1.062.463

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kultúrák@kontextusok.kommunikáció

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Perfekt Gazdasági Tanácsadó, Oktató és Kiadó Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 223 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-394-717-3
Megjegyzés: További szerzők a könyvben találhatóak.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kötet, amelyet az olvasó a kezében tart, tulajdonképpen a negyedik, átdolgozott és aktualizált változata egy országtanulmány-gyűjteménynek, amely először idestova 25 éve jelent meg. Egy negyed... Tovább

Előszó

A kötet, amelyet az olvasó a kezében tart, tulajdonképpen a negyedik, átdolgozott és aktualizált változata egy országtanulmány-gyűjteménynek, amely először idestova 25 éve jelent meg. Egy negyed évszázad hosszú idő, hát még ha annyi minden történet és változott alatta, mint az utóbbi időszakban! Átalakult a világrendszer, ledőlt a berlini fal, felbomlott a Szovjetunió, kibővült és megerősödött az Európai Unió, a nemzetközi konfliktusok helye és tartalma átrendeződött. Mindezek a folyamatok nyomot hagytak az érintett országok, népek és közösségek értékrendjén, viselkedésén és kommunikációján. Németország egyesült, de aligha mondható el, hogy kulturálisan eggyé lett; Európa országai gazdaságilag, kereskedelmileg és politikailag integrálódtak, de kérdés, hogy kulturálisan is közelebb kerültek-e egymáshoz; a 21. század Kínája messze nem az a Kínai Népköztársaság, amelyiket egy negyedszázada ismert a világ; de az arab országok szerepe és helye is alaposan átértékelődött az utóbbi egy-két évtizedben.
Mindezek miatt szükségét éreztük egy új szemléletű és új tartalmú kötet összeállításának. A jelenlegi válogatás rendező elve az volt, hogy olyan országok kapjanak helyet a gyűjteményben, amelyeknek a hivatalos nyelve szerepel a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karának az oktatási kínálatában. Ily módon az alábbi idegen nyelveknek megfelelő nyelvországok találhatók meg a kötetben: angol, arab, francia, japán, kínai, koreai, német, olasz, orosz, portugál, spanyol. Ennél a 11 nyelvnél a bemutatott országok száma több - hiszen egy-egy nyelvet több ország is magáénak mondhat; így például az angol nyelvterületről az Egyesült Államok, Írország és Nagy-Britannia egyaránt szerepel egy-egy fejezettel a kötetben, a német nyelvterületet pedig Németország és Ausztria mellett Svájc is reprezentálja. A könyv persze nem a nyelvekről szól, még csak nem is az országokról, hanem elsősorban a nyelvet használók kultúrájáról, az adott kultúra szabályairól és szokásairól, külön fókuszálva az üzleti kommunikáció vetületeire. Vissza

Tartalom

Szerkesztői előszó7
Kommunikáció - kontextusok - kultúrák9
Amerikai Egyesült Államok23
Arab országok34
Ausztria45
Belgium55
Franciaország64
Írország74
Japán86
Kína103
Korea (Dél-Korea és Észak-Korea)120
Nagy-Britannia133
Németország146
Olaszország160
Oroszország176
Portugália189
Spanyolország199
Svájc209
A kötet szerzői221
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem