A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kultúra és Közösség 1983/1-6.

Művelődéselméleti folyóirat

Tartalom

1. szám
Gyermek és művészet
Turcsány Péter: A gyerekek üzenete3
Dombyné Szántó Melánia: Föl kell szabadítani a gyerekeket33
Pőcze Gábor: Az érintkezés tréningje44
Vargha Balázs: A mese és a tömegkommunikáció54
Színház, zene
Richard Schechner: Az előadás poétikájához61
Malecz Attila: Dzsesszéletünk a számok tükrében91
Népművelőképzés
Vitányi Iván: A népművelőképzés ellentmondásai106
2. szám
Könyv
Kamarás István: Hogyan veszi a lapot az olvasó, ha Woland osztja?3
Gereben Ferenc: A "mai magyar irodalom" helye az olvasói érdeklődés alakulásában25
Iskola
Bujdosó Dezső: Álom az iskoláról40
Pelle János: A diplomák inflációja52
Közművelődés
Diósi Pál: Az intézményesült tévutak rendszere70
Szász János András: Nemzetiségi lét, tudat, közművelődés83
Udvardi Lakos Endre: Mi is az animáció?88
Andrássy Mária: Művelődési központok Finnországban100
3. szám
Kultúraelmélet
E. Sz. Markarjan: A kulturális tradíció elméletének alapvető problémái3
Bújdosó Dezső: Álom az iskoláról22
Eszme és életút
Varga Csaba: A személyes szabadságról45
Mátyus Alíz: Ki győzi legyőzni?59
Olvasás
Lőrincz Judit: Az olvasói élményfolyamatról65
Kamarás István: Utazás egy regényben (A Mester és Margarita befogadási folyamatának vizsgálata gimnazista és tanárjelölt olvasók körében)80
4. szám
Olvasótábor
Pálfi Ágnes: Szemelvények az első Olvasótábori kis traktából4
Ratkó József: A demokrácia iskolája 9
Csató Károly: Olvasótábor a margón16
Maróti István: Hozzászólás a Kultúra és Közösség olvasótáborokról szervezett beszélgetéséhez33
Beszélgetés az olvasótáborokról35
Kamarás István: Lehúzni a könyökvédőt a fejünkről (dokumentum-montázs négy értelmiségi olvasótáborról)50
Turcsány Péter: A szervezés hátországa72
Gregus István: Irodalom az önismeretért (Olvasótábori tapasztalatok)78
László Endre: Dobozban a világ82
Szabó M. László: Emlékmű - emlékmű - emlék (Szituációgyakorlat)90
Kultúra és gazdaság
Marschall Miklós: gondolatok a gazdaság és a művelődés néhány összefüggéséről két könyv nyomán93
5. szám
História
Papp Oszkár: A felszabadulás művészete (Vázlat és emlékezés)3
Oktatás
Deák Zsuzsa - Saródy Éva: Az oktatási tudományos, közművelődési felsőfokú végzettségűek néhány demográfiai, foglalkozási jellemzője és a pedagóguspálya29
Arany Éva: A lengyel oktatási rendszer fejlődésének főbb tendenciái (1944-1982)46
Martin Kramar: Az általános iskolai tanárok képzése a Szlovén Szocialista Köztársaságban56
Gerhard Berger: A kötelező iskolai pedagógusképzés helyzete Ausztriában60
Gáborjáni Péter: Audiovizuális stúdió a felsőoktatásban64
Balogh Béla: Iskolavilágításról - új megvilágításban77
Tömegkultúra
Jánosi György. A kellemesség szükséglete mint a szórakozás kialakulásának szubjektív feltétele83
Király Jenő: A tömegművészet a társadalmi kommunikációban91
Hadas Miklós: Kun Béla téri gyertyák (két popzeneszám értelmezése)109
6. szám
A Magyar Úttörők Szövetsége Országos Elnökségének pályázata3
História
Papp Oszkár: A felszabadulás művészete (Vázlat és emlékezés)5
Tömegkultúra
Király Jenő: A tömegművészet a társadalmi kommunikációban31
Művelődési Intézmények
Sz. Kiss Csaba: Tudományos könyvtár kontra városi nyilvános könyvtár (A funkcionális többarcúság értelmezésének zavarai a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár történetében)43
Heit Gábor: Mit vártak a környék lakói a BMK könyvtárától?61
Eszik Zoltán: Szakmai és társadalmi tényezők szerepe az integrált alapellátó intézmények (általános művelődési központok) vezetésében70
Répássy Helga - Vámos Dóra: A komplex intézmények gazdasági számírtásainak néhány problémája80
Lovas Tünde: A középiskolai klubok lehetősége és valósága88
Horizont
Ágh Attila: A nemzeti és nyugati kultúrák konfliktusa a harmadik világban96
J. Katus: Felvilágosítás: a holland társadalmi komunikációi egyik formája106
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem