Előszó | 11 |
Bevezetés | 12 |
A programozott oktatás jelentősége és szerepe a modern pedagógiában | 13 |
A programozott oktatás elvi és módszertani sajáatosságai | 19 |
Általános didaktikai és pszichológiai szempontok | 19 |
A programozott oktatás meghatározásai | 19 |
A programozott oktatás célja | 21 |
A programozott oktatás kialakulásának okai | 21 |
A programozott oktatás formái | 22 |
A programozott oktatás jellemzői | 22 |
A programozott oktatás pszichológiai megalapozása | 25 |
A programozott oktatás egyik sarkalatos pontja: a kétoldalú kapcsolat megvalósulása az oktatási folyamatban | 27 |
A programozott oktatás és a pedagógiai kibernetika | 30 |
A programozott oktatás következményei az iskolai és az egyetemi oktatásban | 32 |
A klasszikus osztályrendszerű oktatás módosulása | 32 |
Programozott módszerek | 37 |
Lineáris módszer | 41 |
Elágazásos program | 49 |
Skinner és Crowder módszerének összehasonlító vizsgálata | 56 |
Adaptív (csak elektronikus géptípusokra alkalmas) módszer | 64 |
A programalkotás elméleti alapjai és a gyakorlati megvalósítás technikája | 66 |
A programalkotás fő szempontjai | 66 |
Gyakorlati problémák | 76 |
Oktatógépek - a programozott oktatás megvalósítása gépi úton | 91 |
Az oktatógépek általános kérdései | 91 |
Az oktatógép meghatározása | 91 |
Az oktatógépek funkciói és a velük szemben támasztott követelmények | 93 |
Az oktatógép előnyei | 96 |
Történelmi visszapillantás | 97 |
Az oktatógéptípusok felosztása | 99 |
Oktatógép-szimulánsok | 100 |
Mechanikai oktatógépek | 102 |
Elektromos oktatógépek | 109 |
Elektronikus számítógéppel vezérelt oktatógépek | 122 |
Tantermi hírközlő rendszerek | 142 |
Programozott tankönyvek | 147 |
A kizárólagos gépi orientáció megváltozása | 147 |
Tankönyvtípusok | 147 |
A programozott tankönyv térhódítása | 148 |
A gépi program formai átalakulása | 150 |
A programozott tankönyv különböző típusai | 153 |
A tankönyvkiadás különböző problémái | 167 |
Tankönyvismertetések | 171 |
Hogyan készül a programozott tankönyv? | 211 |
A programozott oktatás és a könyvtár | 218 |
A programozott oktatás alkalmazásának lehetőségei | 225 |
Programozott oktatás a rendszeres oktatásban, a különböző szintű oktatási intézményekben | 228 |
Alsó- és középfokú iskolák | 229 |
Felsőoktatás | 244 |
Felnőttoktatás | 244 |
Dolgozók iskolái, főiskolai esti és levelező oktatás | 245 |
Népművelés, ismeretterjesztés | 245 |
Orvostovábbképzés | 246 |
Katonai kiképzés | 247 |
Fejlődő országok oktatási problémái | 248 |
Programozott oktatás az iparban | 250 |
Általános ipari oktatási és képzési problémák | 250 |
A programozott ipari oktatás várható előnyei | 252 |
Oktatásszervezési és tervezési kérdések | 254 |
Ipari programok | 256 |
Ipari kísérletek eredménye | 261 |
A programozott ipari oktatás hazai perspektívái | 267 |
A programozott oktatás szerepe ma és a fejlődés perspektívái | 269 |
Vélemények a programozott oktatás elméletéről és gyakorlati alkalmazásáról | 269 |
Az oktatásban elsősorban érdekeltek szempontjai | 275 |
A programozott oktatás és a tanár | 275 |
A programozott oktatás és a tanuló | 277 |
A jelenlegi kutatások irányai és a jövő lehetőségei | 280 |
Elméleti kutatások irányai | 281 |
Oktatógépek szerepe a jövőben | 282 |
Oktatásszervezési kérdések megoldására irányuló törekvések | 283 |
Áttekintés a programozott oktatás és az oktatógépek jelenlegi helyzetéről | 285 |
Nemzetközi helyzetkép | 285 |
A magyarországi helyzet áttekintése | 308 |
Terminológiai problémák | 315 |
Szójegyzék | 322 |
Felhasznált irodalom | 351 |
Idegen nyelvű összefoglalások | 373 |