Előszó a magyar kiadáshoz | 5 |
A munka és a termelékenység új szemlélete | 7 |
A viselkedés befolyásolása és a tudományos vizsgálatok | 8 |
A szabadság, az irányítás és a vezetés szerepe | 8 |
Esettanulmány. Munkahelyi hiányzás csökkentése | 12 |
Viselkedéselméletek. A menedzser nézőpontja | 15 |
A belső okokra alapozott elméletek | 15 |
Az orvosi modell | 16 |
A személyiségjegyek elmélete | 16 |
Motivácóelméletek | 17 |
Az elváráselmélet | 26 |
Esettanulmány. A munkavédelmi szabályok megtartása | 27 |
A viselkedés befolyásolása. A szakember álláspontja | 33 |
A viselkedés közvetlen, külső megközelítése | 33 |
Befolyásolható-e a viselkedés a gazdasági szervezetekben? | 35 |
Esettanulmány. A minőség-ellenőrzési jelentés elkészítéséhez szükséges idő csökkentése | 37 |
A viselkedés és eredményei | 41 |
A viselkedés rögzítése | 44 |
A készség és a gyakoriság | 46 |
Belső és külső viselkedés | 49 |
A célok kiválasztását meghatározó tényezők | 50 |
Esettanulmány. A túltöltött csévék számának csökkentése | 54 |
A megerősítés útján történő motiváció | 57 |
A munkába lépő személy jellemvonásai | 57 |
Tanulási képesség | 57 |
Viselkedésrepertoár | 58 |
A vezetés felelőssége, a környezeti hatások felhasználása | 59 |
A körülmények alakítása | 60 |
A következmények hatása | 61 |
Megerősítés | 62 |
Pozitív és negatív megerősítés | 64 |
A munkából fakadó és a kívülről jövő megerősítés | 66 |
Belső és külső megerősítés | 67 |
Az erkölcsi megerősítés jelentősége | 69 |
A visszajelzés mint megerősítő inger | 69 |
A pozitív megerősítés alkalmazása | 75 |
Egyéniség és megerősítés | 75 |
Az egyéni teljesítmény alapja | 77 |
Ingermegvonás és telítődés | 77 |
Elvárások | 78 |
Több oldalú megerősítési rendszerek | 80 |
Formálás | 82 |
A megerősítés közvetlen jellege | 85 |
A megerősítés nagysága és minősége | 87 |
Esettanulmány. A nem megfelelő minőségű termék mennyiségének csökkentése | 88 |
Megerősítési programok | 93 |
Folyamatos megerősítési program | 93 |
Megszakításos megerősítési programok | 94 |
Teljesítményarányos megerősítési rendszerek | 96 |
Időszakos megerősítési programok | 99 |
A megerősítési rendszerek változatai | 104 |
A korlátozott visszatartás | 104 |
A fokozott teljesítmény differenciált megerősítése (FTD) | 105 |
A gyenge teljesítés differenciált megerősítése (GYTD) | 105 |
Nem kívánt viselkedés csökkentése | 111 |
Kioltás | 111 |
Az ellentétes viselkedés megerősítése | 113 |
Büntetés | 114 |
Esettanulmány. Gyenge titkárnői teljesítmény | 119 |
Célkitűzések, utasítások és egyéb ingerszabályozási módszerek | 125 |
Miért (miért nem) válik be a célkitűzés révén történő vezetés? | 125 |
A megelőző ingerek forrásai | 127 |
Viselkedésláncolatok | 131 |
Esettanulmány. Kísérlet a célkitűzés révén történő teljesítmény javítására | 133 |
Egyedi viselkedésmódosító programok | 141 |
A teljesítmény meghatározása | 141 |
A teljesítmény mérése | 143 |
A felmérés különböző fajtái | 143 |
Az előkészítő adatok összeállítása | 147 |
Viselkedéselemzés | 148 |
Mi hiányzik: a készség vagy az igyekvés? | 149 |
Az előzmények és a következmények feltárása | 151 |
Az előzmények | 151 |
A következmények | 152 |
A program kidolgozása és végrehajtása | 160 |
Értékelés | 162 |
Az ABAB terv | 164 |
Többszörös előkészítés | 166 |
A kiemelkedő teljesítmény fenntartása | 170 |
Esettanulmány. A késések csökkentése egy bútorgyárban | 173 |
A viselkedés irányításának szervezeti rendszere | 179 |
Az irányítási rendszer hatása | 179 |
Viselkedés-lélektanilag megalapozott irányítási modell | 180 |
Az irányítás eredményességének elemzése | 183 |
A szervezeti rendszerek megvalósítása | 186 |
Esettanulmány. Az értékelés előrejelzésének javítása | 187 |