1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Látni és látni tanítani

Tanulmányok a látás fiziológiája, pszichológiája és a látásnevelés köréből/Kézirat/Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 147 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J12-230. 32 fekete-fehér ábrával illusztrálva. A könyv 574 példányban jelent meg. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A "látás" szó sokféle asszociációt, jelentéstartalmat ébreszt valamennyiünk tudatában; másféléket a szakemberében és másokat a laikuséban. Ez természetes. Mondhatjuk-e azonban, hogy mindent tudunk... Tovább

Előszó

A "látás" szó sokféle asszociációt, jelentéstartalmat ébreszt valamennyiünk tudatában; másféléket a szakemberében és másokat a laikuséban. Ez természetes. Mondhatjuk-e azonban, hogy mindent tudunk róla? Ezt még talán az a fiziológus-pszichológus sem állíthatja, aki kutatási területéül ezt az izgalmas témát választotta.
Valamennyiünket érdekel azonban, hogy hogyan van az, hogy azonos környezeti feltételek között szinte mindnyájan mást és másképpen látunk?
Látni megtanultunk, de lehet-e tökéletesíteni ezt a tudást? A vizuális esztétikum művelői, a művészek és mi gyógypedagógusok is tudjuk, hogy igen. Lehet-e elősegíteni, tanítani ezt a folyamatot? Ha igen, milyen módszerekkel?
Az első kérdésre a vizuális kultúra szakemberei és mi is igennel felelünk. A másodikra azonban eltérő válaszokat adunk.
Mi, tiflopedagógusok még arra a kérdésre is választ keresünk, hogy mivel magyarázható az a tény, hogy szemészetileg azonos látásteljesítmény mellett az egyik tanítványunk sokkal többet hasznosít a környezet vizuális ingereiből, mint a másik, és ezáltal viselkedésük is jelentősen különbözik egymástól?
Többet tudni a látásról mint fiziológiai és pszichológiai jelenségről, és a "látni tanulni" tanításáról ezt a célt tűztük magunk elé, amikor anyagot kezdtünk gyűjteni.
Ez a kötet olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyek segítenek megválaszolni a feltett kérdéseket, de elsősorban a látásról való tudásunkat bővítik. Tervezzük egy további gyűjtemény megjelentetését, ahol a szerkesztési koncepció a hangsúlyt a látásnevelésre, a különböző terápiás eljárásokra helyezi majd.
Köszönetet mondok Szilágyi Veronika kolléganőmnek a vakok iskolája tanárának az anyaggyűjtés terén végzett érdekes munkájáért, valamint dr. Földiné Angyalossy Zsuzsannának, a Tiflopedagógiai Tanszék tanársegédének, Kiss Istvánnénak, a vakok iskolája tanárának, valamint Horvát Krisztinának, tanszékünk demonstrátorának a kötet összeállításához nyújtott segítségükért. Vissza

Tartalom

Dr. Csocsán Lászlóné: A SZERKESZTŐ AJÁNLÁSA 5
Dr. Pálhegyi Ferenc: ELŐSZÓ 7
N. F. Dixon: AZ ÉRZÉKELÉS KEZDETEI 9
R. L. Gregory: VIZUÁLIS ÉRZÉKI CSALÓDÁSOK 30
Dr. Weinstein Pál: SZEMÜNK VILÁGA - A LÁTÁS MŰVÉSZETE 59
Váriné dr. Szilágyi Ibolya: A MODERN TUDOMÁNY AZ EMBERI LÁTÓRENDSZER MUNKÁJÁNAK AKTÍV JELLEGÉRŐL 66
V. P. Zincsenkó - N. J. Vergilesz: A VIZUÁLIS KÉP KIALAKULÁSA 81
R. Arnheim: A VIZUÁLIS ÉLMÉNY 90
Tánczos Zsolt: A LÁTÁS TÉRBELI SZERVEZŐDÉSÉNEK ALAPVONALAI 99
R. A. Finke: A GONDOLATI KÉPALKOTÁS ÉS A LÁTÓRENDSZER 104
P. Nater: A LÁTÁS KÁROSODÁSA ÉS A VIZUÁLIS TELJESÍTMÉNY 111
Kovács Csongor: AZ ALIGLÁTÓK LÁTÁSNEVELÉSE A KORREKCIÓS ÓRÁKON 121
Szilágyi Veronika: A LÁTÁS MINT SÉRÜLÉSSPECIFIKUS SZEMÉLYISÉG KORREKCIÓ 130
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem