Előszó
Kedves Diáktársam, leendő kutatódiák!
A Kutatási lehetőségek középiskolásoknak című kiadvány, ahogy a címben is áll, lehetőségeket kínál számodra. Annak a lehetőségét, hogy Te is - csakúgy, mint...
Tovább
Előszó
Kedves Diáktársam, leendő kutatódiák!
A Kutatási lehetőségek középiskolásoknak című kiadvány, ahogy a címben is áll, lehetőségeket kínál számodra. Annak a lehetőségét, hogy Te is - csakúgy, mint az elmúlt 10 év során több mint 5000 középiskolás diák - szabadidődet olyan dologgal töltsd, amely közben nem csupán jól érezheted magad, de rengeteget profitálsz. Valódi tudományos kutatáshoz láthatsz, megtapasztalhatod azt a fantasztikus érzést, amikor felteszel egy kérdést, amit előtted senki, és választ kapsz rá. Mert hiszen mi is a kutatás? A gyermekkorból megmaradó őszinte kíváncsiság, ami egyesekből nem veszik ki, és újból ihleti a kérdést: Miért?
De nem csak az eredmény a fontos, az odavezető út is. Kutatás közben folyton-folyvást problémákba ütközünk, melyek megoldása gyakran tényleges intellektuális kihívás, igazi kaland. Ezen feladatok megoldása közepette rengeteget tanulhatsz játszi könnyedséggel, fejlesztheted képességeidet a problémamegoldástól az idegen nyelvi kommunikációig.
A Kutató Diákok Országos Szövetsége tíz évvel ezelőtt indult útjára, és azóta igen nagy utat járt be. Sikerét mi sem példázza jobban, minthogy 2004-ben a mozgalmat létrehozó professzor Csermely Péter elnyerte az Európai Unió tudományos kommunikáció népszerűsítésért járó Descartes-díjat, valamint az, h Európa-szerte, így Romániában, Szlovákiában, a Cseh Köztársaságban, Finnországban és Franciaországban is KutDiák mintára hozták létre a mentorhálózatokat. További elismerés, hogy a 2004-ben létrejött Network of Youth Excelence nevezetű nemzetközi hálózatnak - amely a világ 33 országának tehetséggondozó szervezeteit tömöríti - a KutDiák láthatja el a titkárságát.
Vissza