kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Művelődésügyi Minisztérium Pedagógusképző Osztály |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 133 oldal |
Sorozatcím: | Művelődésügyi Minisztérium Pedagógusképző Osztály kiadványai |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
A kutatásra épülő tudományos dolgozat (Deli István) | 6 |
Kutatásmetodikai ismeretek (Zsolnai József) | 21 |
Forrásismeret - elsődleges források | 21 |
A pedagógigai közlés műfajai | 21 |
A műfajokról általában | 21 |
Tájékoztató műfajok | 22 |
A hír | 22 |
A közlemény | 22 |
A tudósítás | 22 |
A riport | 22 |
Az interjú | 23 |
Publicisztikai műfajok | 23 |
A cikk | 24 |
A nyílt levél | 24 |
A kommentár | 24 |
A glossza | 25 |
A tárca | 25 |
Az esszé | 25 |
A tudományos közlés műfajai | 26 |
Periodikákban és alkalmi jellegű kiadványokban megjelenő tudományos közlések általános jellemzői | 26 |
A periodikában fellelhető tudományos közlések legtipikusabb műfajai | 27 |
A lezárt vagy félig lezárt tudományos ismeretek hordozói: a szakkönyvek | 28 |
Kritikai műfajok | 32 |
Recenzió | 32 |
Tudományos kritika | 33 |
Művészeti kritika | 33 |
Forrásismeret - másodlagos források | 35 |
A bibliográfia általános kérdései | 35 |
A bibliográfiák fajtái | 35 |
Kurrens általános bibliográfiák | 35 |
Szakbibliográfiák | 36 |
Bibliográfiák bibliográfiája | 38 |
A dokumentáció általános kérdései | 38 |
Referáló lapok | 39 |
Szakirodalmi szemle | 40 |
A forráskeresés általános kérdései | 41 |
Forráskeresés a könyvtárban, ill. a retrospektív forráskeresés | 42 |
A katalógusok | 42 |
A katalógushasználat | 43 |
Katalóguscédula olvasása | 43 |
Tájékozódás a különböző katalógusokban | 47 |
Forráskeresés a betűrendezésen alapuló katalógusokban | 47 |
Forráskeresés a szakkatalógus alapján | 48 |
A mutatók szerepe a forráskeresésben | 53 |
A prognosztikus forráskeresés | 57 |
A tudomány- és a tudományos kutatás alapproblémái | 59 |
A tudomány fogalma | 59 |
A tudománypolitika néhány kérdése | 60 |
A tudománypolitika feladata | 60 |
A Magyar Népköztársaság tudományszervezési modellje | 60 |
A tudományos kutatás fogalma | 62 |
A kutatások osztályozása | 63 |
A köznevelés fejlesztését szolgáló pedagógiai kutatásokról | 63 |
A pedagógiai kutatás | 66 |
A problémák természetéről | 66 |
Problémalátás és témaválasztás | 66 |
A pedagógiai kutatás szakaszai | 68 |
A témaválasztás, ill. témamódosítás | 68 |
A témával összefüggő forrásirodalom tanulmányozása, avagy a forráskutatás általános kérdései | 69 |
A kutatás hipotéziseinek megfogalmazása | 75 |
A kutatáshoz szükséges módszerek megválasztása | 106 |
A szövegalkotás általános tudnivalói | 109 |
Elemi közléstechnikai tanácsok kezdő szakíróknak | 109 |
A szövegalkotás nyelvi-stilisztikai eszközeiről | 110 |
Nagyobb terjedelmű tudományos cikk, ill. tanulmány (dolgozat) szerkesztésével és közlésre előkészítésével kapcsolatos tudnivalók | 115 |
Zárszó | 118 |
Mellékletek | |
Kivonat a szerzői jog törvényből | 119 |
Bibliográfia a tudományos kutatómunka elméletéről, metodikájáról, forrásairól és a tájékozódás segédeszközeiről | 122 |
A bibliográfiai hivatkozás szabványai | 130 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.