1.059.328

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Olvasás- és írástanulás az 1. osztályban

Globális program/Tankönyvhasználati és módszertani útmutató

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Fotózta
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 140 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-4915-0
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval illusztrálva. Tankönyvi szám: 83039.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A globális módszert Ovide Decroly (1871-1932) brüsszeli orvos és pszichológus dolgozta ki. Egyik legfontosabb megállapítása az volt, hogy az ismeretek megszerzésében nem szabad a gyermekeket a... Tovább

Előszó

A globális módszert Ovide Decroly (1871-1932) brüsszeli orvos és pszichológus dolgozta ki. Egyik legfontosabb megállapítása az volt, hogy az ismeretek megszerzésében nem szabad a gyermekeket a felnőttek által kitalált ésszerű út követésére kényszeríteni. Meg kell figyelnünk, hogyan ismeri meg a gyermek a világot, és a tanulási-tanítási folyamatban végig lehet kísérni őket az önálló felfedezés útján. Híres anekdotájában a korábbi pedagógiai módszereket a következőképpen jellemezte: A felnőttek hasonlítanak ahhoz a hegymászóhoz, aki miután sok kitérő után feljutott a hegycsúcsra, azt tanácsolja mindazoknak, akik követni akarják, hogy jöjjenek egyenes úton a hegy lábától a csúcsig.
A gyermeki megismerés - az esetek többségében - nem az egyszerűtől halad az összetett felé. A gyermek az őt környező tárgyakról homályos összbenyomásokat nyer, és ezek - ha érdeklődését felkeltik - vonásaikban, színeikben gazdagodnak és teljesebbé válnak.
Aki globális módszerrel tanít, nem ad kész ismereteket, hanem elindítja a tanulókat az öntevékenység útján. Vissza

Tartalom

Bevezető3
A program elméleti alapjai5
Az olvasás iránti érdeklődés felkeltése10
Jutalmazás, dicséret11
"A maci olvas" bemutatása13
A szóképtanulás15
Pszichológiai tényezők szerepe a szófelismerésben15
Az aktív szókincs, a beszélt nyelv és az olvasástanulás kapcsolatai18
A szóképtanulás módszerei24
Gyakorlatok az igekötős és toldalékos szavak olvasásához29
A szóképtanulás segédeszközei33
Szókártyák tárolása, kezelése33
A tábla használata33
A tanult szóképek felismerésének mérése34
Szülők tájékoztatása39
A betűtanulás42
A betűtanulás módszerei43
Felmérés a betűtanulás után és a tanév végén49
Szubjektív tényezők50
Az olvasás- és írászavarok jellegzetességei a különböző olvasási programokban52
Az olvasás- és írászavarok kapcsolata52
Az iránytévesztésekről53
A dyslexiás és dysgraphiás gyermekekkel való foglalkozás54
Az olvasmányok önálló feldolgozása56
Az olvasmányfeldolgozás módszerei60
"A maci mesél" bemutatása62
Differenciált oktatás64
Az írástanulás70
Az írástanulás pedagógiai és pszichológiai tényezői70
Az írástanulás módszerei77
"A maci ír" című munkafüzet bemutatása78
Előkészítő időszak78
A betűírás tanulása79
A nagybetűk tanulása82
Az elválasztás tanulása82
Óraleírások84
Szóképtanulás84
Óvoda84
Esti mese86
Testrészek88
A család90
Öltözködés92
Vásárlás94
Betűtanulás97
í, i97
t, d99
c, cs101
Írástanulás103
Lendületvonalak rajzolása103
Álló vonal rajzolása, írása104
Nyitott kör105
i, í, u, ú, ü, ű, v106
O, Ó, Ö, Ő, C, Cs107
Olvasmányfeldolgozás108
Télapó érkezése108
Egy, kettő, három, négy...110
Az aranyfényű rajz111
A hóember113
Megmozdul a föld (elválasztás előkészítése)114
Nőnek a fák (elválasztás)116
Tanmenetjavaslat118
Kiegészítő irodalom (javaslat)133
Irodalom134
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem