Előszó | 11 |
Bevezetés a problémakörbe | 13 |
A téma népszerűsége és égető volta | 15 |
Úton egy planetáris civilizáció felé | 16 |
Plurasztikus világ | 19 |
A keresztyénség egy vallásilag pluralisztikus világban | 20 |
A korábbi megközelítések rövid áttekintése | 25 |
A Biblia | 27 |
Az Ószövetség | 27 |
Az Újszövetség | 28 |
Az apologéták | 32 |
A középkor | 34 |
A reformáció | 38 |
A liberális teológia | 40 |
Összefoglalás | 48 |
A téma korunkbeli megközelítései | 51 |
A római katolikus egyház (Radikális inkluzivizmus) | 53 |
A II. vatikáni zsinat előtt | 53 |
A II. vatikáni zsinat | 55 |
A vallások teológiája | 65 |
A "pogányok" üdvhelyzete | 66 |
A keresztyénség abszolút volta és Isten egyetemes üdvakarata | 66 |
Isten természetfölötti kegyelmének jelentése a pogányok között | 68 |
A "szubjektív implikáció" fogalma és a nem-keresztyének "implicit hite" | 69 |
A teremtés Krisztus-központú jellege és az "anonim keresztyénség" | 71 |
A nem-keresztyén vallások Isten üdvtervében | 72 |
A vallás szociális jellege | 72 |
A nem-keresztyén vallások hiteles üdvutak az egyetemes üdvtörténet keretében | 73 |
A speciális üdvtörténet lényege és értelme | 74 |
Egyetemes és speciális üdvtörténet | 75 |
A nem-keresztyén vallások két arca: Isten kegyelme és kijelentése - emberi bűn és romlottság | 76 |
A keresztyénség találkozása más vallásokkal | 77 |
Krisztus, a vallás vége | 77 |
A nem-keresztyén vallások további legitim fennmaradása | 77 |
Az egyház lényege | 78 |
A keresztyén misszió célja | 79 |
Összefoglalás és értékelés | 79 |
A protestáns terület | 83 |
A dialektikus teológia (Radikális exkluzivizmus) | 84 |
Barth vallásfogalma | 84 |
Emil Brunner (Az őskijelentés és az ősbűn dialektikája) | 96 |
A dialektikus teológia a vallásokkal való konfrontációjában: Hendrik Kraemer | 107 |
A dialektikus teológia álláspontjának összefoglaló értékelése | 114 |
Paul Tillich (Radikális univerzalizmus) | 119 |
A vallások pluralisztikus teológiája (Radikális relativizmus) | 138 |
A szekularizáció teológiája | 145 |
A téma fejlődésvonala az ökumenikus mozgalomban (Dialógus mint a más vallások megközelítésének egyik formája) | 161 |
Befejezés (Összefoglalás és konklúziók) | 177 |
A vallások teológiai értékelésének szükségessége | 179 |
Az exkluzivisztikus módszer elégtelensége | 179 |
Feltételezett kontinuitás | 181 |
A kontinuitás különböző felfogásai | 181 |
A keresztyénség túlnyomóan exkluzivisztikus jellege | 183 |
A keresztyén teológia univerzalisztikus tendenciáinak gyökeres ellentéte a hagyományos keresztyén álláspont legsajátabb szellemével | 188 |
A lehető megoldás | 189 |
Erős univerzalisztikus tendenciák korunk keresztyén teológiájában | 189 |
Megoldás: a történelmi fejlődés | 193 |
A jelen specifikus feladata: a dialógus | 194 |
Utószó | 196 |
Jegyzetek és utalások | 200 |
Irodalom | 219 |
Zusammenfassung | 226 |