1. szám | |
Gyermek és művészet | |
Turcsány Péter: A gyerekek üzenete | 3 |
Dombyné Szántó Melánia: Föl kell szabadítani a gyerekeket | 33 |
Pőcze Gábor: Az érintkezés tréningje | 44 |
Vargha Balázs: A mese és a tömegkommunikáció | 54 |
Színház, zene | |
Richard Schechner: Az előadás poétikájához | 61 |
Malecz Attila: Dzsesszéletünk a számok tükrében | 91 |
Népművelőképzés | |
Vitányi Iván: A népművelőképzés ellentmondásai | 106 |
2. szám | |
Könyv | |
Kamarás István: Hogyan veszi a lapot az olvasó, ha Woland osztja? | 3 |
Gereben Ferenc: A "mai magyar irodalom" helye az olvasói érdeklődés alakulásában | 25 |
Iskola | |
Bujdosó Dezső: Álom az iskoláról | 40 |
Pelle János: A diplomák inflációja | 52 |
Közművelődés | |
Diósi Pál: Az intézményesült tévutak rendszere | 70 |
Szász János András: Nemzetiségi lét, tudat, közművelődés | 83 |
Udvardi Lakos Endre: Mi is az animáció? | 88 |
Andrássy Mária: Művelődési központok Finnországban | 100 |
3. szám | |
Kultúraelmélet | |
E. Sz. Markarjan: A kulturális tradíció elméletének alapvető problémái | 3 |
Bújdosó Dezső: Álom az iskoláról | 22 |
Eszme és életút | |
Varga Csaba: A személyes szabadságról | 45 |
Mátyus Alíz: Ki győzi legyőzni? | 59 |
Olvasás | |
Lőrincz Judit: Az olvasói élményfolyamatról | 65 |
Kamarás István: Utazás egy regényben (A Mester és Margarita befogadási folyamatának vizsgálata gimnazista és tanárjelölt olvasók körében) | 80 |
4. szám | |
Olvasótábor | |
Pálfi Ágnes: Szemelvények az első Olvasótábori kis traktából | 4 |
Ratkó József: A demokrácia iskolája | 9 |
Csató Károly: Olvasótábor a margón | 16 |
Maróti István: Hozzászólás a Kultúra és Közösség olvasótáborokról szervezett beszélgetéséhez | 33 |
Beszélgetés az olvasótáborokról | 35 |
Kamarás István: Lehúzni a könyökvédőt a fejünkről (dokumentum-montázs négy értelmiségi olvasótáborról) | 50 |
Turcsány Péter: A szervezés hátországa | 72 |
Gregus István: Irodalom az önismeretért (Olvasótábori tapasztalatok) | 78 |
László Endre: Dobozban a világ | 82 |
Szabó M. László: Emlékmű - emlékmű - emlék (Szituációgyakorlat) | 90 |
Kultúra és gazdaság | |
Marschall Miklós: gondolatok a gazdaság és a művelődés néhány összefüggéséről két könyv nyomán | 93 |
5. szám | |
História | |
Papp Oszkár: A felszabadulás művészete (Vázlat és emlékezés) | 3 |
Oktatás | |
Deák Zsuzsa - Saródy Éva: Az oktatási tudományos, közművelődési felsőfokú végzettségűek néhány demográfiai, foglalkozási jellemzője és a pedagóguspálya | 29 |
Arany Éva: A lengyel oktatási rendszer fejlődésének főbb tendenciái (1944-1982) | 46 |
Martin Kramar: Az általános iskolai tanárok képzése a Szlovén Szocialista Köztársaságban | 56 |
Gerhard Berger: A kötelező iskolai pedagógusképzés helyzete Ausztriában | 60 |
Gáborjáni Péter: Audiovizuális stúdió a felsőoktatásban | 64 |
Balogh Béla: Iskolavilágításról - új megvilágításban | 77 |
Tömegkultúra | |
Jánosi György. A kellemesség szükséglete mint a szórakozás kialakulásának szubjektív feltétele | 83 |
Király Jenő: A tömegművészet a társadalmi kommunikációban | 91 |
Hadas Miklós: Kun Béla téri gyertyák (két popzeneszám értelmezése) | 109 |
6. szám | |
A Magyar Úttörők Szövetsége Országos Elnökségének pályázata | 3 |
História | |
Papp Oszkár: A felszabadulás művészete (Vázlat és emlékezés) | 5 |
Tömegkultúra | |
Király Jenő: A tömegművészet a társadalmi kommunikációban | 31 |
Művelődési Intézmények | |
Sz. Kiss Csaba: Tudományos könyvtár kontra városi nyilvános könyvtár (A funkcionális többarcúság értelmezésének zavarai a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár történetében) | 43 |
Heit Gábor: Mit vártak a környék lakói a BMK könyvtárától? | 61 |
Eszik Zoltán: Szakmai és társadalmi tényezők szerepe az integrált alapellátó intézmények (általános művelődési központok) vezetésében | 70 |
Répássy Helga - Vámos Dóra: A komplex intézmények gazdasági számírtásainak néhány problémája | 80 |
Lovas Tünde: A középiskolai klubok lehetősége és valósága | 88 |
Horizont | |
Ágh Attila: A nemzeti és nyugati kultúrák konfliktusa a harmadik világban | 96 |
J. Katus: Felvilágosítás: a holland társadalmi komunikációi egyik formája | 106 |