Előszó
Kedves Olvasó!
A FOTÓS SZEM első száma - nagyképűség nélkül írhatom - sikert aratott. Bár nincsenek még végleges eladási statisztikáink, de az újságkioszkokba kivitt lappéldányok többsége elkelt,...
Tovább
Előszó
Kedves Olvasó!
A FOTÓS SZEM első száma - nagyképűség nélkül írhatom - sikert aratott. Bár nincsenek még végleges eladási statisztikáink, de az újságkioszkokba kivitt lappéldányok többsége elkelt, és több száz előfizetőt regisztráltunk az MTI-nél. A hazai tömegkommunikáció is pozitívan fogadta magazinunkat: sok tévé- és rádióműsorban szerepeltünk, komoly lapokban dicsérték a FOTÓS SZEM újszerűségét. Köszönjük! A második számmal immár hagyományainkat folytatjuk, továbbra is lehetőleg csak egy képet teszünk egy oldalra, s ahol azt a fotó lehetővé teszi vagy megköveteli, ott akár két oldalt is elfoglalhat egy felvétel. Képválogatásunkban a kiválóság maradt a meghatározó szempont, de igyekszünk ügyelni, hogy a kiválasztott időszak fontos eseményei nyomon követhetők legyenek lapunkban. Folytatjuk, mert pozitív visszhangja volt, hogy a képaláírásokon kívül legyenek szubjektív reflexiók is a képekről, akár a fotós (KÉPTÖRTÉNET), akár más avatott személy (KÉPÜZENET) tollából. További, az első számban megismert oldalpárok is maradnak: most két híres hobbifotós írt szenvedélyéről (KÉPHOBBI), kritikusok írtak új fotós könyvekről (KÉPALBUM) és aktuális fotókiállításokról (KÉPKIÁLLÍTÁS). A kedvező olvasói vélemények alapján a magazin indító rovatává tettük a fotográfiai ipar újdonságairól szóló ÚJDONSÁG rovatunkat. Reméljük, hogy rendszeressé tehetjük KÉPAUKCIÓ címmel indított rovatunkat, amihez csupán az kell, hogy valóban folyamatossá váljon a művészi fényképek árverése a hazai műtárgyaukciók keretében, ahogy azt Kieselbach Tamás, a hazai műtárgy-kereskedelem egyik kiemelkedő képviselője beígérte. Az általa vezetett Kieselbach Galéria májusi árveréséről számolunk be mostani lapszámunkban, többek közt arról, hogy a magyar fotóárverések történetében rekordáron, több mint 3 millió forintért kelt el André Kertésznek egy 1931-ben, Párizsban készült felvétele. Főszerkesztőként kicsit csalódott vagyok amiatt, hogy - tisztelet a kivételeknek - a hazai profi sajtófotográfusok nem halmozzák el kiemelkedő képeikkel szerkesztőségünk e-mail fiókjait Pedig ezen is múlik a FOTÓS SZEM sikere, hisz egy-egy három hónapos periódusban Magyarországon készült, de közlésre nem kerülő kvalitásos fotók nélkül nagyon elbillen az általam elképzelt egyensúly a külföldi képek javára. Persze ebben is optimista vagyok, közhelyesen szólva remélem, hogy ami késik, nem múlik... A hazai amatőrök felvételeivel egy picit jobban állunk, részben talán azért, mert a műfaji kapukat a sajtófotónál szélesebbre tártuk: szívesen közlünk kiváló természetfotókat, vagy éppen aktfelvételeket. Beindult az együttműködésünk két, amatőrök által kedvelt internetes fotóportállal, a topfoto.hu és a fotozz.hu oldalakkal, s közvetlenül is kaptunk kiváló amatőr képeket közlésre. Megismétlem: az adott időszakban készült és beküldött felvételekből - következő számunkban 2007. június 15-e és 2007. szeptember 15-e között készültekből - minden előítélet nélkül válogatjuk a legkiválóbbakat, nyitva tartjuk kapunkat minden fotográfus, professzionális vagy amatőr előtt egyaránt. Várjuk tehát a szép képeket e-mail címünkre: szerkesztoseg@fotosszem.hu, s természetesen kommentárjaikat, jobbító észrevételeiket is szívesen vesszük. Magazinunk ezentúl már nemcsak a nagyobb újságosstandokon, illetve honlapunkon (www.fotosszem.hu) vásárolható, hanem megtalálható lesz néhány nagyobb könyváruházban és könyvesboltokban is. Remélem, hogy ily módon szélesebb közönséghez jutunk el a FOTÓS SZEM izgalmas és színvonalas képeivel. Vince Mátyás vincem@mti.hu
Vissza