1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Világosság 2004. július

Bölcsészeti-akadémiai folyóirat - XLV. évfolyam 7. szám

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tudástársadalom Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 97 oldal
Sorozatcím: Világosság
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér reprodukciókat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A mobiltelefon így nem pusztán kielégíti azt a vágyunkat, hogy folytonosan kontaktusban legyünk azokkal, akik fontosak nekünk, hanem olyan módon hat a kommunikációra, hogy közelebb érezzük magunkat azokhoz, akikkel éppen kommunikálunk. A mobil nemcsak az állandó elérhetőség biztonsága, hanem a hozzá kapcsolódó nyelvhasználat révén is erősíti elsődleges emberi kapcsolatainkat.
Sándor Klára

Az elmúlt fél évszázadban gyakorlatilag minden, valamennyire is jelentős magyar filozófus (a legfiatalabb generációt már leszámítva) Lukácstól indulva és hozzá viszonyulva határozta meg magát és helyét a filozófiában - Nyíri azonban nem. Jóllehet természetesen ismerte és földolgozta Lukács műveit, s több cikket is megjelentetett Lukács elméletéről és annak különböző fejlődési periódusairól, továbbá hatalmas filológiai munkával mintaszerűen sajtó alá rendezte Lukács Dosztojevszkij-kéziratait, s egy viszonylag nem régi (1998-as) megnyilatkozásában hangsúlyosan kiállt Lukács időszerűsége mellett,... Tovább

Fülszöveg

A mobiltelefon így nem pusztán kielégíti azt a vágyunkat, hogy folytonosan kontaktusban legyünk azokkal, akik fontosak nekünk, hanem olyan módon hat a kommunikációra, hogy közelebb érezzük magunkat azokhoz, akikkel éppen kommunikálunk. A mobil nemcsak az állandó elérhetőség biztonsága, hanem a hozzá kapcsolódó nyelvhasználat révén is erősíti elsődleges emberi kapcsolatainkat.
Sándor Klára

Az elmúlt fél évszázadban gyakorlatilag minden, valamennyire is jelentős magyar filozófus (a legfiatalabb generációt már leszámítva) Lukácstól indulva és hozzá viszonyulva határozta meg magát és helyét a filozófiában - Nyíri azonban nem. Jóllehet természetesen ismerte és földolgozta Lukács műveit, s több cikket is megjelentetett Lukács elméletéről és annak különböző fejlődési periódusairól, továbbá hatalmas filológiai munkával mintaszerűen sajtó alá rendezte Lukács Dosztojevszkij-kéziratait, s egy viszonylag nem régi (1998-as) megnyilatkozásában hangsúlyosan kiállt Lukács időszerűsége mellett, az ő filozófiáját nemigen lehetne a Lukács-iskola (vagy iskolák) valamely, akár másodlagos áramlatának viszonylatrendszerében meghatározni.
A Nyíri által valóban akceptált tradicionalizmus és konzervativizmus lényegi mozzanata a vallási értékek föltétlen tisztelete, mely egész oeuvre-jén búvópatak-szerűen húzódik végig. ... A motívum egészen világosan megjelenik azután már az 1989-es, Keresztút című kötetének címében: ez a szó ugyanis a magyarban kettős értelmű, és nemcsak útkereszteződést, de keresztvitelt is jelent.
Lendvai L. Ferenc Vissza

Tartalom

Nyíri Kristóf: Hálózat és megismerés3
Mobilkommunikáció
Sándor Klára: A zsebben hordott mentális biztonság13
Globalitás és lokalitás a mobilkommunikációban - konferencia-ismertető23
A XXI. század tudományrendszere
Tudományközi beszélgetések: matematika3
Tanulmányok a Nyíri-Festschrift-ből
Lendvai L. Ferenc: A gondolkodó magányossága39
Demeter Tamás: A sokarcú szociológiai értelmezés: Nyíri gondolkodásának egysége45
Recenzió
Danka István: A magányos ember természetrajza59
Kommunikációfilozófia
Fábri György: A kommunikációfilozófia gyakorlata75
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem