Fülszöveg
Loránd Ferenc 70. születésnapját barátai és tisztelői egy kompon ünnepelték. A hosszú, ám egyenes vonalvezetésű életúthoz jelképesen is odaillett a hullámokon imbolygó, de biztonságos vízijármű, amely akár a költő-kortárs által is emlegetett ama „túlsó partra" visz, vihet át fontos értékeket. A szimbólum megfejtése ennél egyszerűbb - a jeles pedagógus az országszerte ismertté vált markáns pedagógiai műhelynek, a Komp-csoportnak alapítója.
A tanítványok ezen az ünnepen döntöttek úgy - a szerző egyetértésével találkozva hogy kötetbe rendezik az írott életmű fontos darabjait. így született a kötet terve.
Válogatás Loránd Ferenc pedagógiai írásaiból: Értékek és generációk. A kötet címe arra utal, hogy vannak történelmi korszakok, amikor a nemzedékek más és más értékeket választanak, formálnak maguknak. Szabadon ugyan, ám mégsem teljes szabadsággal, hiszen az elődök, a megelőző generációk választásait nem lehet meg nem történtté füllenteni. Ez a gondolat igazolja a kötet szerkesztési...
Tovább
Fülszöveg
Loránd Ferenc 70. születésnapját barátai és tisztelői egy kompon ünnepelték. A hosszú, ám egyenes vonalvezetésű életúthoz jelképesen is odaillett a hullámokon imbolygó, de biztonságos vízijármű, amely akár a költő-kortárs által is emlegetett ama „túlsó partra" visz, vihet át fontos értékeket. A szimbólum megfejtése ennél egyszerűbb - a jeles pedagógus az országszerte ismertté vált markáns pedagógiai műhelynek, a Komp-csoportnak alapítója.
A tanítványok ezen az ünnepen döntöttek úgy - a szerző egyetértésével találkozva hogy kötetbe rendezik az írott életmű fontos darabjait. így született a kötet terve.
Válogatás Loránd Ferenc pedagógiai írásaiból: Értékek és generációk. A kötet címe arra utal, hogy vannak történelmi korszakok, amikor a nemzedékek más és más értékeket választanak, formálnak maguknak. Szabadon ugyan, ám mégsem teljes szabadsággal, hiszen az elődök, a megelőző generációk választásait nem lehet meg nem történtté füllenteni. Ez a gondolat igazolja a kötet szerkesztési elveit.
A bevezető - folytatásos - interjú után három ciklusban ismerkedhet az olvasó az életművel. Neveléstani-neveléselméleti írások alkotják az első ciklust. Iskolakutatási-iskolaelméleti írások olvashatók a második ciklusban. A harmadik ciklus címe: Cui prodest? A hátrányos helyzetűek sikeres iskolázásáért folytatott Loránd-i küzdelem dokumentumai olvashatók itt - a legendás Kertész utcától a komprehenzív iskoláig.
A szerkesztők és a szerző egyetértettek abban, hogy a kiválasztott szövegek eredeti formájukban (szerkesztői beavatkozás nélkül) jelenjenek meg. Loránd Ferenc életműve így szolgál tanulságul az egykori generációk képviselőinek, a maiaknak és az eljövendőknek is.
A kiadást támogatta a József Attila Alapítvány, a Jogismeret Alapítvány, az Iskolafejlesztési Alapítvány, a Pedagógus Továbbképzési és Módszertani Kht. és az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet.
Vissza