A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Labdára fel!

Tartásjavító, izomerősítő gyakorlatok - Óriás labdákkal

Szerző
Szerkesztő
Fotózta
Budapest
Kiadó: Flaccus Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 99 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-960-354-2
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A felfújható, felnőtt ember súlyát is elbíró labdákat évtizedek óta használják a mozgásszervi, ezen belül is a gerincpanaszok megelőzésében, kezelésében.

- Eredményesen alkalmazzák az idegrendszeri károsodással született gyermekek fejlesztésében.
- Kiemelkedő szerepe van az egyensúlyérzék fejlesztésében, a tartásjavításban, izomerősítésben, nyújtásban.
Otthon a családban a megfelelő méretű labdákat ülőbútorként is lehet használni, a labdán való aktív ülés közben a törzsizmok állandó, finom mozgásban vannak, megakadályozván így az izmok merevedését, elfáradását, az ülés közbeni helytelen testtartást.

Tartalom

ELŐSZÓ................................................................................................5
GONDOLATOK A MÁSODIK KIADÁSHOZ......................................6
I. GYAKORLATOK A TALPBOLTOZAT ERŐSÍTÉSÉRE......................8
1. A lábboltozat-süllyedés kialakulásának okai.............................8
2. A lábboltozat-süllyedés veszélyének kialakulása az egyes
életkori szakaszokban............................................................. 10
2.1. Csecsemőkor................................................................... 10
2.2. Óvodáskor....................................................................... 11
2.3. Iskoláskor, pubertáskor................................................... 11
2.4. Felnőttkor........................................................................ 12
2.5. Időskor............................................................................. 12
3. Gyakorlatok szer nélkül........................................................... 13
Játékos gyakorlatok................................................................ 16
4. Szerrel végzett gyakorlatok.................................................... 17
4.1. Padon végzett gyakorlatok............................................. 18
4.2. Gyakorlatok karikával...................................................... 18
Néhány egyszerű játék és verseny......................................... 19
5. Talpgyakorlatok a ritmusérzék és a mozgáskoordináció fejlesztésére.......................................................................................21
II. LABDÁRA FEL!............................................................................. 38
GYAKORLATOK GYMNASTIK-BALL-AL......................................... 38
1. Kik, hol és hogyan..................................................................38
2. A labda varázsa - jelentősége................................................39
3. A Gymnastik-Ball tulajdonságai - jelentősége....................... 40
3.1. Méretei............................................................................40
3.2. Fizikai törvényszerűségei................................................41
4. Milyen legyen az öltözék a labdán való gyakorlatokhoz?..... 41
5. Kinek nem lehet használni a labdát?......................................42
42
6. Gyakorlatok a labdával........................................................... ^
6.1. A test helyes beállítása a labdán ülve............................ ^
6.2. Játékos ismerkedés a labdával...................................""
6.3. Játék 5-6 fős csoportokban (ha csak 5-6 labdánk van).. 43
7. Egyénileg végezhető gyakorlatok (az óvodában, iskolában és
otthon)..................................................................................... 48
7.1. Ülésben............................................................................ 48
7.2. Nyújtógyakorlatok........................................................... 50
7.3. Gerincmobilizáló gyakorlatok.......................................... 53
7.4. Gerincmobilizáló- és nyújtógyakorlatok bordásfal
segítségével.......................................................................
7.5. Nyújtógyakorlatok földre helyezett labda segítségével. 57
7.6. Kifejezetten erősítő hatású gyakorlatok......................... 62
7.7. Gyakorlatok párokban..................................................... 65
7.8. Labdagyakorlatok beépítése a mindennapokba............67
8. A motiváció és a zene fontossága.......................................... 70
III. A KREATIVITÁS FEJLESZTÉSE TÁNCCAL................................ 71
1. „Belső utak...".........................................................................71
2. Mit jelent számomra a mozgás?............................................. 72
3. A jelentkezők kiválasztása a csoportunkba............................ 73
4. „Demokrácia".......................................................................... 74
5. Az óra általános menete (nem óravázlat!).............................. 74
5.1. Bemelegítés az óra első részében.................................. 74
5.2. Oktatási célok................................................................. 75
6. Befejezésül..............................................................................81
IV. JÁTÉKOK, FELADATOK.............................................................82
1. Fejlesztő játékok..................................................................... 82
2. Tréfás feladatok.......................................................................94
IRODALOMJEGYZÉK
99

Pektor Gabriella

Pektor Gabriella műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Pektor Gabriella könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem