Előszó | 5 |
Tartsunk kutyát vagy sem? | 7 |
Etológia és nevelés | 8 |
Kritikus időszakok | 8 |
A tenyésztő nevelési feladatai | 11 |
Látogatás a tenyésztőnél | 15 |
A kölyök kiválasztásának szempontjai | 15 |
Az új környezet | 16 |
A nevelés nehéz napjai | 18 |
A kutya neve | 18 |
A kölyök- és serdülő kutya nevelése | 19 |
Szobatisztaság | 19 |
Járdatisztaság | 22 |
Névhez szoktatás | 22 |
Helyhez szoktatás | 23 |
Nyakörvhöz és pórázhoz szoktatás | 24 |
A mindennapos séta | 26 |
Közlekedésbiztonság | 27 |
Kapcsolat idegen kutyákkal | 29 |
Gazdához hívás | 31 |
Játék | 35 |
Játékos apport | 35 |
A kereskedőkedv játékos kialakítása | 38 |
A szimat mint feltételes reflex kialakítása | 40 |
Harci játékok | 42 |
A váratlan hangingerek és a bot iránti közömbösség | 45 |
A házi- és a vadállatok iránti közömbösség | 47 |
Hangadás | 49 |
Egyedül maradásra szoktatás | 51 |
A rendszeresség, a következetesség előnyei | 52 |
Kapcsolatkialakító gyakorlatok tanulása | 54 |
Még néhány nevelési jótanács | 55 |
A kiképzés | 57 |
A kiképzés alapfeltételei | 57 |
A kiképző személye | 57 |
Az ember és a kutya közötti megértés | 59 |
A kutya kifejezésmódjai | 60 |
A hibák forrásai | 61 |
A vezényszavak fontossága | 61 |
A kiképző fegyelmezett magatartásának hatása a kutyára | 63 |
A közreműködő segéd szerepe | 63 |
A külső körülmények hatása a kiképzésre | 64 |
A kutya mint a kiképzés alanya | 64 |
A kutya érzékszervei | 65 |
A látás | 65 |
A hallás | 66 |
A szaglás | 68 |
Az ízérzékelés | 68 |
A bőrérzékelés | 69 |
Kondíció, erőnlét, munkateljesítmény | 69 |
A magasabb rendű idegtevékenység - a kutyakiképzés alapja | 70 |
Az állat és a külső környezet | 71 |
A szervezet alkalmazkodóképessége a létfeltételekhez | 71 |
Az idegrendszer | 71 |
Feltétlen reflex | 72 |
Feltételes reflex | 73 |
Az igerület és a gátlás | 74 |
A kutyák magasabb rendű idegtevékenységi típusai | 75 |
A kutyák kiképzésének elmélete | 77 |
Ingerek | 77 |
Ösztönzés és tiltás | 79 |
Zavaró ingerek | 80 |
Készségek és elvárások | 80 |
Miért fontos a kutya pszichéjének ismerete a kiképzésben? | 81 |
Kiképzési célfeladatok | 81 |
Engedelmességi gyakorlatok | 81 |
Pórázon vezetés | 82 |
Szabadon követés | 89 |
Ültetés | 90 |
A fogazat megmutatása | 93 |
A "lábhoz" vezényszó tudatosítása | 94 |
Fektetés | 94 |
Állítás | 98 |
Helyben maradás | 102 |
Menet közbeni ültetés, fektetés, állítás | 104 |
Behívás | 108 |
Előreküldés | 112 |
Apportozás | 116 |
Szimatmunka | 121 |
A szaglószerv | 121 |
A szaglás | 122 |
A szagérzékelés jellemzői | 124 |
A nyom | 126 |
A nyom összetétele | 126 |
A nyom jellemzői | 128 |
A nyom változékonysága | 130 |
A nyomkövetés | 135 |
A nyomkövetés minőségének változásai | 135 |
A szimatmunka előkészítése | 139 |
A nyomkövetés rávezető gyakorlatai | 142 |
Őrző-védő gyakorlatok | 168 |
Rávezető gyakorlatok | 168 |
Ügyességi gyakorlatok | 194 |
Akadályugrás | 194 |
Palánkmászás | 200 |
Távolugrás | 203 |
Létramászás | 203 |
Gerendán járás | 206 |
Karikaugrás | 207 |
Kúszás | 208 |
Vízi munka | 209 |
Kínált élelem megtagadása | 209 |
Dobott élelem megtagadása | 211 |
Talált élelem megtagadása | 211 |