1.062.261

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar nyelv és irodalom

Tanítói kézikönyv I./Általános iskola 1-4. osztály

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 254 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-1833-0
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 83 080/I/1. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés (Végh Edit)5
Olvasás- és írástanítás az első osztályban9
Az anyanyelvi nevelés néhány időszerű kérdése (Ligeti Róber)9
A szóképes előprogramra épülő analitikus-szintetikus eljárás (Romankovics András)22
Az iskolába lépő gyermek olvasás- és íráselsajátítási neézségei24
Az olvasáselsajátítás folyamata26
Az íráselsajátítás folyamata49
A tankönyv és a tanulásszervezés szerepe57
A globális program (Ligeti Róbert)62
A program elméleti alapjai65
A betűtanulás76
Szövegek önálló feldolgozása78
Az írástanulás85
Az elválasztás tanulása86
Szubjektív tényezők a tanításban87
Beszédművelés (Laczkóné dr. Riba Magdolna)89
A beszédképzés90
A hangképzés94
A magánhangzók képzése95
A mássalhangzók képzése96
Artikulációs gyakorlatok a hangkapcsolatok választékos, pontos ejtésének gyakorlására100
A mondat- és szövegfonetikai eszközök104
A beszéddallam104
A hangsúly107
A beszédtempó és a ritmus109
A szünet111
A hangerő112
A nem-verbális jelek szerepe a gondolatok, az érzelmek és az akarat kifejezésében115
A nem-verbális kommunikáció115
A nem-verbális kommunikáció legfontosabb csatornái116
Szövegértés - szövegalkotás (dr. Hegedűs Ferencné)121
Az irodalmi nevelés folyamata121
Irodalmi tükrözés - iskolai elemzés125
A szövegértés és a szövegalkotás alapozása139
Olvasóvá nevelődés171
A fogalmazás elsajátítása175
A nyelvtani ismeretek és a nyelvhasználat tudatosítása (dr. Nagy J. József)195
A nyelvtantanítás helye, szerepe a nyelvi nevelésben195
A nyelvtantanítás rendszere és anyaga az 1-4. osztályban203
A nyelvtani ismeretek tudatosítása a munkáltató tankönyvek segítségével210
A tankönyvi felaatok és a tanulók munkáltatása220
A helyesírás-tanítás főbb metodikai kérdései (dr. Nagy J. József)227
A helyesírás-tanítás megítélése227
A helyesírás tudatosítása233
A helyesírás gyakoroltatása239
A helyesírási hibák javítása és javíttatása244
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem