Fülszöveg
Filmekről olvashatunk ebben a kötetben, hazai és világfilmekről. amelyeket mindannyian ismerhetünk - mindegyiket vetítették nálunk a mozikban. Az írások többsége a Magyar Szóban jelent meg. Jellegükből adódóan tömörek, olvasmányosak, szellemesek. Nagy szakmai tudásról tanúskodnak, mégsem elsősorban a
szakmabelieknek, hanem az olvasók széles táborának szólnak, azzal a céllal, hogy nevelő szándék és ideologizálás nélkül ízlést formáljanak. felhívják a figyelmet arra, mi az értékes és mi a kevésbé
sikerült a filmekben.
Szerelmes, háborús, tudományos-fantasztikus, erotikus, akció és művészfilmekről, valamint megannyi más műfajú jelentős és kevésbe jelentős alkotásról szólnak ezek a szövegek. A kötet mégsem
csupán húsz év legsikerültebb napilapkritikáinak a gyűjteménye.
Minden írás újabb és újabb szempontokat ad a filmnézéshez, úgyhogy mozaikkockákból áll össze a kritikus egységes filmszemlélete,
melynek középpontjában az esztétikum áll, de amely nem feledkezik meg a nézőről sem....
Tovább
Fülszöveg
Filmekről olvashatunk ebben a kötetben, hazai és világfilmekről. amelyeket mindannyian ismerhetünk - mindegyiket vetítették nálunk a mozikban. Az írások többsége a Magyar Szóban jelent meg. Jellegükből adódóan tömörek, olvasmányosak, szellemesek. Nagy szakmai tudásról tanúskodnak, mégsem elsősorban a
szakmabelieknek, hanem az olvasók széles táborának szólnak, azzal a céllal, hogy nevelő szándék és ideologizálás nélkül ízlést formáljanak. felhívják a figyelmet arra, mi az értékes és mi a kevésbé
sikerült a filmekben.
Szerelmes, háborús, tudományos-fantasztikus, erotikus, akció és művészfilmekről, valamint megannyi más műfajú jelentős és kevésbe jelentős alkotásról szólnak ezek a szövegek. A kötet mégsem
csupán húsz év legsikerültebb napilapkritikáinak a gyűjteménye.
Minden írás újabb és újabb szempontokat ad a filmnézéshez, úgyhogy mozaikkockákból áll össze a kritikus egységes filmszemlélete,
melynek középpontjában az esztétikum áll, de amely nem feledkezik meg a nézőről sem. és nem mond le a művésziség nevében a „jó
mozidról. A kötet ily módon nemcsak egyféle filmtörténetként - vagy ahogy a szerző mondja: a mozihétköznapok krónikájaként
hanem Ládi István kritikusi portréjaként is olvasható.
Vissza