1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kompetencia-ga(rá)zdálkodás I.

Mennyi élet van éveidben?

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem-Typotex Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 194 oldal
Sorozatcím: Baccalaureus Scientiae Tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-279-098-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


ELŐSZÓ
A kompetencia divatos szóvá vált. Aki kompetens, az ért valamihez, megtehet, megcsinálhat valamit. Kompetencia sokféle van, a fogalom határai képlékenyek. Legtöbbünknek nyilván a tudás, a... Tovább

Előszó


ELŐSZÓ
A kompetencia divatos szóvá vált. Aki kompetens, az ért valamihez, megtehet, megcsinálhat valamit. Kompetencia sokféle van, a fogalom határai képlékenyek. Legtöbbünknek nyilván a tudás, a szakértelem jut róla az eszébe, de ide sorolhatók a készségek, sőt, bizonyos helyzetekben akár az attitűdök is.
A kompetencia értékes dolog. IGssé nyersen fogalmazva: pénzt lehet vele csinálni. A kompetenciát fel lehet használni, áruba lehet bocsátani. Piaci értéke van, ára, amely néha kifejezetten magas lehet. Intézmények, vállalatok lennének működésképtelenek, ha az alkalmazottaik nem rendelkeznének megfelelő kompetenciákkal. Aki több, jobb kompetenciát tud felmutatni, az versenyképesebb lesz, legyőzheti a másikat.
Az embereket manapság szokás a kompetenciáik alapján értékelni. Vezetők, humánpolitikusok, tanácsadók törik a fejüket azon, hogy egy-egy adott munkakörben milyen tevékenységeket kell végezni, milyen kompetenciák szükségesek hozzájuk, és azokat miként lehet megszerezni, hasznosítani, megtartani, megosztani és fejleszteni. Munkát kereső emberek próbálják felmérni a saját kompetenciáikat. Fejvadászok, álláshirdetők kürtölik világgá, milyen kompetenciákra tartanak igényt. Iskolai, egyetemi vezetők vitatkoznak munkaadókkal a végzős hallgatóktól elvárt kompetenciákról.
A kompetencia kényes jószág. Ha nem gondozzák, gyorsan elavul. Ha nem talál magának megfelelő közeget, elsorvad, elhalványodik; ha talál, megsokszorozódik, mások kompetenciáival vegyülve sokkal értékesebbé válik. Kényes jószág azért is, mert nehéz mérni, nyilvántartásokban rögzíteni, kordában tartani. Néha azt sem lehet pontosan tudni, kié is tulajdonképpen.
A kompetencia, és a hozzá legközelebb álló fogalom, a tudás, hálás témává vált a szakirodalomban. Fontos, érdekes, izgalmas tárgykörré, amely többféle szakterület határán fekszik, számos tudományterülettel érintkezik, a legkülönbözőbb irányokból érkezők érdeklődését keltheti fel. Magyarországon is kialakult a kompetenciával, a tudással foglalkozó, arról rendszeresen publikáló, egymással lelkesen vitatkozó szakemberek köre. írnak róla közgazdászok, vezetési szakértők, humánpolitikusok, pedagógusok, pszichológusok, informatikusok -írnak róla sokféle módon, sokféle megközelítésben. Az írások különböző olva- Vissza

Tartalom


TARTALOM
¦ Előszó (Bőgel György) 9 | Bevezetés 11
I. RÉSZ
LEGÉRTÉKESEBB VAGYONOD KOMPETENCIÁDBAN REJLIK
Bevezető 15
1. FEJEZET / MIÉRT OLYAN FONTOS A KOMPETENCIA?
• 1.1 Mit jelent a kompetencia? 23
1.1.1 Mi adhat versenyképes kompetenciát a céged számára ? 25
1.1.2 Mi válhat számodra alapvető-és emiatt versenyképes kompetenciává? 28
¦ 1.2 Tegyünk rendet a fogalmi zűrzavarban! 33
1.2.1 Milyen kifejezésekkel nevesítik a cégkompetenciát ? 33
1.2.2 Milyen fogalmakkal írják körül az egyéni kompetenciát? 34
1.2.3 Mikor tőke (forrás) és mikor erőforrás (eszköz) a kompetencia ? 37
1.2.4 Mit jelent a kompetenciákkal való ga(rá)zdálkodás ? 40
2. FEJEZET / HOGYAN LEHET A CÉGKOMPETENCIÁT KONTROLLÁLNI?
¦ 2.1 Megegyezik-e a láthatatlan vagyon a cég kompetenciavagyonával? 46
2.1.1 Kompetenciavagyon - a cég piaci értéke - könyv szerinti értéke? 47
2.1.2 Miért nincs benne a cégkompetencia a vagyonmérlegben ? 51
• 2.2 Hogyan lehet a cégkompetencia nagyságáról érdemi információt nyerni? 53
2.2.1 Hogyan lehetne a cégkompetenciát kontrollálni a vezetői számvitel keretében ? 55
2.2.2 Hogyan lehetne a cégkompetenciát beemelni a pénzügyi számvitel mérlegébe? 63
3. FEJEZET / MELYEK AZ EGYÉNI KOMPETENCIA ÖSSZETEVŐI ÉS SAJÁTOSSÁGAI?
¦ 3.1 Melyek egyéni kompetenciavagyonod fontosabb összetevői? 66
¦ 3.2 Milyen sajátosságai vannak az egyéni kompetenciaforrásaidnak? 70
3.2 J Mitől válhat negatívvá a kompetenciád? 75
322 Miért csak ritkán egyezik meg a hasznosított kompetencia
a potenciális kompetenciával ? 77
323 Van-e idegen forrás az egyéni kompetenciavagyonod forrásai között? 79 3.2.4 Miért nem alkalmas a pénz az egyéni kompetenciavagyon mérésére? gQ
• 3.3 Mikor vagy elemedben? (olvasmány) 81
3.3.1 Melyek a legfontosabb egyéni kompetencia-erőforrásaid? gg
3.3.2 Hangold össze és sokszorozd elemi energiáidat! 93
2. RÉSZ
kompetenciáid kiteljesítése életed során
4. fejezet / müvészet-e az időgazdálkodás? 99
¦ 4.1 Lehet-e az időt menedzselni? 101
¦ 4.2 Kompetencia-e az időgazdálkodás? 104
5. fejezet / milyen időgazdálkodást vár tőled a munkahelyed? 107
• 5.1 Mekkora esélyed van az elhelyezkedésre életkorod függvényében? 108
• 5.2 Hogyan illeszkedj céged életciklusához? 112
¦ 5.3 Mennyire függsz mások munkastílusától és időbeosztásától? 117
6. fejezet / adj számot a hiábavalóan elvesztegetett idődről!
¦ 6.1 Hogyan tudsz számot adni idődről (és életedről)? 121
6.1.1 Tervezd és kontrolláld időfelhasználásodat! 124
6.12 Állítsd össze az idő-flow mellett időszámadásod eredményét és mérlegét is! 130
¦ 6.2 Időfelhasználásod egyben energiaáramlással is jár! 132
62.1 Törekedj energiáid optimalizálására! 135
6.22 Vizsgáld energiáid hasznosítását is! 137
62 J Mérlegeld energiahasznosításodat kompetenciavagyonod változásaként! 137
7. fejezet / vess számot idő- és energiafelhasználásoddal! 139
¦ 7.1 Hogyan tudsz számvetést készíteni idő- és energiafelhasználásodról
(életminőségedről)? 140
¦ 7.2 Tégy különbséget öröm és siker között!
142
| 7.3 Tervezd és kontrolláld életminőségedet!
7.3.1 Erősségeidre összpontosíts, fejleszd, amiben eleoejó vagy! 151 7.32 Állítsd össze egyéni teljesítménymérési rendszeredet!
7.3.3 Készítsd el egyéni stratégiai térképedet! 154 73.4 Mégis, kinek az élete? 155
8. fejezet / ismerd és kontrolláld egyre jobban önmagadat! ¦ 8.1 Tanulj meg jól gazdálkodni elemi energiáiddal! ^
• 8.2 Tanuld meg, mit jelent, ha „megérik" az idő!
TARTALOM
¦ 8.3 Törekedj a teljességre! 164
¦ 8.4 Vess számot azzal, hogy felelős vagy! 168
8.4.1 .önmagadért, azért amit teszel/nem teszel! 173
8.4.2 .létfeltételeid, környezeted valós értékeiért! 175
8.4.3 . kimondott és elhallgatott gondolataidért! 177
8.4.4 .felszínre hozott és elfojtott érzéseidért! 178
8.4.5 .önmegvalósításodért, magasba törő céljaidért és lezuhanásaidért! 179
8.4.6 .kötelezettségeidért és kötelezettségeid elmulasztásáért is! 181
8.4.7 .kapcsolataidért, a kötéstől az oldásig! 182
8.4.8 .életválságaidért és megújulásaidért! 184
8.4.9 bizalmadért, hitedért, értékrendedért vagy ezek hiányáért! 186
8.4.10 .önfegyelmedért, belső tartásodért vagy ezek hiányáért! 187
8.4.11 függőségeidért, függetlenségedért! 189
8.4.12 sorsodért! 191
¦ Felhasznált irodalom
193

Laáb Ágnes

Laáb Ágnes műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Laáb Ágnes könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem