kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Okker Oktatási, Kiadói és Kereskedelmi Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 270 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-922-850-8 |
Előszó | 7 |
Serfőző Mónika: Minőség a közoktatási intézményekben | 9 |
Miért került előtérbe a minőség kérdése a közoktatásban napjainkban? | 11 |
A minőséggel kapcsolatos fogalmak és értelmezésük a közoktatásban | 14 |
Termék vagy szolgáltatás - avagy mire irányul a minőségfejlesztés? | 16 |
A minőség különböző szintjei és megvalósításának aspektusai | 25 |
Minőségirányítási megközelítések | 30 |
A Teljes Körű Minőségirányítás (Total Quality Management - TQM) | 31 |
Az ISO 9000 szabványrendszer | 34 |
A közoktatás minőségfejlesztésére kidolgozott program Magyarországon | 41 |
Az óvodai minőségbiztosítás sajátos kérdései | 47 |
A célok megfogalmazásának specifikumai | 47 |
Az intézményi minőségbiztosítási rendszer kiépítése | 51 |
Felhasznált irodalom | 55 |
Farkas Lajosné: A helyi nevelési program: az óvodai nevelés iránytűje | 57 |
Felhasznált irodalom | 70 |
Villányi Györgyné: Az óvodai nevelési program módosítása és mindezek hatása a gyakorlatra | 71 |
Elemzés a 47. paragrafus pontjai alapján | 73 |
A programmódosítás terve, feladatok | 75 |
Az új feladatok megvalósítása érdekében ajánlások | 77 |
Ellenőrzési, értékelési, mérési feladatok az óvodai nevelés gyakorlatában | 79 |
Kérdések | 80 |
Dokumentációelemzés - az óvodai dokumentumok összevetése | 82 |
Felmérés | 85 |
Mérés | 86 |
Mérési technika | 86 |
Másképpen a gyermekek érdekében | 90 |
Felhasznált és ajánlott irodalom | 93 |
Lendvai Lászlóné: Milyen is egy partnerközpontú óvoda? | 95 |
Felhasznált irodalom | 108 |
Bertók Zoltánné: Ellenőrzés, értékelés, minőségbiztosítás az óvodában | 109 |
Minőségfejlesztés, minőségbiztosítás, minőségértékelés | 112 |
Fenntartói ellenőrzés, értékelés | 114 |
Pedagógiai ellenőrzési, értékelési szerepek az óvodában | 116 |
A vezető ellenőrző, értékelő tevékenysége | 116 |
Az óvónők értékelő tevékenysége | 119 |
Feladataink a törvénymódosítás után | 122 |
Források | 124 |
Maruzs Jánosné: Vezetői szerep változása - minőségfejlesztés | 125 |
Vezetői önellenőrzés, önértékelés | 127 |
Néhány kipróbált és javasolt eszköz a vezetői önértékeléshez | 129 |
Bertók Lászlóné - Hepp Katalin: Minőségellenőrzés és minőségértékelés az óvoda alkalmazottainak körében | 133 |
Bevezető | 135 |
A csoportos ellenőrzés feladatai | 137 |
Önellenőrzés | 137 |
A vezetés által végzett ellenőzés | 139 |
Az óvoda helyi értékelési rendszere | 140 |
Tagintézmény vezetői értékelés | 141 |
Munkaközösség vezetői értékelés | 142 |
Pedagógusok önellenőrző, önértékelő munkája | 142 |
Az óvoda egyéb dolgozóinak önellenőrző, önértékelő szempontja | 143 |
Az ellenőrzés, értékelés helyi dokumentációs rendszere | 143 |
Összegző gondolatok | 145 |
Lénárd Sándor - Rapos Nóra: A neveltségi szint mérése az óvodában | 147 |
A neveltségi szint fogalma | 149 |
A neveltségi szint mérésének lehetőségei | 150 |
A neveltségi szint mérésének speciális helyzete az óvodában | 150 |
A pedagógiai hozzáadott érték | 151 |
A nevelés fogalmi meghatározásából adódó problémák | 152 |
Intézményértékelés és neveltségi szintmérés összefüggései | 153 |
A mérőeszköz korlátozott felhasználhatósága | 154 |
A neveltségi szint mérésének elméleti háttere | 154 |
A neveltségi szint mérésének rendszerterve | 155 |
A mérés szempontjai | 156 |
Mérőeszközök | 157 |
A neveltségi szint elemzésének szempontjai | 158 |
A gyermekek szokásrendszere | 158 |
A gyermekek társas tevékenysége | 160 |
Az attitűdök vizsgálata | 162 |
Összefoglalás | 165 |
Felhasznált irodalom | 166 |
Mellékeletek | 167 |
Mérőeszközök | 167 |
Értékelő lapok | 172 |
Dr. Bakonyi Anna: Az óvodás gyerekek értékelési-mérési rendszerének elvi és gyakorlati kérdései | 175 |
A rendszer négy nagy területe | 182 |
A vizsgálat típusai | 184 |
Szociális képességek | 185 |
Társas kapcsolatok, játék, viselkedés, neveltségi szint, szokásismeret | 185 |
Érzelmek, motivációk, beállítódás, akarati megnyilvánulások | 188 |
Értelmi képességek | 190 |
Kognitív szféra | 190 |
Érzékszervi szféra, percepció | 198 |
Verbális képességek | 203 |
Nyelvhasználat | 203 |
Verbális kommunikáció | 205 |
Testi képességek | 209 |
Nagymozgások | 209 |
Finom-motorikus mozgások | 211 |
Bibliográfia | 214 |
Dr. Szivák Judit: Egy kis kutatásmódszertan | 215 |
Etikai kérdések | 217 |
Az értékelő eszközök használata | 218 |
Megbízhatóság (reliabilitás) | 219 |
Tárgyilagosság (objektivitás) | 219 |
Beállítottság | 220 |
Az értékelés folyamata, lépései | 220 |
Előkészítés | 220 |
Tervezés | 222 |
Végrehajtás | 224 |
Elemzés, értékelés | 224 |
Az értékelés-mérés feltáró módszerei | 228 |
Irodalom | 236 |
Mellékletek | |
Bevezető | 237 |
Minőségfejlesztési munkaterv | 238 |
OKAIM rendszerismertető | 249 |
Minőség és gyakorlat | |
Az OKKER Módszertani kiadványai a közoktatási minőségbiztosításról | 267 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.