1.062.332

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Óvodai nevelés játékkal, mesével

Elmélet és módszertan

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Eötvös József Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 180 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-8534-85-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal és színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a könyv azoknak készült, akik a tiszta egyszerűségig kidolgozott nevelési eljárásokban bíznak, nem a mindenáron "új", hanem a jó megoldásokat keresik. Olyan óvodai nevelési modellt ajánl, amely a lélektani alapozású kisgyermeknevelés hazai irányzatához kíván illeszkedni. Tudatosan vállalja a magyar neveléstörténet nagyjainak és a gyermekvilág iránt érdeklődő íróknak, muzsikusoknak, néprajzkutatóknak a szemléletét: Gáspár János, Kiss Áron, Benedek Elek, Nagy László, Karácsony Sándor, Mérei Ferenc, Ádám Jenő, Hermann Alice, Burchardt Erzsébet és követőik szellemi örökségét.
Ez a modell kitágítja és szélesen értelmezi a kisgyermekkori tanulás fogalmát. A racioanlizmus korai, tárgyi és logikai erőltetésével szemben más nyelven akar közvetíteni a nevelő és a gyermek, valamint az utóbbi külső és belső világa között. A gyermekvilágban kiemelkedően fontos érzelmi és hangulati élményegyütteseket, a szó, a kép, a gesztus, a viselkedés utalásos jelrendszerét helyezi előtérbe. A vágy- és... Tovább

Fülszöveg

Ez a könyv azoknak készült, akik a tiszta egyszerűségig kidolgozott nevelési eljárásokban bíznak, nem a mindenáron "új", hanem a jó megoldásokat keresik. Olyan óvodai nevelési modellt ajánl, amely a lélektani alapozású kisgyermeknevelés hazai irányzatához kíván illeszkedni. Tudatosan vállalja a magyar neveléstörténet nagyjainak és a gyermekvilág iránt érdeklődő íróknak, muzsikusoknak, néprajzkutatóknak a szemléletét: Gáspár János, Kiss Áron, Benedek Elek, Nagy László, Karácsony Sándor, Mérei Ferenc, Ádám Jenő, Hermann Alice, Burchardt Erzsébet és követőik szellemi örökségét.
Ez a modell kitágítja és szélesen értelmezi a kisgyermekkori tanulás fogalmát. A racioanlizmus korai, tárgyi és logikai erőltetésével szemben más nyelven akar közvetíteni a nevelő és a gyermek, valamint az utóbbi külső és belső világa között. A gyermekvilágban kiemelkedően fontos érzelmi és hangulati élményegyütteseket, a szó, a kép, a gesztus, a viselkedés utalásos jelrendszerét helyezi előtérbe. A vágy- és indulattelített gyermeki gondolkodás és képzelet táplálásához ad mintákat, anyagát egész évre szóló kerettervekbe foglalva bele.
A négy kötetből álló szöveggyűjtemény a testi-lelki fejlesztés eszközéül használható mozgásos, vizuális és érdekes játékokat, verseket, dalokat, meséket tartalmaz a 3-7 éves korosztály szórakoztatására. A természetes élet- és beszédhelyzetek mellett a játék és mese nyelvét kínálja, amelyet az óvodáskorú gyermek valóban megért, mint a valóság és az illúzió között lebegtetett jelrendszert.
Az elméleti és módszertani kötet főként az óvónőknek készült, de a négy évszak köré építkező szöveggyűjteményt a szülők, tanítók, gyógypedagógusok is haszonnal forgathatják. Vissza

Tartalom

Bevezetés (Zilahi Józsefné)5
Pedagógiai elfogultságaink átrostálása (Zilahi Józsefné)7
A félreértett tanulás-tanítás (Stöckert Károlyné)7
Mitől fejlődik, és hogyan tanul a kisgyerek? (Stöckert Károlyné)13
Haszontalan elfoglaltságok hasznossága. (A játék és a mese nevelő hatása) (Zilahi Józsefné - Stöckert Károlyné)23
Játék és mese folyamatos időben. A változat (Zilahi Józsefné)40
A kerettanterv értelmezése (Zilahi Józsefné)40
Kerettanterv az A változathoz (Kínálat, lehetőség egyéni továbbformálásra) (Zilahi Józsefné)43
A megvalósítás példái (Részletek egy gyakorlóóvodai óvónő feljegyzéseiből) (Lőrinczné Szedenik Ágnes)62
Játék és mese tíznapos ciklusokban B változat (Stöckert Károlyné)79
Az ajánlások értelmezése (Stöckert Károlyné)79
Ajánlás kisebbeknek (Stöckert Károlyné)81
Ajánlás nagyobbaknak (Stöckert Károlyné)99
A megvalósítás példái (Egy gyakorlóóvodai csoport életéből) (Németh Istvánné - Stöckert Károlyné)118
Irányított mozgásos játékok (Játékos testedzés vegyes csoportban) (Dr. Ráczné Főző Klára)125
A labda128
Gurul a karika, fussunk utána!131
Fussunk, szaladjunk!136
Gesztenyehajigálás az udvaron141
Rongylabdahajítás távolba141
Játsszunk kis szőnyegekkel!142
Utánozzuk az állatokat zenére!146
Menjünk a cirkuszba!147
Tornázzunk padokon!149
Tornázzunk két padon!150
Ügyeskedjünk az ugrókötéllel!151
Ügyeskedjünk több ugrókötéllel!153
Lovagoljunk a kisszékekkel!155
Székes játékok156
Egyensúlyozás a csoportszobában157
Csússzunk-másszunk filcszőnyegeken!159
Gurulás, hempergés a szőnyegen és a fűben161
Függés, mászás udvari eszközökön164
Ugrálás a homokban166
Egy játszótér születése168
Utószó (Zilahi Józsefné)173
Irodalom174
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem