A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Részlet a könyvből:
"A lőkiképzés a harcosok kiképzésének egyik legfontosabb kiképzési ágát foglalja magába. Célja megtanítani a harcost fegyverének példás gondozására, öntudatos alkalmazására,...
Tovább
Előszó
Részlet a könyvből:
"A lőkiképzés a harcosok kiképzésének egyik legfontosabb kiképzési ágát foglalja magába. Célja megtanítani a harcost fegyverének példás gondozására, öntudatos alkalmazására, harcban a célok tűzzel való önálló, pontos és gyors leküzdésére.
A harcosok lőkiképzésének legjobb és legalapvetőbb módszere a parancsnok részéről történő gyakorlati, mintaszerű bemutatás.
A harcosok oktatását következetesen kell folytatni. Folyamatosan kell áttérni az egyszerű oktatásról a bonyolultakra és a részletesről az általánosra.
Vegyük példának a tüzelési előkészület fogásainak oktatását puskával (karabéllyal). Ez a fogás három részből áll; - a tüzelési testhelyzet felvételéből, a töltésből és az irányzékállításból. Először a parancsnok a fogást mintaszerűen teljes egészében bemutatja, majd ütemenként, rövid magyarázattal kísérve a bemutatást. A parancsnok ezután parancsot ad a harcosoknak, hogy az általa bemutatott fogást hajtsák végre, majd hozzáfog a harcosok gondos oktatásához. A harcosokat egyenként ellenőrzi, hogyan hajtják végre külön-külön a fogás egyes ütemeit. Miután a harcosok jól elsajátították mind a három részt, a parancsnok megkezdi a tüzelési előkészület fogásainak összefüggő begyakoroltatását."
Vissza
Tartalom
Általános utasítások a lőkiképzési foglalkozások megszervezéséhez és levezetéséhez 3
A foglalkozások megszervezése és levezetésének rendje 5
A lőkiképzési foglalkozásokat szakaszonként kell megszervezni és levezetni 6
A rajnál a harcosok oktatását közvetlenül a rajparancsnok végzi 7
Példák a szakaszparancsnok tevékenységére egy háromórás foglalkozás alatt 8
Módszertani kidolgozások a fegyveranyagismeret oktatásához 11
A puska (karabély), géppisztoly és golyószóró rendeltetése, harcászati tulajdonsága, általános felépítése és lőszere 11
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezésére 12
Első oktatási kérdés 12
A puska (karabély), géppisztoly és golyószóró általános rendeltetése 12
Második oktatási kérdés 14
A fegyverek gyakorlati tűzgyorsasága 14
Harmadik oktatási kérdés 15
A lövedékek átütőképessége 15
Negyedik oktatási kérdés 15
Az irányzéktávolság és a lövedék röptávolsága 15
Ötödik oktatási kérdés 16
A szurony és a tusa rendeltetése 16
Hatodik oktatási kérdés 16
A lövészfegyverek általános felépítése 16
Hetedik oktatási kérdés 17
A lőszer általános felépítése 17
A foglalkozás befejező része 18
A cső, tok, kivető és az elsütőberendezés szerkezete és rendeltetése 18
Módszertani utasítások a foglalkozások megszervezéséhez 19
Első oktatási kérdés 19
A cső szerkezete és rendeltetése 19
Második oktatási kérdés 20
A tok szerkezete és rendeltetése 20
Harmadik oktatási kérdés 20
A kivető szerkezete és rendeltetése 20
Negyedik oktatási kérdés 21
A puska (karabély) elsütőberendezésének szerkezete és rendeltetése 21
A szekrény, alsóágy, felsőágy, szurony, tisztítóvessző, élestöltény és töltőléc szerkezete és rendeltetése 21
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezésére 22
Első oktatási kérdés 22
A szekrény szerkezete és rendeltetése 22
Második oktatási kérdés 23
Az alsó- és felsőágy szerkezete és rendeltetése 23
Harmadik oktatási kérdés 24
A szurony szerkezete és rendeltetése 24
Negyedik oktatási kérdés 24
A tisztítóvessző és a tartozékok szerkezete és rendeltetése 24
Ötödik oktatási kérdés 26
Az éleslőszer és a töltőléc szerkezete 26
A foglalkozás értékelése 27
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezésére 28
Első oktatási kérdés 28
A zár rendeltetése 28
Második oktatási kérdés 29
A zár szerkezete 29
Harmadik oktatási kérdés 30
A puska (karabély) részleges szétszedése 30
Negyedik oktatási kérdés 32
A puska (karabély) összerakásának sorrendje részleges szétszedés után 32
A puska (karabély) tisztításának, kenésének, megóvásának és karbantartásának módja 33
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezésére 33
Első oktatási kérdés 34
A puska (karabély) tisztításának és bekenésének sorrendje 34
Második oktatási kérdés 39
A puska (karabély) megvizsgálása tisztítás után a rajparancsnok által 39
Harmadik oktatási kérdés 39
A fegyverek megóvásának és karbantartásának szabályai 19
A puska (karabély) alkatrészeinek és szerkezetének működése 40
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezéséhez 41
Első oktatási kérdés 41
Az alkatrészek és szerkezetek helyzete töltés előtt 41
Második oktatási kérdés 42
Az alkatrészek és szerkezetek működése töltés közben 42
Harmadik oktatási kérdés 44
Az alkatrészek és szerkezetek működése lövésnél 44
A lövészet közben előforduló jellegzetes hibák és akadályok és azok gyakorlati elhárítása 44
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezésére 45
Első oktatási kérdés 45
A fegyver hibáihoz vezető okok 45
Második oktatási kérdés 46
Lövészetnél akadályt okozó jellegzetes hibák és azok elhárításának módja 46
Harmadik oktatási kérdés 51
Lövészet közben akadályt okozó jellegzetes hibák elhárításának gyakorlása 51
Módszertani kidolgozások a tüzelés fogásainak és szabályainak oktatásához 54
A puska (karabély) töltése és ürítése 54
Első oktatási kérdés 55
A zár nyitása és csukása 55
Második oktatási kérdés 56
A töltényekkel telt töltőléc behelyezése a tok hornyaiba, a töltények besüllyesztése a szekrénybe 56
Harmadik oktatási kérdés 57
A puska (karabély) töltése és ürítése 57
Tüzeléshez való felkészülés álló testhelyzetben puskával (karabéllyal) 58
Első oktatási kérdés 59
Tüzelési előkészületek álló testhelyzetből puskával (karabéllyal) 59
Második oktatási kérdés 61
Irányzékállítás 61
Harmadik oktatási kérdés 62
Tüzelési előkészületek álló testhelyzetből, töltés, ürítés végrehajtásának folyamatos gyakorlása 62
Célzás 62
Első oktatási kérdés 63
Csapott célgömb bemutatása nagyított célgömb-nézőke és diafragma segítségével 63
Második oktatási kérdés 63
Célzás puskával (karabéllyal) irányzógépből, diafragmával 63
Harmadik oktatási kérdés 64
Célzás puskával (karabéllyal) irányzógépből, diafragma nélkül 64
Tüzeléshez való felkészülés fekvő testhelyzetben puskával (karabéllyal). A tusa beszorítása a vállgödörbe és a puska (karabély) feltámasztása 65
Első oktatási kérdés 66
Tüzeléshez való előkészület fekvő tüzelési testhelyzetből puskával (karabéllyal) 66
Második oktatási kérdés 67
A tusa beszorítása a vállgödörbe, fekvő tüzelési testhelyzetben, szabadkézből 67
Harmadik oktatási kérdés 69
A tusa beszorítása a vállgödörbe, fekvő tüzelési testhelyzetben, a puska (karabély) feltámasztásával 69
A tüzeléshez való felkészülés gyakorlása fekvő testhelyzetben, feltámasztással, töltéssel, irányzékállítással, a tusa beszorításával és ürítéssel egybekötve. A célzás ellenőrzése irányzógépből 70
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezéséhez 70
Első oktatási kérdés 72
A tüzelési előkészületek összefüggő végrehajtásának gyakorlása fekve, feltámasztással és a célzás gyakorlása irányzógépből 74
Első oktatási kérdés 75
A billentyű elhúzása célzás nélkül 75
Második oktatási kérdés 76
Célzással egybekötött billentyűhúzás 76
Harmadik oktatási kérdés 77
A célzás és billentyűhúzás gyakorlása irányzógépből 77
A tüzelőállás kiválasztása. Gyors tüzeléshez való felkészülés gyakorlása a puska (karabély) töltésével és ürítésével, álló és fekvő testhelyzetben 77
Első oktatási kérdés 78
A tüzelőállás kiválasztása 78
Második oktatási kérdés 80
A tüzelőállás kiválasztásának gyakorlása 80
Harmadik oktatási kérdés 81
A tüzelési előkészületek gyors végrehajtásának gyakorlása 81
Célzás gyakorlása irányzógépből, a tüzelési fogások összefüggő végrehajtása a puska (karabély) feltámasztásával, a célzás ellenőrzése valóságos távolságra célzást ellenőrző tükör segítségével 81
Első oktatási kérdés 82
Irányzás irányzógépből, tüzelési fogások (álló és fekvő testhelyzetben) és a célzás gyakorlása 82
Második oktatási kérdés 83
Tüzelési fogások összefüggő gyakorlása fekve, feltámasztással 86
Tüzelés mozgó célra 83
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezéséhez 84
Első oktatási kérdés 85
Tüzelés mozgó célra a cél kísérésével 85
Második oktatási kérdés 87
Tüzelés mozgó célra a cél bevárásával 87
Harmadik oktatási kérdés 88
A célpont áthelyezésének gyakorlása mozgó célra történő lövésnél 88
A géppisztolyosok lőkiképzésének sajátosságai 91
A dobtár megtöltése 91
A géppisztoly töltési és ürítési fogásainak oktatása 92
Módszertani kidolgozások a lövés alapjainak oktatásához 95
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezéséhez 95
A lövés jelensége 95
Első oktatási kérdés 96
A lövés jelensége 96
Második oktatási kérdés 97
A lövedék mozgása a csőben és a cső huzagolásának jelentősége 97
Harmadik oktatási kérdés 99
Visszalökő erő 99
Negyedik oktatási kérdés 101
Kezdősebesség 101
Ötödik oktatási kérdés 102
A lövedék Ölőereje 102
A könnyű lövedék energiája különböző távolságokon 102
A lövedék mozgása a levegőben 103
Első oktatási kérdés 103
A röppálya keletkezése 103
Második oktatási kérdés 104
A röppálya elemei 104
Harmadik oktatási kérdés 106
Oldalgás 106
Irányzás és elemei 107
Első oktatási kérdés 108
Az irányzás és elemei 108
Második oktatási kérdés 109
Az irányzék rendeltetése 109
Harmadik oktatási kérdés 111
Irányzéktávolság és valóságos távolság 111
Negyedik oktatási kérdés 112
Az irányzék helyes beállításának jelentősége a lövés pontossága
szempontjából 112
A röppálya gyakorlati jelentősége 113
Első oktatási kérdés 113
Lapos és meredek röppályák 113
Második oktatási kérdés 115
A röppályának az irányzóvonal fölé való emelkedése 115
Harmadik oktatási kérdés 116
Pásztázott tér 116
Negyedik oktatási kérdés 118
Pásztázott lövés 118
Ötödik oktatási kérdés 119
Fedett- és holttér 119
A szórás 119
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezéséhez 120
Első oktatási kérdés 120
A természetes szórás általános fogalma, okai és a szórásterület meghatározása 120
Második oktatási kérdés 122
A középső találati pont és annak meghatározása 122
Harmadik oktatási kérdés 125
A szórás belső sávja és a szórásmag 125
A szórás belső sávjának méretei puskával (karabéllyal, géppuskával) 400 m-re történő tüzelésnél 128
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezéséhez 128
Első oktatási kérdés 129
A szórás belső sávja méreteinek meghatározása puskával (karabéllyal, géppuskával), 400 m-re történő tüzelésnél 129
Második oktatási kérdés 131
A szórás belső sávjára és a szórásmag méreteire vonatkozó táblázati adatok ismertetése 131
A tüzelés pontosságát befolyásoló tényezők 132
Első oktatási kérdés 133
A tüzelés pontosságának és a jó szórásnak általános fogalma 133
Második oktatási kérdés 134
A lövőtől függő hibák hatása a tüzelés pontosságára 134
Harmadik oktatási kérdés 135
A fegyver hibáinak hatása a tüzelés pontosságára 135
Negyedik oktatási kérdés 136
Az időjárási viszonyok befolyása a tüzelés pontosságára 136
Tüzelés szélben 130
Módszertani utasítások a foglalkozás megszervezéséhez 139
Oktatási kérdés 189
A szél miatti helyesbítés megállapítása 139
Módszertani kidolgozások a golyószóró anyagismeretek oktatásához 142
A golyószóró anyagismerete 142
A golyószóró tüzelési fogásai és szabályai 142
A cső, gázhenger, tok, irányzék, csőköpeny és célgömb szerkezete és rendeltetése 143
Első oktatási kérdés 143
A cső és tűzrejtő szerkezete és rendeltetése 143
Második oktatási kérdés 144
A gázhengertartó és gázhenger szerkezete és rendeltetése 144
Harmadik oktatási kérdés 145
A tok és irányzék szerkezete és rendeltetése 145
Negyedik oktatási kérdés 146
A csőköpeny és a célgömb szerkezete és rendeltetése 146
A dobtár és az éleslőszer szerkezete, a dobtár megtöltése 147
Első oktatási kérdés 147
A dobtár szerkezete és rendeltetése 147
Második oktatási kérdés 149
Az éleslőszer szerkezete, különleges lőszerek 149
Harmadik oktatási kérdés 150
A dobtár megtöltése 150
A golyószóró szétszedése és összerakása 152
Első oktatási kérdés 152
A golyószóró szétszedésének sorrendje 152
Második oktatási kérdés 155
A golyószóró összerakásának sorrendje 155
Harmadik oktatási kérdés 157
A golyószóró naponkénti megvizsgálása az irányzó által 157
A golyószóró szerkezetének és alkatrészeinek működése 158
Első oktatási kérdés 158
A golyószóró alkatrészeinek és szerkezetének helyzete töltés előtt 158
Második oktatási kérdés 160
A golyószóró alkatrészeinek és szerkezetének működése töltéskor 160
Harmadik oktatási kérdés 161
A golyószóró alkatrészeinek: és szerkezetének működése tüzelés közben 161
A golyószóró előkészítése a tüzeléshez 164
Első oktatási kérdés 164
A golyószóró megvizsgálása és tüzeléshez való előkészítése 164
1. A mozgórészek és az elsütőszerkezet működését 166
2. A hüvelyvonó és a kivető működését 167
3. Az irányzék és a célgömb épségét 167
4. A csőnek a tokkal való összekapcsolódását 167
5. A tusatartó összekapcsolódását a tokkal 168
6. A tártartó működését 168
7. A golyószóró összekapcsolását a villaállvánnyal 168
Második oktatási kérdés 168
A dobtár előkészítése és megvizsgálása 168
A tüzelés helyének megválasztása és a golyószóró beállítása a tüzelőállásba 170
Az irányzó és helyettesének elhelyezkedése a golyószóró mögött 170
Első oktatási kérdés 170
A golyószóró beállítása a tüzelőállásba álló helyzetből. Az irányzó és helyettese elhelyezkedése a golyószóró mögött 170
Második oktatási kérdés 172
A golyószóró beállítása a tüzelőállásba menetből 172
Harmadik oktatási kérdés 172
A tüzelés helyének megválasztása és a golyószóró behelyezése tüzelőállásba különböző fedezékek felhasználásával 172
A golyószóró töltése, ürítése, irányzékállítás 174
Első oktatási kérdés 174
A golyószóró töltése és ürítése 174
1. Az irányzó megtanítása, hogy helyesen tudja a dobtárat átvenni az irányzóhelyettestől és helyesen tudja a tárrögzítővillát a tárakasztóba behelyezni anélkül, hogy a töltényvezetőt még a tok felső nyílásába besüllyesztené 174
2. A dobtár feltétele a töltényvezető behelyezésével a fog felső nyílásába. A dobtár levétele a golyószóróról és átadása az irányzóhelyettesnek 176
3. A golyószóró töltésének és ürítésének összefüggő gyakorlása 176
Második oktatási kérdés 177
A golyószóró újratöltése 177
1. A golyószóró újratöltése fekvő testhelyzetből való tüzelésnél 177
2. A golyószóró újratöltése menet közben való tüzelésnél 178
Harmadik oktatási kérdés 178
Irányzékállítás 178
Az irányzás oktatása 179
Módszertani utasítások a foglalkozás megszervezéséhez 179
Első oktatási kérdés 179
Az irányzás szabályainak ismertetése 179
Második oktatási kérdés 180
A helyes irányzás oktatás irányzógépből 180
Harmadik oktatási kérdés 181
Irányzás oktatási alakcélokra valóságos távolságon 181
A tusa Vállgödörbe való helyezésének oktatása 181
Első oktatási kérdés 182
A tusa vállgödörbe helyezésének oktatása fekvő testhelyzetből 182
Második oktatási kérdés 184
A tusa vállgödörbe helyezésének oktatása álló testhelyzetből 184
Harmadik oktatási kérdés 185
A tusa vállgödörbe helyezésének oktatása térdelő testhelyzetből 185
Negyedik oktatási kérdés 185
A tusa vállgödörbe helyezése és az irányzás 185
Mozgó célokra való tüzelés oktatása golyószóróval 185
Első oktatási kérdés 186
A célpontáthelyezés mértékének táblázata a mozgó célokra való tüzelésnél és lövészfeladatok megoldása 186
Második oktatási kérdés 188
Célpontáthelyezés oktatás rövidített távolságokra 188
Harmadik oktatási kérdés 189
Célpontáthelyezés oktatása valóságos távolságokon 189
Negyedik oktatási kérdés 189
Tüzelés oktatás mozgó célokra a célbevárás és célkísérés módszerével 189
Módszertani kidolgozások a géppuskások lőkiképzésének oktatásához 191
Géppuska anyagismeret 191
A géppuskával való tüzelés fogásai és szabályai 191
A géppuska rendeltetése, harcászati tulajdonsága és szerkezete 192
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezéséhez 193
Első oktatási kérdés 194
A géppuska rendeltetése és felépítése 194
Második oktatási kérdés 195
A géppuska és karabély harcászati tulajdonságai 195
Harmadik oktatási kérdés 196
A lövedék átütő hatása 196
A géppuska tisztítása és kenése, megóvása és gondozása 196
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezéséhez 196
Első oktatási kérdés 197
A géppuska szerelékének megvizsgálása 197
Második oktatási kérdés 198
A géppuska tisztítása és kenése 198
Harmadik oktatási kérdés 199
A géppuska megóvása és tárolása 199
A géppuska alkatrészeinek szerkezete és rendeltetése 200
Első oktatási kérdés 200
A cső szerkezete és rendeltetése 200
Második oktatási kérdés 201
Zárvezető a gázdugattyúval, a gázdugattyú és a zár szerkezete és rendeltetése 201
Harmadik oktatási kérdés 202
A tok és irányzóberendezés szerkezete és rendeltetése 202
Negyedik oktatási kérdés 203
Adogatóalapzat, adogatókeret, adogatócsúszka szerkezete és rendeltetése 203
Ötödik oktatási kérdés 203
A. fogantyúrész, elsütőberendezés szerkezete és rendeltetése 203
Tüzelőállás elfoglalása géppuskával 204
Első oktatási kérdés 204
A géppuska vontatása keréken 204
Második oktatási kérdés 205
A géppuska szállítása közben 205
Harmadik oktatási kérdés 206
A géppuska szállítása szétszedett állapotban 206
Negyedik oktatási kérdés 206
A géppuska beállítása a tüzelőállásba 206
A géppuska beállítása a tüzelőállásba és a kezelők elhelyezkedése 207
Első oktatási kérdés 207
A terep megválasztása és előkészítése, a géppuska felállítása és a kezelők elhelyezkedése 201
Második oktatási kérdés 208
A géppuska ferde állásának kiküszöbölése 208
Harmadik oktatási kérdés 209
Könyöktámaszték készítése 209
Negyedik oktatási kérdés 209
A géppuska felállítása légi célra való tüzeléshez 209
A heveder megtöltése 210
Első oktatási kérdés 211
A töltények megvizsgálása 211
Második oktatási kérdés 211
A heveder megvizsgálása 211
Harmadik oktatási kérdés 211
Hevederezés kézzel 211
Negyedik oktatási kérdés 212
A heveder behelyezése a rakaszba 212
A géppuska töltése és ürítése 212
Első oktatási kérdés 213
A géppuska töltése 213
Második oktatási kérdés 213
A géppuska ürítése 213
Első oktatási kérdés 214
A tüzeléshez való felkészülés (irányzás nélkül) 214
Második oktatási kérdés 216
Csapott célgömbbel való célzás 216
Harmadik oktatási kérdés 217
Pontcélra való irányzás 217
Az egyforma célzás oktatása és ellenőrzése pantográffal 218
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezésére 219
Első oktatási kérdés 220
Irányzás és az irányzás ellenőrzése pantográffal 220
Második oktatási kérdés 221
Az egyforma irányzás értékelése 221
Irányzás valóságos távolságra 222
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezésére 222
Első oktatási kérdés 223
A géppuskával való irányzás vezényszóra és az irányzó és irányzóhelyettes ténykedéseinek értékelése 223
Második oktatási kérdés 224
Az irányzás ellenőrzése ellenőrző tükör segítségével 224
Módszertani kidolgozások a figyelés és célmegjelölés oktatásához 225
Megfigyelőképesség és vizuális emlékezőtehetség megállapítása 225
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezéséhez 225
Első oktatási kérdés 226
A figyelmesség és a harcos veleszületett megfigyelőképességének megállapítása 226
Második oktatási kérdés 227
A vizuális emlékezőképesség megállapítása 227
A menetvonalon lévő tereptárgyak emlékezetbe vésése és a figyelés eredményének jelentése 228
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezésére 228
Első oktatási kérdés 229
Figyelés a menetvonalon 229
Második oktatási kérdés 229
A figyelés eredményeinek jelentése és az eredmények értékelése 229
Harmadik oktatási kérdés 229
A figyelés gyakorlása bevonuláskor 229
A terep, tereptárgyak és azok elhelyezkedésének megfigyelése a figyelési szektorban 230
Első oktatási kérdés 231
A figyelési szektorban való figyelés megszervezése szabályainak oktatása 231
Második oktatási kérdés 232
A figyelési szektor övezetenként való figyelésének gyakorlása 232
Második oktatási kérdés 234
A terepen végbemenő változások felismerésének gyakorlása 234
A terep tanulmányozása, a célok felkutatása és a célok megjelölése 236
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezésére 236
Első oktatási kérdés 237
Tájékozódási pontok és azok alkalmazása 237
Második oktatási kérdés 238
. A célok felkutatásának oktatása 238
Harmadik oktatási kérdés 239
A célmegjelölés oktatása 239
A távbecslés oktatásának szabályai 243
A távolság meghatározásának jelentősége és módja 244
Első oktatási kérdés 244
A távolság pontos megállapításának jelentősége tüzeléskor 244
Második oktatási kérdés 246
A távolság megállapításának helyes módszerei 246
A távolság megállapítása mérés alapján 248
Első oktatási kérdés 248
A harcos két lépéshosszának nagysága 248
Második oktatási kérdés 249
A távolság lemérése lépés alapján 249
A távolság megállapítása szemmértékkel 250
Első oktatási kérdés 250
A távolság megállapítása a tárgyak (célok) láthatósági foka alapján 250
Második oktatási kérdés 250
A távolság megállapítása terepszakaszok alapján 251
A távolság megállapítása a tárgyak (célok) szögnagysága alapján 252
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezéséhez 252
Első oktatási kérdés 253
A távolság megállapítása tereptárgyak szögnagysága alapján 253
Második oktatási kérdés 254
A távolság megállapítása gyufásdoboz és ujjak segítségével 254
Harmadik oktatási kérdés 256
A távolság megállapítása a nézőke és a célgömb segítségével 256
Módszertani kidolgozások a kézigránátdobás oktatásához 257
A kézigránátdobás oktatásának anyaga 257
Minta a kézigránátdobás oktatásának felépítésére 258
A kézigránát harcászati tulajdonságai, rendeltetése és szerkezete 260
Módszertani utasítás a foglalkozás megszervezésére 260
Első oktatási kérdés 261
A kézigránát harcászati tulajdonságai 261
Második oktatási kérdés 263
A kézigránát szerkezete 263
A kézigránát élesítése 265
Első oktatási kérdés 266
A kézigránát kezelésének biztonsági rendszabályai 266
Második oktatási kérdés 267
A kézigránát élesítése és leszerelése 267
Kézigránátdobás álló helyből 268
Első oktatási kérdés 268
Felkészülés a kézigránátdobáshoz álló helyiből és a kézigránát dobásának technikája 268
Második oktatási kérdés 270
A kézigránát pontos dobásának gyakorlása álló helyből 270
Módszertani kidolgozások a célratartás oktatásához 271
A lövészek részére 272
A géppuskásak részére 272
Az aknavetősök részére 272-288
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.