kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | HVG-ORAC Lap- és Könyvkiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 406 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-7490-15-9 |
Előszó | 13 |
A közigazgatás és társadalmi környezete | 17 |
A közigazgatással foglalkozó tudományok | 19 |
A közigazgatás három eleme | 19 |
A közigazgatással foglalkozó tudományok | 20 |
A közigazgatási jog és a politika tudománya | 20 |
A közigazgatás-tudomány | 24 |
A szociológia | 36 |
A pszichológia | 38 |
Összehasonlító közigazgatás | 39 |
A tudományok egymásra hatása | 43 |
A közigazgatás kapcsolata a gazdasággal és a politikával | 40 |
A közigazgatást meghatározó tényezők, a közigazgatás relatív autonómiája | 40 |
A gazdaság hatása a közigazgatás fejlődésére | 46 |
A gazdaság és a közigazgatás szervezete | 46 |
Gazdasági élet és a közigazgatás funkcióinak változásai | 48 |
Gazdaság - létszámnövekedés, átrétegződés | 49 |
A politikai pártok és a közigazgatás | 50 |
Pártharcok és közigazgatás | 51 |
A személyi állomány és a pártok viszonya | 52 |
A közigazgatás alapelvei | 56 |
A közigazgatás alapelveinek körülhatárolása | 56 |
Az alapelvek jelentősége, jellege és listája | 57 |
A közigazgatás demokratizmusa | 58 |
A demokratizmus sajátosságai a közigazgatásban | 58 |
A demokratizmus tartalmi elemei | 59 |
A közigazgatás hatékonysága | 66 |
A külső hatékonyság | 66 |
A belső hatékonyság | 68 |
Irodalomjegyzék | 70 |
A közigazgatás szervezete | 73 |
Tudományok a közigazgatás szervezetéről | 75 |
A politikatudomány és a jogtudomány a szervezetről | 76 |
Az igazgatástudomány a közigazgatás szervezeti elveiről | 78 |
Szervezet-alakító elvek | 78 |
Az igazgatási szervek struktúrája | 80 |
A szociológia a közigazgatás szervezetéről | 85 |
A közigazgatási szervek osztályozása | 88 |
A közigazgatás központi szervei | 94 |
A központi szervek tipológiája | 94 |
Az államfői hatalom - kormányfői hatalom | 94 |
Kormányzati hierarchiába tartozó - független központi közigazgatási szervek | 97 |
A központi igazgatás szintjei | 100 |
Az adminisztráció szintje | 101 |
A koordináció első szintje | 102 |
A koordináció második szintje: a kormány | 105 |
A minisztériumok és országos főhatóságok | 107 |
A minisztériumi és főhatósági szervezet azonossága és különbözősége | 107 |
A minisztériumok és főhatóságok típusai | 109 |
Stabil és változó minisztériumok, országos főhatóságok | 109 |
A kormányzati tevékenységhez közvetlenül kapcsolódó minisztériumok, főhatóságok - a végrehajtás minisztériumai, főhatóságai | 112 |
Minisztériumi struktúrák | 114 |
A minisztériumok vezetése, belső tagozódása | 116 |
A politikaformálás szervei | 117 |
A végrehajtás szervei a minisztériumokban | 125 |
Az országos főhatóságok | 126 |
A kormány és szervei | 129 |
Kormányfajták, kormányzás | 129 |
A kormány felépítése és működése | 132 |
A magyar kormány struktúrája és összetétele 1848-1949 között | 132 |
A kormány vezetése, összetétele | 134 |
A Miniszterelnöki Hivatal | 137 |
A kormány működésének formái | 141 |
A közigazgatás helyi szervei | 144 |
Elvek és fogalmak | 144 |
A helyi igazgatás értelmezése | 144 |
Centralizáció és dekoncentráció | 147 |
A decentralizáció | 150 |
Területi (horizontális) tagozódás | 152 |
Szintenkénti (vertikális) tagozódás | 160 |
A dekoncentráció szervei, típusai Magyarországon | 161 |
A dekoncentrált szervek jellege, típusai | 161 |
A dekoncentrált szervek Magyarországon | 164 |
Az önkormányzatok | 175 |
Az önkormányzatok fajtái | 175 |
A helyi önkormányzatok szervezetei | 179 |
A helyi önkormányzatok feladatai | 191 |
Irodalomjegyzék | 200 |
A közigazgatás funkciói, feladatai | 203 |
A közigazgatással foglalkozó tudományok a közigazgatás funkcióiról, feladatairól | 205 |
Funkció, feladat fogalma, elhatárolása | 205 |
A végrehajtó funkció (jogtudományi és politikatudományi megközelítés) | 206 |
A végrehajtó funkció értelmezése | 207 |
A jogalkotói feladat | 207 |
A jogalkalmazói feladat | 209 |
Szervezési feladatok | 211 |
Az igazgatástudomány a közigazgatás funkcióiról | 212 |
Szervezés és POSDCORB | 212 |
A tervezés | 213 |
A döntés | 215 |
A döntés fogalma, a közigazgatási döntések sajátosságai, kategóriái | 215 |
Döntéshozatali módok | 218 |
Az ellenőrzés | 222 |
Az ellenőrzött és ellenőrző közigazgatás | 222 |
Irányítás, felügyelet, ellenőrzés | 224 |
A belső ellenőrzés | 225 |
A külső ellenőrzés | 227 |
Az ellenőrzés technikái | 229 |
A finanszírozás | 230 |
A közigazgatás társadalmi funkciói szociológiai megközelítésben | 232 |
Irodalomjegyzék | 236 |
Paraadminisztráció | 239 |
A paraadminisztráció fogalma | 241 |
A közszolgáltatások teljesítésének három fő formája | 242 |
A közszolgáltatás ellátásának módjait meghatározó tényezők | 246 |
Paraadminisztratív szervek Magyarországon | 249 |
Közüzem, közintézet | 249 |
Közüzem | 249 |
A közintézet | 252 |
Köztestület | 254 |
Közalapítvány | 255 |
Közszolgáltatás magánszervek által | 256 |
Irodalomjegyzék | 258 |
A közigazgatás személyi állománya | 259 |
A személyi állomány létszáma és összetétele | 261 |
A létszámot meghatározó tényezők, tendenciák | 261 |
A személyi állomány létszáma Magyarországon | 264 |
A személyi állomány összetétele | 269 |
Személyzetpolitikai rendszerek: nyitott és zárt rendszer | 274 |
A nyitott és zárt rendszer közötti különbségek | 274 |
Közigazgatási személyzetpolitika Magyarországon | 279 |
Kiválasztás a közigazgatásban | 285 |
A kiválasztás a személyzeti politika első és legfontosabb eleme | 285 |
A kiválasztás tartalma | 286 |
A kiválasztás története | 289 |
Az antidemokratikus kiválasztás fajtái | 289 |
A kiválasztás demokratizmusa - a demokratikus kiválasztás | 295 |
Morál vagy felkészültség? | 297 |
A toborzás | 299 |
A szelekció | 303 |
Általános alkalmazási feltételek | 304 |
Társadalmi preferenciák érvényesítése | 319 |
A felkészülés, a képesség ellenőrzése, kiválasztási módszerek | 327 |
Kiválasztás előmenetel esetén | 336 |
A kiválasztás kormányzati felügyelete | 337 |
Tervszerű, kiszámítható előmenetel - karrier | 339 |
A karrier fogalma, formái | 339 |
A karrier megtervezése | 346 |
A szolgálatok csoportosítása, kategorizálása | 346 |
A magyarországi kategorizálás | 350 |
A karrierpályák | 352 |
Karrierpálya a magyar közigazgatásban | 354 |
A karrier vége | 356 |
A munka értékelése, minősítése | 359 |
Az illetményrendszer | 364 |
A köztisztviselők jogai és kötelezettségei | 368 |
A jogok és kötelezettségek körének változásai | 368 |
A köztisztviselők kötelezettségei | 370 |
A szolgálat közigazgatási szervben végzésének kötelezettségei | 370 |
Az utasításnak való engedelmesség kötelessége | 372 |
Az információk, titkok megőrzésének kötelessége | 374 |
Példamutató viselkedés kötelezettsége | 375 |
A jogszerű és tisztességes munkavégzés kötelezettsége | 377 |
A lojalitás kötelessége | 378 |
A köztisztviselők jogai | 380 |
Az alkalmazáshoz kapcsolódó jogok | 381 |
A zárt rendszerből eredő jogok | 382 |
A köztisztviselő politikai jogai | 384 |
A köztisztviselők felelősségei rendszere | 387 |
A fegyelmi felelősség | 388 |
A köztisztviselő büntetőjogi felelőssége | 391 |
A kártérítési (anyagi) felelősség | 392 |
A köztisztviselők képzése, továbbképzése | 396 |
A közigazgatási szakemberképzés | 397 |
A köztisztviselők továbbképzése | 403 |
Irodalomjegyzék | 405 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.