Előszó
Munkafüzetünkkel és a hozzá tartozó tanmenettel, valamint rövid módszertani leírással az írás, helyesírás tanításához segítséget adni.
Az utóbbi időben meglehetősen sokat romlott a tanulók írása....
Tovább
Előszó
Munkafüzetünkkel és a hozzá tartozó tanmenettel, valamint rövid módszertani leírással az írás, helyesírás tanításához segítséget adni.
Az utóbbi időben meglehetősen sokat romlott a tanulók írása. Ennek oka az írástanítás elhanyagolása, a céltudatos gyakorlás elmulasztása, valamint az, hogy a tanulókat siettetjük írás közben. Már a 3. osztályban elvárjuk a kisiskolástól, hogy eszközként alkalmazza az írást. Pedig ez az évfolyam még igencsak az alapozó szakasz része.
Pszichológiai vizsgálatok bizonyítják, hogy két vagy több dologra akkor tudunk egyidejűleg figyelni, ha az egyik tevékenységünk teljesen automatikus. Tehát ahhoz, hogy az alsós tanuló hibátlanul tudjon helyesen írni, feltétlenül szükséges, hogy az írástechnikája teljesen automatikus legyen.
Természetesen a 3. osztályban sem lehet öncélú az írástanítás. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy az 1., 2. osztályban elsajátított betűalakítást, kapcsolást, az esztétikus írásképet automatikussá tegyük. Szépíráson az általában ekkor alakuló egyéni írásmódot is értjük. Ez annál is inkább szükséges, mert nem minden kisiskolás halad egyforma tempóban. S akkor még nem is beszéltünk a különféle írászavarral küszködő tanulókról!
Munkafüzetünket úgy építettük fel, hogy az óra fő céljaként minden esetben valamilyen írástechnikai problémát jelöltünk meg. Ennek rendeltük alá az óra feladatait, amelyek az adott írástechnikai célt segítve, erősítik a nyelvtani, a helyesírási, az olvasási, a környezetismereti és az egyéb ismereteket.
Vissza