1.067.104

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nevelés gyakorlata a tanítási órán

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 254 oldal
Sorozatcím: A pedagógia időszerű kérdései
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-182-646-5
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52860/29.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Anteusz a tenger istenének, Poszeidonnak és a Földanyának, Gajanak volt a fia. Ez a nagy erejű óriás - a monda szerint - minden idegent, aki útjába tévedt, birkózásra hívott ki. Aki elfogadta a kihívást, nagyon rosszul járt. Anteusz ugyanis legyőzhetetlen volt egyszerűen azért, mert amikor a nála erősebb idegen a földhöz vágta, a Földanya újult erővel látta el, és végül is Anteusz győzte le mindig ellenfelét.
A mondák racionális magját érdemes tudatosítani. Erőt kaphatunk ugyanis abban az esetben, ha nem járunk a fellegekben, ha nem veszünk el az általánosságokban, hanem pedagógiai kérdéseink megválaszolásához, problémáink megoldásához mindig a tapasztalatot, a mindennapi gyakorlatot, a "Földanyát" hívjuk segítségül."
A könyvből idézett részlet a jól ismert szerzők ars poeticájának tekinthető. A szerzők több mint két évtizedes empirikus - kísérleti és általános - tanítási tapasztalataik felhasználásával írták meg e könyvünket. Munkájuk középpontjáb an az a gondolat áll, hogy a... Tovább

Fülszöveg

"Anteusz a tenger istenének, Poszeidonnak és a Földanyának, Gajanak volt a fia. Ez a nagy erejű óriás - a monda szerint - minden idegent, aki útjába tévedt, birkózásra hívott ki. Aki elfogadta a kihívást, nagyon rosszul járt. Anteusz ugyanis legyőzhetetlen volt egyszerűen azért, mert amikor a nála erősebb idegen a földhöz vágta, a Földanya újult erővel látta el, és végül is Anteusz győzte le mindig ellenfelét.
A mondák racionális magját érdemes tudatosítani. Erőt kaphatunk ugyanis abban az esetben, ha nem járunk a fellegekben, ha nem veszünk el az általánosságokban, hanem pedagógiai kérdéseink megválaszolásához, problémáink megoldásához mindig a tapasztalatot, a mindennapi gyakorlatot, a "Földanyát" hívjuk segítségül."
A könyvből idézett részlet a jól ismert szerzők ars poeticájának tekinthető. A szerzők több mint két évtizedes empirikus - kísérleti és általános - tanítási tapasztalataik felhasználásával írták meg e könyvünket. Munkájuk középpontjáb an az a gondolat áll, hogy a nevelés képességek és tulajdonságok tudatos fejlesztése, azaz személyiségfejlesztés, s ennek elsőrendű eszköze a tanulás, elsőrendű terepe, pedig a tanítási óra. A nevelés gyakorlata a tanítási órán nem pedagógiai ismeretek enciklopédikus összefoglalása, hanem elméleti megalapozással az iskolai gyakorlatból gyűjtött példák elemzése, bevált nevelési eljárások közreadása. Vissza

Tartalom

Pedagógia fogalmak kavalkádja5
Oktatás, nevelés, képzés6
Készség, jártasság, képesség9
A "belső" és a "külső"10
Az ismeretek és a nevelés, az ismeretek és a követelmények12
A manualitás és a munka értelmezése17
A munka és a játék20
A differenciálás24
A különbségek csökkentése34
Az életkori sajátosságok37
A segítés fogalmának félreértése39
A pedagógiai féligazságok44
A pedagógus munkaközösségek alapvető feladata48
A család szerepe50
A felelősség áthárítása52
A társadalom igénye55
A tanulás mint a nevelés elsőrangú terepe60
Mi is a tanulás?60
A tanulásra buzdítás módjai66
A pedagógus, a tanuló és a szülő68
Az intenzív tanítás-tanulás72
Egyes tanulási formák nevelő hatása87
Az idő értéke91
A teljesítmény ingadozása96
Az iskolai fegyelem99
Az értékelés nevelő hatása104
Az otthoni tanulás118
Az Anteusz-monda pedagógia tanulsága122
A pedagógus nevelő hatása127
Egy évezredes pedagógia hiba127
A nyitottság132
A személyiségfejlesztés főbb feltételei135
A tanulók érdeklődése140
Az igény-hierarchia. A motiválás143
A fejlesztés alapvető feltétele146
A pedagógiai jóslás150
Projekció és animizmus155
Az együttműködésről163
Az osztálylétszám és a túlkorosság166
A meggyőződés fontossága171
Bizalom, önállóság, szabadság175
A tanulói hibák csökkentéséről180
A tehetséges tanuló185
Hatékonyság és innováció190
A tanulók nevelhetősége198
Siker, sikertelenség és önállóság198
Az önálló beszéd nevelése201
Az olvasás nevelő hatása204
A gondolkodás mint a kognitív képességek felső foka215
Tevékenység és cselekvés231
A tanulási munka és az érzelmek235
Az eredménytelen és az eredményes nevelés237
Összefoglaló241
Summary243
Zusammenfassung246
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem