A linuxos hangok világa | |
Amiről szó lesz | 2 |
És amiről nem beszélünk | 2 |
Néhány szó a mellékelt CD-ről | 2 |
Egy kis történelem | 3 |
A Linux feltűnik a színen | 3 |
A kérdés csupán az, mire véljük ezt a nagymérvű fejlődést? | 3 |
Az eszközök is megváltoznak | 3 |
Néhány szó a programok kipróbálásának körülményeiről | 4 |
Konzol vagy X-felület? | 5 |
A mellékelt CD anyaga és frissítése | 5 |
Jelölések a könyvben | 6 |
Hogyan vágjunk neki az olvasásnak? | 7 |
A digitális hangok világa | |
Elméleti alapok | 9 |
Pulzuskód-moduláció | 9 |
Nyquist tétele | 10 |
Az átviteli sebességek kérdésköre | 11 |
Hangképzés a hangkártyával | 11 |
FM-hangképzés | 12 |
Hullámtáblás hangképzés | 12 |
Más hangképzési módszerek | 13 |
Röviden a MIDI-ről | 13 |
Rendszerünk összeállítása | |
Anyagi áldozatok | 16 |
Gépkiépítés | 16 |
A központi processzor | 16 |
A hangrendszer felépítése | 19 |
Hangkártyák | 21 |
Egyéb lényeges kellékek | 22 |
Hangkártyameghajtók | 24 |
Az OSS/Free-meghajtók | 24 |
Az ALSA-meghajtók | 25 |
Az OSS/Linux-meghajtó | 26 |
A linuxos hangrendszer beállításai | 28 |
A linuxos hangrendszer beállítása | 28 |
Meghajtók telepítése és frissítése | 30 |
A "plug and play" hangkártyák beállítása | 30 |
PCI hangkártyák beállítása | 31 |
Rendszerünk hangtámogatása | 31 |
Mi a teendő, ha a meghajtót a rendszermagba fordítottuk? | 31 |
Mi a teendő, ha betölthető modulokat alkalmazunk? | 32 |
A hangbeállítások helyességének ellenőrzése | 32 |
Próbafájl lejátszása | 34 |
Hibakeresés | 34 |
paul Winkler HOWTO fájlja | 36 |
Hírcsoportok | 36 |
Nélkülözhetetlen programkörnyezet | 37 |
Internetes kapcsolat | 38 |
Keverés, lejátszás és felvétel | |
Programból megvalósított keverők | 39 |
Aumix | 40 |
Egy lejátszó- és felvevőprogram | 42 |
Yarec | 42 |
Általános segédeszközök a hangkezeléshez | 44 |
SoX | 44 |
Egyéb általános hangkezelési programok | 46 |
Hibaelhárítás | 47 |
Mit tegyünk, ha rendszerünk túlterhelt? | 47 |
Hogyan tovább? | 48 |
Hangszerkesztők | |
DAP | 50 |
Beszerzés és felépítés | 50 |
A DAP használata | 51 |
Szerkesztés | 51 |
A Zoomablak | 52 |
Ciklusok | 53 |
A Play lehetőségei | 53 |
MiXViews | 55 |
Beszerzés és felépítés | 55 |
A MiXViews használata | 56 |
A szerkesztés segédeszközei | 56 |
Snd | 64 |
Beszerzés és felépítés | 64 |
Szerkesztés | 64 |
Felvétel és lejátszás | 68 |
Az Snd fejlett lehetőségei | 69 |
Kwave | 73 |
Beszerzés és felépítés | 73 |
A Kwave használata | 74 |
Szerkesztés | 74 |
Felvétel és lejátszás | 76 |
Különleges hatások - hangok létrehozása | 76 |
Broadcast 2000 | 76 |
Beszerzés és felépítés | 78 |
A Broadcast 2000 használata | 78 |
Csomagok és a szerkesztési lista | 79 |
Egyszerű szerkesztési lehetőségek | 81 |
A szerkesztés fejlett lehetőségei | 85 |
Hogyan tovább? | 88 |
Ceres | 88 |
Beszerzés és felépítés | 88 |
A Ceres használata | 89 |
Szerkesztés | 89 |
Mitől más a Ceres? | 90 |
A Ceres LPC lehetősége | 92 |
A Ceres fejlesztése | 94 |
Mod fájlok kezelése a Linuxban | |
A Mod fájlok előkészítése | 96 |
A Mod formátumok összeférhetősége a modulszerkesztőkkel és -lejátszókkal | 96 |
Egyéb szerkesztők és lejátszók | 96 |
A Sound Tracker | 98 |
Beszerzés és felépítés | 98 |
A Sound Tracker használata | 99 |
Modulszerkesztés | 99 |
A program egyéb lehetőségei | 102 |
A MikMod lejátszó | 104 |
Beszerzés és felépítés | 105 |
A MikMod használata | 105 |
Mod formátumok átalakítása | 107 |
A MikMod és a Linux bemutatópéldányok (demo) világa | 108 |
További kalandozások a Mod birodalmában | |
A linuxos MIDI-stúdió | |
A MIDI rövid története | 109 |
A MIDI előnyei | 109 |
A MIDI működése | 110 |
A MIDI-üzenet | 110 |
Lépésenkénti felvétel | 111 |
Vigyünk életet a hangokba! | 111 |
Rendszerfüggő MIDI üzenetek | 112 |
A General MIDI-szabvány | 113 |
További MIDI-szabványok | 113 |
MIDI-programok | 114 |
A MIDI-szerkesztő | 114 |
Egyéb MIDI-programok | 114 |
A MIDI fájlok | 115 |
A Linux MIDI-támogatása | 115 |
Hangkártyák | 115 |
Hangkártyameghajtók | 115 |
MIDI-programok a Linuxban | 116 |
Brahms | 117 |
Beszerzés és felépítés | 118 |
Brahms és aRts | 118 |
Összefoglalás | 119 |
Jazz++ | 120 |
Beszerzés és felépítés | 120 |
Meghajtók | 121 |
Szerkesztés | 122 |
A Jazz++ egyedülálló MIDI-képességei | 123 |
A Jazz++ digitális hangkezelése | 128 |
TiMidity++ | 130 |
Beszerzés és felépítés | 131 |
Mire képes a TiMidity++? | 131 |
A TiMidity++ használata | 132 |
UMP | 135 |
Playmidi | 135 |
Kezdeti beállítások | 136 |
A playmidi használata | 136 |
A playmidi változatai | 137 |
KeyKit | 138 |
Beszerzés és felépítés | 139 |
A KeyKit használata | 139 |
A KeyKit további lehetőségei | 142 |
Összefoglalás | 145 |
Xphat | 145 |
Beszerzés és felépítés | 145 |
Az xphat használata | 146 |
Összefoglalás | 147 |
A Linux és az MP3 | |
Néhány szó az MP3 formátumról | 149 |
Bitfolyamok és bitsebességek | 150 |
MP3-alkalmazások a Linuxban | 150 |
Tömörítők | 150 |
A BladeEnc MP3 tömörítő | 151 |
Beszerzés és felépítés | 151 |
A BladeEnc használata | 152 |
A BladeEnc grafikus felületei | 153 |
Miért éppen a BladeEnc? | 153 |
Visszaalakítók és lejátszók | 154 |
Mpg123 | 154 |
Beszerzés és felépítés | 154 |
Az mpg123 használata | 154 |
XMMS - multimédiás lejátszó a Linuxhoz | 156 |
Beszerzés és felépítés | 157 |
Az XMMS használata | 157 |
Miért éppen az XMMS? | 159 |
Zenelopók | 159 |
Grip | 159 |
Beszerzés és felépítés | 160 |
A Grip használata | 160 |
További MP3-alkalmazások | 162 |
Viharok az MP3 körül | 164 |
Többsávos, merevlemezes rögzítés és keverés | |
Melyik programot használjam? | 165 |
SLab | 166 |
Beszerzés, telepítés | 166 |
Az SLab beállítása | 167 |
Fájlok létrehozása és használata | 168 |
Hangrögzítés | 170 |
Effektek hozzáadása | 171 |
Szerkesztés az SLab segítségével | 173 |
Összegzés | 174 |
Multitrack | 175 |
Beszerzés, telepítés | 175 |
A felvétel | 175 |
Összegzés | 179 |
Mix | 179 |
Beszerzés, telepítés | 180 |
Fájlok betöltése és felvétele | 180 |
Szerkesztés | 182 |
A menük | 183 |
Összegzés | 190 |
Programból megvalósított hangképzés | |
Kemény fába vágjuk a fejszénket | 192 |
Csound | 192 |
Egy kis történelem | 192 |
Beszerzés, telepítés | 193 |
Hangfájl létrehozása a Csoundban | 194 |
Lejátszás | 197 |
Valós idejű MIDI-bemenet | 198 |
Valós idejű MIDI-kimenet | 199 |
A Csound segédprogramjai | 201 |
Midi2CS | 202 |
hYdraJ | 204 |
Cecília | 206 |
Beszerzés, telepítés | 206 |
A program beállítása | 206 |
A Cecília modul | 207 |
A grafikonszerkesztő | 208 |
A Cecília szerkesztője | 212 |
A kezelőfelület panelje | 213 |
A hangszerpanel | 214 |
Panel létrehozása | 215 |
Négyféle kotta | 216 |
P-mezők és tendenciamaszkok | 217 |
Összefoglalás | 219 |
Silence | 220 |
Beszerzés, telepítés | 220 |
A Silence használata | 221 |
MIDI fájl leképezése Silence kottává | 222 |
Triptych: egy összetett példa | 227 |
Az MML formátum | 232 |
Összefoglalás | 234 |
HPKComposer | 235 |
Beszerzés, felépítés | 235 |
A HPKComposer beállítása | 236 |
A HPKComposer használata | 238 |
A HPKComposer és a VRML | 244 |
Összefoglalás | 244 |
Egyéb segédprogramok | 245 |
Cmix Classic | 245 |
A Cmix használata | 246 |
RTcmix | 248 |
Az RTcmix kezelőfelületei | 248 |
Valós idejű hangok | 249 |
Az RTcmix használata TCP/IP-hálózatban | 250 |
A valós idejű hatások az RTcmixben | 253 |
Az RTcmix jövője | 253 |
További nyelvek | 254 |
Sig++ | 254 |
Egy Sig++ példa: a fehérzaj-generátor | 254 |
SAOL és sfront | 257 |
Az sfront telepítése | 258 |
Mire képes a program? | 258 |
Merre tovább? | 259 |
Javaslatok | 260 |
Valós idejű, programból megvalósított szintetizátorok | |
aRts | 262 |
Beszerzés és felépítés | 263 |
Az aRts használata | 263 |
Az aRts haladó lehetőségei | 272 |
Összegzés | 272 |
RTSynth | 273 |
Beszerzés és felépítés | 273 |
Az RTSynth használata | 274 |
A program további lehetőségei | 276 |
Quasimodo | 278 |
Beszerzés és telepítés | 279 |
A Quasimodo használata | 280 |
A Quasimodo jövője | 282 |
jMax | 282 |
Beszerzés és telepítés | 283 |
A jMax beállítása | 283 |
A jMax használata | 284 |
A jMax moduljai | 286 |
jMax-láncok szerkesztése | 289 |
A jMax előadás közben: egy összetett példa | 289 |
Összegzés | 290 |
Aube | 291 |
Beszerzés és telepítés | 292 |
Az Aube használata | 292 |
Egy rendszer felépítése | 292 |
A sávszerkesztő | 293 |
A szintetizátor | 294 |
Harmonikusok | 294 |
Grafikus görbeszerkesztők | 294 |
Tovább az Aubéval | 296 |
Záró megjegyzések | 296 |
Kottaprogramok | |
Common Music Notation | 298 |
Beszerzés és felépítés | 298 |
A Common Music Notation használata | 299 |
Összetettebb példák | 301 |
Összefoglalás | 303 |
Rosegarden | 304 |
Beszerzés és telepítés | 304 |
A Rosegarden használata | 304 |
Záró megjegyzések | 307 |
Mup | 308 |
Beszerzés felépítés | 308 |
A Mup használata | 310 |
Haladó használat | 311 |
Záró megjegyzések | 313 |
Hálózati hangalkalmazások | |
RealPlayer G2 | 316 |
Beszerzés és telepítés | 316 |
A RealPlayer használata | 316 |
Icecast | 318 |
Beszerzés és telepítés | 319 |
Az Icecast használata | 319 |
Követelmények | 323 |
Speak Freely | 323 |
Beszerzés és telepítés | 323 |
A Speak Freely használata | 324 |
A Speak Freely és az X | 325 |
További segítség | 326 |
NAS | 327 |
Beszerzés és telepítés | 327 |
A NAS használata | 328 |
Még több NAS | 330 |
A Linux és a digitális DJ | |
Oolaboola | 334 |
Beszerzés és telepítés | 334 |
Az Oolaboola használatba vétele | 334 |
Az Oolaboola alapjai | 336 |
Levezetés | 337 |
TerminatorX | 337 |
Beszerzés, telepítés | 337 |
A terminatorX használata | 338 |
Záró megjegyzések | 341 |
Green Box | 341 |
Beszerzés és telepítés | 342 |
A kezelőfelület | 342 |
A Green Box használata | 344 |
Összegzés | 346 |
Freebirth | 347 |
Beszerzés és felépítés | 348 |
A Freebirth használata | 348 |
Zárszó | 350 |
Mindent egybevetve | 351 |
Linuxos játékok | |
Quake | 354 |
Beszerzés, felépítés, letöltés | 355 |
Mielőtt elkezdenénk | 355 |
A játék menete | 356 |
Roll 'Em Up | 358 |
Beszerzés és felépítés | 358 |
A játék menete | 359 |
Ha lepotyogtak a labdák | 360 |
Myth2: Soulbrighter | 360 |
Beszerzés és felépítés | 361 |
A játék menete | 361 |
Összegzés | 363 |
Railroad Tycoon II | 364 |
Beszerzés és felépítés | 365 |
A vasút felépítése | 365 |
Leszállva a vonatról | 368 |
Clanbomber | 368 |
Beszerzés, felépítés | 368 |
A játék menete | 369 |
Összegzés | 370 |
Operációsrendszer-emulátorok | |
Mikrofonpróba | 371 |
DOSemu | 372 |
Beszerzés és felépítés | 372 |
A DOSemu és a DOS-os MIDI-programok | 373 |
Programtámogatás | 374 |
Néhány kipróbálásra érdemes program | 375 |
Összegzés | 377 |
Ardi Executor | 378 |
Az Executor beállítása | 378 |
Az Executor futtatása | 378 |
Összegzés | 380 |
Wine | 381 |
Beszerzés és felépítés | 382 |
A Wine használata | 382 |
További tudnivalók | 383 |
Záró megjegyzések | 385 |
Utószó | |
A búcsú pillanata | 387 |
Csatlakozzunk! | 387 |
Tárgymutató | |