Bevezetés | 5 |
Első rész: A királynő: Erzsébet | 13 |
1576/77 | 15 |
Az állandóság reménye: a Theatre | 15 |
A játékszöveg-készlet | 22 |
Oxford-Cambridge. Az "okos egyetemisták" | 32 |
Oxford és Cambride | 32 |
Szépség és/vagy morál | 36 |
Az "Aeropagus" és az "új poézis" | 46 |
Giordano Bruno vitája Oxfordban (1583) | 48 |
Árkádia: szerelem és veszedelem | 52 |
Az előkészítők | 58 |
John Lyly és a fiútársulatok | 59 |
George Peele, a kísérletező | 65 |
Robert Greene és az "elprédált idő" | 71 |
Egy évtized hozadéka | 80 |
Első közjáték: Két királynő | 84 |
Terjeszkedő színi világ | 91 |
Új mesterség: a (szín)játékíró | 91 |
Két véres történet | 101 |
"Seneca nem elég nehéz..." | 110 |
"Határsértők": Marlowe és a szenvedélyek | 116 |
"... a sors kereke kezemtől forog" | 119 |
"Csak én éljek meg, veszhet a világ" | 126 |
"Ölj, ölj, ölj!" | 133 |
"Hazádat léha kézzel tönkretetted..." | 137 |
"Faustus átadja lelkét..." | 143 |
Marlowe - a megrágalmazott | 152 |
Második közjáték: Egy vállalkozó naplója | 155 |
Shakespeare színre lép | 162 |
Az "elveszett évek" | 163 |
A pályakezdő | 170 |
Útkeresés: tragédia? | 175 |
Útkeresés: komédia? | 179 |
Kényszerszünet: 1592-1594 | 188 |
Lázongások - pestis | 188 |
Sir Thomas More | 193 |
Shakespeare - "árnyékban" | 196 |
... és a kortársak | 208 |
Korai Shakespeare-apokrifák | 213 |
Bohózat történelmi köntösben | 214 |
Egy "igazi" senecai tragédia | 216 |
Szerelem, háború - retorika | 221 |
Egy mesés siker: Mucedorus | 224 |
Harmadik közjáték: Újrakezdés | 229 |
Népszínjáték - Látványköltészet - Könyvdrámák | 234 |
Népszínjáték - London peremén | 235 |
Látványköltészet | 242 |
Könyvdrámák | 248 |
Ben Jonson viharos ifjúsága | 253 |
A Kutyák Szigete | 253 |
Előzmények - népszínjáték | 254 |
Furcsa emberek | 258 |
Shakespeare - élete delén | 263 |
Szövegek - szerkezetek | 264 |
Kontrasztok - "ál"-arcok - monológok - záróképek | 276 |
Nézetek a világról | 286 |
Őfelsége egyháza - és a többiek | 286 |
A mélyrétegek | 292 |
Új színpadok - újfajta szövegek | 300 |
"Poetomachia" - dióhéjban | 301 |
Jonson dramaturgiája - dialógusokban | 307 |
Nyugtalan századforduló - 1. (George Chapman, Thomas Dekker) | 314 |
A századforduló járékhelyei | 316 |
A műsor szerkezete | 318 |
Chapman, a Homérosz-fordító | 320 |
Thomas Dekker, a "csetepaté" győztese | 322 |
Nyugtalan századforduló - 2. (John Marston: Illeszkedés és irónia) | 332 |
John Marston, a pályakezdő | 333 |
"Tragical - comical - historical" | 334 |
Marston "rendezőpéldányai" | 340 |
A "kizökkent idő" | 348 |
"Ha most ölöm meg: - akkor mennybe mén" | 350 |
"... nem az vagyok, aki volnék!" | 355 |
"... nyilatok célt tévesztett" | 360 |
"Színünk: Trója" | 364 |
Második rész: A király: I. Jakab | 371 |
Dinasztiaváltás | 373 |
VI. Jakab, Skócia királya | 373 |
Az irodalmár és a teológus | 375 |
I. Jakab elfoglalja Anglia trónját | 378 |
Helyzetkép a század kezdetén | 385 |
Új képlet: épület - társulat - "házi szerző(k)" | 393 |
Egy tanulságos bukás - Jonson Sejanus-a | 393 |
A költő: "Shaxberd" | 399 |
Thomas Dekker és a Prince's Men | 408 |
Thomas Heywood és a Queen's Men | 414 |
"Bolond világ ez, Uram" (A fiútársulatok műsora) | 419 |
Westward Ho! - Eastward Ho! - Northward Ho! | 420 |
Thomas Middleton és a Paul's Children | 424 |
A Blackfriars - Chapman és a többiek | 430 |
Negyedik közjáték: A "lőpor-összeesküvés" (Dekker: The Whore of Babylon) | 436 |
Öt Shakespeare-tragédia | 440 |
King Lear | 441 |
The Tragedy of Macbeth | 445 |
The Tragedy of Anthony and Cleopatra The Tragedy of Coriolanus | 450 |
Timon of Athens | 459 |
Shakespeare-apokrifák, 1600-1608 | 463 |