácia130
Döntésképtelenség140
Rész-optimalizálás148
Énközpontú vezetés156
Rövidlátás165
Távollátás170
Kockázatkerülés177
Elégedett vevők183
Nem megfelelő érték a vevőknek190
Növekedés és fejlődés195
Stagnálás197
Csőlátás200
Harmóniában élni a környezettel207
Agresszív viszonyulás a környezethez215
Elégtelen kapcsolat a környezettel216
Az egészséges és örömteli szervezet vezetése223
A vezetőkön áll vagy bukik, hogy egészséges és örömteli-e a szervezet225
Úton az örömteli szervezet felé255
Örömtelenség256
Melléklet
Kapcsolódó irodalom275
Táblázatok és ábrák jegyzéke279
Köszönetnyilvánítás281
Név- és tárgymutató283
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem