1.067.243

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Légibalesetek pilótaszemmel I.

Szerző
Grafikus
Budapest
Kiadó: Typotex Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 163 oldal
Sorozatcím: Technikatörténet
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-966-420-0
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal, néhány térképrészlettel illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A repülés nem volt mindig ilyen biztonságos, mint manapság. Ötven évvel ezelőtt, a légi közlekedés világméretű elterjedésének kezdetén, még húszszor ekkora veszéllyel számolt az, aki repülőre szállt. Ma már biztonságos a repülés, annak köszönhetően, hogy rendkívül alaposan kivizsgálták a balesetek okait, és a leszűrt eredmények alapján azonnali változtatásokat eszközöltek. A most induló kötetekben a pilóta szerzőnek az AERO magazin hasábjain megjelenő cikkei alapján néhány nevezetes légi szerencsétlenség gyakran krimibe illő felderítését követhetjük nyomon az adatok összegyűjtésétől a tragédiához vezető eseményláncolat rekonstruálásán keresztül egészen a hasonló baleseteket megelőzni hivatott változások bevezetéséig. Az ábrákkal gazdagon illusztrált szöveg egyszerre szakszerű és mégis közérthető, hogy valamennyi érdeklődő megismerhesse a balesetek tapasztalatai alapján, „vérrel írt" szabályok megszületését

Tartalom

Bevezetés 7
vajon biztonságban vagyunk-e a föld felett tízezer méteren, közel ezer kilométeres óránkénti
sebességgel száguldó repülőgép fedélzetén ?
Sok kicsi sokra megy 11
1972. június 18-án, közvetlenül a londoni felszállás után átesett és lezuhant a British
European Airways Brüsszelbe induló „Hawker" típusú utasszállító repülőgépe
A számítógép „tévedése" 19
1995. december 20-án az American Airlines a kolumbiai Cali városába tartó Boeing 757-es
gépe eltért a repülőtér felé vezető iránytól, a Kordillerák hegyláncának ütközött és elpusztult
A robotpilóta mocsárba vezette a TriStart 33
1972. december 29-én késő éjjel, 167 utasával leszálláshoz készülődve Miami közelében az
Everglades mocsárba csapódott az Eastern légitársaság Lockheed L-1011-es „TriStar" gépe
Az Airbus nem állt meg Varsónál 43
1993. szeptember 14-én Varsóban a Lufthansa légitársaság Frankfurtból érkező Airbus A320-as
gépe leszálláskor nem állt meg a pályán, hanem annak végén túlfutva egy földhányásnak ütközött
Siklórepülés az Air Canadával 53
1983. július 23-án az üzemanyag váratlan elfogyása miatt hajtómű nélküli kényszerleszállást
hajtott végre az Air Canada légitársaság Montrealból Edmontonba tartó Boeing 767-ese
Végzetes ütközés a levegőben 61
1978. szeptember 25-én az amerikai San Diego közelében lezuhant a Pacific Southwest
légitársaság Boeing 727-es repülőgépe, és a szárnyának ütközött egymotoros Cessna 172-es
Latyak a futópályán 71
1958. február 6-án Münchenben nem tudott elemelkedni, és a pálya végén túlrohanva,
épületekkel ütközve elpusztult a Manchester United labdarúgócsapat különgépe
Hetvenöten dugóhúzóban 79
1994. március 22-e éjjelén az Aeroflot orosz légitársaság Moszkvából Hongkongba tartó
Airbus A310-es gépe a szibériai Mezsdurecsenszk városánál nagy erővel a földbe csapódott
Hamar munka ritkán jó 87
1979. május 25-én a chicagói repülőtéren felszállás közbeni nekifutáskor leszakadt
az American Airlines Los Angelesbe induló DC-10-es repülőgépének bal hajtóműve
A titokzatos oldalkormány 95
1994. szeptember 8-án az USAir légitársaság Chicagóból Pittsburghbe tartó Boeing 737-es
gépe belerepült egy előttük haladó Boeing 727-es hátrahagyott légörvényébe
Halálos szívküldi 105
1988. augusztus 28-án az olasz légierő műrepülő-kötelékének három Aermacchi MB-339-es sugárhajtású gyakorlógépe összeütközött, és égő roncsok zuhantak a közönség közé
Bogaras repülőgép 109
1996. február 6-án, néhány perccel a dominikai felszállás után átesett, majd a tengerbe
csapódott a Birgenair török társaság német turistákkal Frankfurtba induló Boeing 757-ese
A mamut halála 119
1930. október 5-én a Párizs melletti Beauvais kisváros közelében a földnek ütközve kigyulladt
és elpusztult az Angol Légügyi Minisztérium R 101-es elnevezésű óriás léghajója
A megrepedt válaszfal 127
1985. augusztus 12-én, röviddel tokiói felszállása után teljesen kormányozhatatlanná vált
a JAL japán légitársaság Oszakába tartó Boeing 747-es „Jumbo" gépe
Találkozás a légi folyosóban 137
1976. szeptember 10-én Zágráb közelében egymásnak ütközött és lezuhant az angol British
Airways légitársaság Trident, és a jugoszláv Inex-Adria társaság DC-9-es utasszállító repülőgépe
A KAL 007-es járat lelövése 145
1983. szeptember 1-jén az Ohotszki-tenger felett a szovjet légierő Szuhoj Szu- 15-ös vadászgépe
lelőtte a dél-koreai Koreán Air Lines New Yorkból Szöulba tartó Boeing 747-es „Jumbo" óriásgépét
Tárgymutató 159

Háy György

Háy György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Háy György könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem