1.067.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Alkotó munkára való nevelés

Az intuitív és tudatos alkotás lélektana, törvényei s eszközei/A produktív teremtő munkára való nevelés módszerei s a tanítóképzés

Szerző
Budapest
Kiadó: Athenaeum Irodalmi és Nyomdai R.-T.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 304 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 17 cm x 12 cm
ISBN:
Megjegyzés: Pedagógusok, az iskola iránt érdeklődők s a művelt közönség számára. Az Athenaeum r.-t. nyomása, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Nagy feladatok előtt áll a magyar nemzet a jelenkorban. E feladatok megfeszített tevékenységet követelnek minden téren, különösen az alkotó munka terén. Az egyetemes műveltség, az előrehaladás... Tovább

Előszó

Nagy feladatok előtt áll a magyar nemzet a jelenkorban. E feladatok megfeszített tevékenységet követelnek minden téren, különösen az alkotó munka terén. Az egyetemes műveltség, az előrehaladás gyorsasága sürgetően parancsolják, hogy a nemzetben rejlő energiákat egyrészt nagyobb hatásfokkal működtessük, másrészt a jövő lehető energiáit, éppen a nemzet jövője érdekében, nagyra növesszük. Ez energia-növesztés, mely alkotó munka útján válik lehetségessé: a nevelés feladata. A bevezető és alapvető részben, a mai forrongó társadalmi átalakulást áttekintve, így állítjuk föl tételünk problémáját. Hogy ezt a maga teljes egészében fölfoghassuk, áttekintjük a nevelés általános elveit és a személyiség fogalmában megtaláljuk a nevelés célját. A személyiség és az alkotó munkára való nevelés a jövő pedagógiának két fő fogalma. Tartalmuk megismerése végett le kellett szállani a tudat alatti működések rejtelmes világába, hol a kettőnek sajátos, a kialakulást meghatározó jellege fogamzik. A tudat alatti működéseket tanulmányozva értékes új felfogásra jutunk: megismerjük többek között a tanulás két törvényét, a szellemi közösség szerepét a pedagógiában. Vissza

Tartalom

I. Rész.
Előszó 7
I. Szakasz. Bevezető, alapvető részletek.
1. §. Az alkotó munka jelentősége 11
2. §. Egyéniség, személyiség 19
3. §. A mechanikus és az alkotó munka 20
4. §. A nevelés általános elvei 22
5. §. Nevelési rendszerek 26
II. Szakasz. Tudatos s önkéntes lelki működés és tudatalatti tevékenységek.
1. §. Immanens tapasztalatszerzés 30
2. §. A szellemi közösség szerves produktumai 37
3. §. A tudatlan funkciók működése és a tudatos gyakorlás 44
4. §. A jövő pedagógia feladata 56
5. §. A szellemi fejlődés útjai 60
II. Rész.
I. Szakasz. Pedagógiai reform-mozgalmak.
1. §. A reform-mozgalom kifejlődése 71
2. §. A reformok tulajdonképeni megindítói 73
3. §. A reformok legfontosabb követelménye : alkotó munkára való nevelés 76
II. Szakasz. Az alkotás.
1. §. Az alkotás fogalmáról 87
2. §. Az alkotás lélektana 88
3. §. Gépies munka 102
4. §. A szellemi alkotások egyik segítőkészsége : az írás készsége 103
5. §. Az alaki képzés 114
6. §. Tipikus esetek tárgyalása 120
7. §. A problémákból kiinduló önkérdő-önkifejtő tanítási módszer 123
8. §. Az írás szerepe a tanítás alkalmával 132
9. §. Házifeladatok 134
10. §. A tanítandó anyag jövő kialakulása 140
11. §. A problémák 150
12. §. Az alkotás leghatékonyabb motívumai 155
13. §. Az alkotás alapjai 159
14. §. Az alkotás gyakorlása (összefoglalás.) 178
15. §. Nemzet-nevelés 198
III. Rész. Tanítóképzés.
I. Szakasz. Általános elvek és fogalmak.
1. §. A tanítóképzés alapelvei 205
2. §. A nevelés és tanítás nem gépies munka, de alkotó munka 208
3. §. A tanítói személyiség fogalma 211
4. §. A tanítói személyiség nevelése 213
5. §. A jó tanítói típus 220
6. §. A szakszerűség intenzitásának emelése 228
7. §. A szakszerűség és általános műveltség 230
8. §. A koncentráció elve 236
9. §. Önnevelés, önképzés 239
10. §. A tanító és tanuló spontanitása 245
11. §. Az alaki képzés többi problémái 249
12. §. A helyi vonatkozások elve 255
II. Szakasz. A tantárgyak.
1. §. A pedagógia tanítása 260
2. §. A tananyag kiválasztása 275
3. §. A mathematikai tárgyak 277
4. §. Természettudományok 280
5. §. A szellemi tudományok 286
Befejezés 292

Lechnitzky Gyula

Lechnitzky Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Lechnitzky Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem