Fülszöveg
Rengeteg múlik az iskolán. A gyerekek életének egyik meghatározója. Márpedig az „élet védelme fontos. Jó lenne egyszer abba is belegondolni, hogy a meglévők is fontosak-e." A könyv diagnózisa szerint messze nem elég fontosak az oktatási rendszernek, az iskolát működtető államnak. A nyomor évek óta nő, a pedagógusok lehetőségei és eszközei évek óta gyengülnek. Sokan közülük a lelküket is kiteszik a gyerekekért. L. Ritók Nóra az ő erőfeszítéseiket mutatja meg, mélységes kudarcaikkal együtt. Mert állami akarat híján az iskola is részese annak a keserves folyamatnak, amelynek során a rosszul indulók újratermelik a szülők nyomorát.
Ferge Zsuzsa
„Gyümölcseiről ismeritek meg a fát!" Sok éve ismerem L. Ritók Nórát, találkoztam vele Berettyóújfalun, Hencidán és meghívtam Pannonhalmára előadni. A szavakon túl ami teljesen lenyűgöz benne, azok a tettei. O nem beszél az evangéliumról, hanem egyszerűen éli a rászorulók között
Titusz atya
Kutatóként nap mint nap azt tapasztalom, hogy a...
Tovább
Fülszöveg
Rengeteg múlik az iskolán. A gyerekek életének egyik meghatározója. Márpedig az „élet védelme fontos. Jó lenne egyszer abba is belegondolni, hogy a meglévők is fontosak-e." A könyv diagnózisa szerint messze nem elég fontosak az oktatási rendszernek, az iskolát működtető államnak. A nyomor évek óta nő, a pedagógusok lehetőségei és eszközei évek óta gyengülnek. Sokan közülük a lelküket is kiteszik a gyerekekért. L. Ritók Nóra az ő erőfeszítéseiket mutatja meg, mélységes kudarcaikkal együtt. Mert állami akarat híján az iskola is részese annak a keserves folyamatnak, amelynek során a rosszul indulók újratermelik a szülők nyomorát.
Ferge Zsuzsa
„Gyümölcseiről ismeritek meg a fát!" Sok éve ismerem L. Ritók Nórát, találkoztam vele Berettyóújfalun, Hencidán és meghívtam Pannonhalmára előadni. A szavakon túl ami teljesen lenyűgöz benne, azok a tettei. O nem beszél az evangéliumról, hanem egyszerűen éli a rászorulók között
Titusz atya
Kutatóként nap mint nap azt tapasztalom, hogy a szegény gyerekek Magyarországon nemcsak éheznek, fáznak, de lassan elvesztik azt a képességüket is, hogy álmodozni merjenek. Fénytelen gyöngyök lettek kagylóba zárva. L. Ritók Nóra embersége, szakmai tudása és művészi érzékenysége révén kinyitja számukra a világot és visszaadja nekik az álmaikat. Tehet ma ennél többet egy pedagógus, egy művész, egy ember?
Lannert Judit
Gyermekek tízezrei élnek ma Magyarországon a 21. századi Európához méltatlan nyomorúságban. Éhesen, gyógyszer nélkül, teljes és végleges kilátáSta-lanságban. L. Ritók Nóra megmutatja ennek a legtöbbünk számára láthatatlan világnak a kegyetlen mindennapjait. Rávilágít, hogy az oktatási rendszer miért képtelen a sorsukra hatással lenni, és miért tehe- f^ tetlen a szociális ellátórendszer a mélyszegénységgel szemben. J =
Személyes hangvételű, megrázó írásaiban nem hallgatja el saját jjj =
kudarcait és vívódásait sem, melyeket az általa létrehozott, a gye-rekeket és környezetüket sikeresen segítő civil szervezet és művé- j? ^
szcti iskola működtetésekor nap mint nap átél. mpphm
Vissza