1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kulturálisan érzékeny iskola

Szöveggyűjtemény a multikulturális nevelés szakirodalmából

Szerkesztő
Kapcsolódó személy
Budapest
Kiadó: Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 214 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9795-02-0
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A heterogén környezetből érkező diákok számára az iskolai oktatás feltételei akkor nevezhetők megfelelőnek, ha a pedagógusok törekszenek a tanulók kulturális és családi hátterét, egyéni szükségleteit sokoldalúan, adekvát módon figyelembe venni. A kulturálisan érzékeny pedagógia tudatosan épít a tanulók szociokulturális jellemzőire, hidat verve a család és az iskola közé. Ilyen környezetben a diákok megtanulják elfogadni származásukat, ahelyett, hogy védekező magatartást vennének fel vagy szégyellnék gyökereiket. A többiek pedig elfogadást, toleranciát tanulnak. A pedagógusok részéről a kisebbségi diákok személyiségébe, tanulási képességeibe vetett hit és elfogadás, az ösztönzés, a pozitív elvárások meghozzák gyümölcsüket. Az eredmények láthatóak lesznek a tanulmányi előmenetel és a magatartás vonatkozásában és az osztálytermi folyamatokban is. Az előítéleteknek és a kirekesztésnek kitett diákokhoz való pozitív odafordulás, a gondoskodás, a jóindulat komolyan elősegíti az érintettek... Tovább

Fülszöveg

A heterogén környezetből érkező diákok számára az iskolai oktatás feltételei akkor nevezhetők megfelelőnek, ha a pedagógusok törekszenek a tanulók kulturális és családi hátterét, egyéni szükségleteit sokoldalúan, adekvát módon figyelembe venni. A kulturálisan érzékeny pedagógia tudatosan épít a tanulók szociokulturális jellemzőire, hidat verve a család és az iskola közé. Ilyen környezetben a diákok megtanulják elfogadni származásukat, ahelyett, hogy védekező magatartást vennének fel vagy szégyellnék gyökereiket. A többiek pedig elfogadást, toleranciát tanulnak. A pedagógusok részéről a kisebbségi diákok személyiségébe, tanulási képességeibe vetett hit és elfogadás, az ösztönzés, a pozitív elvárások meghozzák gyümölcsüket. Az eredmények láthatóak lesznek a tanulmányi előmenetel és a magatartás vonatkozásában és az osztálytermi folyamatokban is. Az előítéleteknek és a kirekesztésnek kitett diákokhoz való pozitív odafordulás, a gondoskodás, a jóindulat komolyan elősegíti az érintettek megfelelő iskolai eredményeinek elérését és hozzájárul társadalmi elfogadáshoz is, amely, ha jól belegondolunk, mindannyiunk érdeke.
Dr. Torgyik Judit Vissza

Tartalom

Előszó 1
Mihály Ildikó: A multikulturális nevelésről a világban 9
Nigel Grant: Nyelv, kultúra, tanterv Európa kisebbségei és periférián élő csoportjai körében 19
A bevándorlók gyermekeinek integrációja az európai iskolákban 27
Donna M. Gollnick - Philip C. Chinn: Multikulturális nevelés 51
Elizabeth Bifuh Ambe: A kulturális pluralizmus elfogadásának elősegítése a végzős tanárjelöltek körében 83
Rita Dunn: A tanulókhoz alkalmazkodó oktatás stratégiái 99
Geneva Gay: A kulturálisan érzékeny pedagógia lehetőségei 117
Geneva Gay: A törődés ereje 139
Geneva Gay: Etnikai és kulturális sokszínűség a tananyagban 167
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kulturálisan érzékeny iskola
Állapot:
2.980 Ft
1.490 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba